Beantwoord

LG G4 gaat niet meer aan

• 12 april 2016
  • 7 reacties
  • 2533 Bekeken

Lg g4 valt gisteren uit. En hij gaat niet meer aan. Als verschillende resets geprobeerd. Maar hij doet helemaal niks.
icon

Beste antwoord door David 12 april 2016, 16:46

Hey Nikki,

Heel erg jammer dat de telefoon helemaal geen teken van leven meer vertoont! :S

Je hebt ook geen andere mogelijkheid om de telefoon aan een computer aan te sluiten, bijvoorbeeld bij vrienden of familie? Het is namelijk de laatste optie voor de telefoon ter reparatie aangeboden zou moeten worden..

Als er echt geen optie is (of wel, maar het heeft geen effect), dan raad ik toch maar gelijk de reparatie aan. Er is dan vanuit huis helaas niets meer aan te doen en onze reparatieservice moet dan kijken wat het probleem is en wat ze kunnen betekenen.

Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Nikki,

Allereerst welkom op het forum!

De reden waarom is natuurlijk niet leuk, wat balen dat je LG niet meer aan wilt! Heb je misschien iets gewijzigd in je toestel of bijvoorbeeld net een nieuwe app geïnstalleerd? Wat gebeurt er als je de power knop een aantal seconden indrukt? En wat gebeurt er als je je toestel aan een oplader koppelt? Je geeft aan dat je al het een en ander zelf hebt geprobeerd, kun je aangeven wat je precies hebt geprobeerd?

Heb je al eens je toestel aangesloten op de computer, geeft 'ie dan een teken van leven? Zo ja, kun je dan gelijk een back-up maken van je gegevens? Dan weten we in ieder geval zeker dat je gegevens niet verloren gaan.

Als je LG nergens meer op reageren, zou je dan eens een harde reset kunnen uitvoeren door de powerknop en de volume omlaag knop tegelijkertijd ingedrukt te houden voor 10 seconden? Op deze pagina vind je de volledige instructies.

Laat je even weten of het heeft geholpen?
Hoi thalina,

Het is de telefoon van mijn vriend...
Als de oplader er in zit doet hij niks, de knop + volume knop onder, doet hij ook niks. Het ligt niet aan de batterij, want ik heb dezelfde en mijn batterij doet ook niks in zijn telefoon. We hebben geen computer, dus kan hem daar niet op aan sluiten.

Gr nikki
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nikki,

Heel erg jammer dat de telefoon helemaal geen teken van leven meer vertoont! :S

Je hebt ook geen andere mogelijkheid om de telefoon aan een computer aan te sluiten, bijvoorbeeld bij vrienden of familie? Het is namelijk de laatste optie voor de telefoon ter reparatie aangeboden zou moeten worden..

Als er echt geen optie is (of wel, maar het heeft geen effect), dan raad ik toch maar gelijk de reparatie aan. Er is dan vanuit huis helaas niets meer aan te doen en onze reparatieservice moet dan kijken wat het probleem is en wat ze kunnen betekenen.

Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten!
Reputatie 2
Ik denk inderdaad dat Nikki haar vriend het toestel het beste ter reparatie kan aanbieden.

Er is helaas een probleem met de LG G4, waardoor het voor kan komen dat deze helemaal niet meer wil opstarten. Het gaat om een productiefout, waardoor een onderdeel in het toestel niet goed contact maakt en het dus kan gebeuren dat het toestel vanuit het niets uitvalt en vervolgens niet meer wil opstarten. Er zijn geen specifieke handelingen waarbij dit gebeurt en het is ook niet te voorkomen.

Het enige wat je kan doen, is het toestel opsturen ter reparatie. Er wordt dan een nieuw moederbord in het toestel geplaatst en de software wordt opnieuw geïnstalleerd (in het geval van T-Mobile toestellen zonder die irritante T-Mobile branding, die ook nog voor problemen kan zorgen), waarna het toestel weer draait als nooit tevoren.
hoi hoi,

daar ben ik weer.
de telefoon van mijn vriend is opgestuurd.
hij heeft een nieuwe terug gekregen, ze zeggen dat hij gerepareerd is, maar alles eraan is nieuw.
dus dat leek ons heel sterk 🙂

nu toont mijn telefoon precies dezelfde kuren.. echt balen.
gelukkig kan ik zijn telefoon nu pakken 😃 want hij had een telefoon in bruikleen van een vriend met nano sim, dus hij kan die telefoon nu niet gebruiken :D
en dan gaan we straks mijn telefoon maar inleveren bij de T-Mobile shop..

maar wat ik me nou afvroeg he:
waarom leggen alle shops niet gewoon gelijk nieuwe toestellen klaar?
het is een bekend probleem bij LG.
dan zou je toch denken dat LG er ook verantwoordelijk voor moet zijn toch?
het is maar een ideetje 😉
Reputatie 2
Om nieuwe toestellen te kunnen leveren, moeten er nieuwe toestellen geleverd worden door LG. Het probleem zit, voor zover ik heb begrepen, in het moederbord van het toestel. Ze kunnen daardoor relatief makkelijk een onderdeel vervangen om je toestel weer werkend te maken. In het reparatiecentrum liggen daardoor ook al een groot aantal moederborden voor de G4 klaar. Doordat de reparatie zo makkelijk is, zullen ze niet snel overgaan tot het uitleveren van duizenden nieuwe toestellen.

Dat je vriend een nieuw toestel heeft gekregen, verbaast dan wel weer eigenlijk. Waarschijnlijk is er in dit toestel meer kapot gegaan dan normaal zou zijn bij de bekende storing in het toestel. Aangezien het hier gaat om een los contact op het moederbord, vermoed ik dat dit contact nog wel eens kortsluiting kan hebben veroorzaakt, waardoor meerdere onderdelen in het toestel de geest hebben gegeven. In zo'n geval is het weer makkelijker (en uiteindelijk ook goedkoper) om een nieuw toestel uit te leveren. Wat de actie bij een toestel is, wordt door LG zelf bepaald en die zullen alleen overgaan op het uitleveren van een nieuw toestel op het moment dat het echt rendabel is. Dat betekent dus dat de kosten voor nieuwe onderdelen plus reparatiekosten hoger zijn dan de prijs van een nieuw toestel.

hij had een telefoon in bruikleen van een vriend met nano sim, dus hij kan die telefoon nu niet gebruiken

In de T-Shop zou je een adaptertje kunnen halen voor de simkaart. Hierdoor kan de nanosim wel weer gebruikt worden in een toestel waar een microsim in moet. Deze worden gratis uitgegeven als je het verhaal er even bij vertelt. Misschien is het nog wel een goed idee om daar even achteraan te gaan als je jouw toestel weer ophaalt na de reparatie.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Nikki,

Bedankt voor de update! Voor zover ik weet ontvang je altijd jouw eigen toestel gerepareerd terug. Maar wat balen dat hij weer dezelfde kuren heeft. Ik zie dat je inmiddels in de T-Mobile Shop bent geweest en je toestel weer hebt aangeboden ter reparatie. Gelukkig kun je in de tussentijd een ander toestel even gebruiken. De tip van Trajh91 over een simadapter is misschien ook handig. In dit topic vind je meer info en kun je 'm ook bestellen als je dat wilt.

Ik zie dat Trajh91 al op de rest van jou vraag heeft geantwoord. 😉 Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust. Ik hoop in ieder geval dat je je toestel snel weer in handen hebt.

Reageer