Beantwoord

LG G4 Bootloop probleem niet verholpen + geen netwerk.

• 24 januari 2017
  • 3 reacties
  • 449 Bekeken

Hallo,

Een tijd geleden is mijn telefoon uitgevallen en sindsdien komt hij niet verder dan het opstartscherm. Ik moest op dat moment nog 1 jaar met mijn Abbonnement. Dit noemen ze een "Bootloop" probleem. Dit probleem is erkend door LG en daardoor dacht ik dus dat het wel opgelost kon worden. Ik direct naar de T-Mobile shop en ook daar werd mij verteld dat dit gemaakt kon worden en ook nog kostenloos vanwege een garantie + het zou binnen 2 weken klaar zijn. Ik wachtte 2 weken tot ik een mailtje kreeg. Een prijsopgave, €349,- voor reparatie of €35 voor het onderzoeken van de telefoon. En dit zonder reden. Ter illustratie: een nieuwe LG G4 kostte op dat moment €354,- ... Uiteindelijk na een aantal gesprekken, bleek dat er 2 strips gekleurd waren en dit zou waterschade zijn. Maar dat was niet het probleem aan de telefoon. Het was het BootLoop Probleem. Ik moet dus €35 euro betalen voor een niet gerepareerde telefoon die alleen open gemaakt is en niet onderzocht... Dit is nogal frustrerend.

Maar dat is nog niet alles. In elk gebouw waar ik ben, in een huis of op school of op mijn werk, heb ik geen bereik en kan ik zonder WIFI dus helemaal niks. Vervolgens hoor ik op de radio: "T-Mobile, het best geteste netwerk van Nederland!". Hier merk ik er helemaal niks van want mensen met bijvoorbeeld Vodafone of KPN hebben wel bereik... zijn dit gewoon leugens of ligt dit aan de telefoon? Want ik heb het al op 2 telefoons.

Ik baal er van dat ik na mijn overstap van KPN naar T-Mobile juist duurder uit ben ipv goedkoper + dat ik gewoon in geen enkel gebouw fatsoenlijk kan bellen.

Ik ben benieuwd wat ik met beide zaken (of een van beide) kan doen en of er mensen zijn die een van deze zaken (of beide) ook hebben meegemaakt.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Amy 25 januari 2017, 10:41

Hey Tommert,

Lastig om te horen dat je ook te maken hebt met dit Bootloop probleem. Zoals je misschien al gezien hebt zijn er al een aantal topics over dit probleem. Het lastige aan jouw specifieke probleem is dat er waterschade geconstateerd is. Wanneer een toestel te maken heeft met water-, stoot- of valschade valt het sowieso niet onder de garantie. Wanneer je het niet eens bent hiermee kun je een second opinion aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. In de laatste alinea op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Verder is het vervelend om te horen dat je geen goed netwerk bereik hebt! Als ik het goed begrijp is dit niet alleen op één locatie het geval. Ik wil je in dit geval adviseren om dit topic even door te nemen. Je vindt daar meer informatie over wat je kunt doen wanneer je netwerkproblemen hebt. Voor de zekerheid heb ik alvast een nieuwe simkaart naar je opgestuurd, dat kan namelijk vaak ook al helpen. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen en je kunt hem dan zelf gemakkelijk activeren.

Ik hoop dat ik je zo in ieder geval de informatie heb gegeven waar je naar opzoek was. Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan hoor ik het graag! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +15
Hey Tommert,

Lastig om te horen dat je ook te maken hebt met dit Bootloop probleem. Zoals je misschien al gezien hebt zijn er al een aantal topics over dit probleem. Het lastige aan jouw specifieke probleem is dat er waterschade geconstateerd is. Wanneer een toestel te maken heeft met water-, stoot- of valschade valt het sowieso niet onder de garantie. Wanneer je het niet eens bent hiermee kun je een second opinion aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. In de laatste alinea op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Verder is het vervelend om te horen dat je geen goed netwerk bereik hebt! Als ik het goed begrijp is dit niet alleen op één locatie het geval. Ik wil je in dit geval adviseren om dit topic even door te nemen. Je vindt daar meer informatie over wat je kunt doen wanneer je netwerkproblemen hebt. Voor de zekerheid heb ik alvast een nieuwe simkaart naar je opgestuurd, dat kan namelijk vaak ook al helpen. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen en je kunt hem dan zelf gemakkelijk activeren.

Ik hoop dat ik je zo in ieder geval de informatie heb gegeven waar je naar opzoek was. Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan hoor ik het graag! 🙂
Hallo Amy,

Ik heb het even doorgelezen en je hebt gelijk over het toestel. Het is jammer maar zo steekt het eenmaal in elkaar!

Daarnaast ben ik blij om te horen dat het netwerk probleem verholpen kan worden! Hopelijk ligt het aan de simkaart! Hartelijk bedankt voor het opsturen van een nieuwe!:)

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +15
Hey Tommert,

Fijn dat je het meteen door hebt gelezen! Laat je aan ons weten of de nieuwe simkaart de oplossing is? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar! Mocht je daarna nog steeds netwerkproblemen hebben dan gaan we het uiteraard verder onderzoeken voor je. 🙂

Reageer