Beantwoord

LG G4 problemen met helderheids instelling

• 11 februari 2016
  • 9 reacties
  • 513 Bekeken

Ik heb 2 dagen geleden mijn abo verlengt en een LG G4 genomen. Na het aanzetten van het toestel heb ik meteen de vraag gekregen om een software update uit te voeren. Ik heb dit gedaan.
Nu is het mij opgevallen dat iedere keer als ik het toestel uit en aan zet of herstart, mijn helderheidsinstelling weer terug komt naar 100%. Ook het scherm time-out gaat steeds terug naar 2 minuten ipv de 5 minuten die ik heb ingesteld. Alle andere isntellingen blijven wel zo als ik ze heb ingesteld.
Ik heb het toestel al ge-reset naar default, maar geen resultaat.
Ik heb ook een harde-reset gedaan, geen resultaat.
Als laatste heb ik een software herstel gedaan via LG Bridge, maar ook dat geeft geen resultaat.
Is dit wellicht een bug van Android ?
Zijn er ook andere die dit probleem hebben ?
Zoja, heb je dit eventueel verholpen en hoe ?
Alvast bedankt voor de reacties.
icon

Beste antwoord door Jecho 16 februari 2016, 09:42

Het lijkt er op dat het is opgelost. :)
Wat ik altijd doe met een nieuw toestel, is eerst het toestel aanpassing zoals ik hem zou willen hebben.
Dus instellingen doorlopen, apps overzetten en andere gegevens overzetten.
Dit is ook een mooie gelegenheid om het toestel "te leren kennen"
Mijn sim laat ik tot die tijd in het oude toestel zitten.
Gisteren middag/avond, was ik zover om mijn sim over te zetten.
Na dit gedaan te hebben, nog enkele dingen na gelopen en aangepast.
Ook het toestel een paar keer herstart.
Het viel mij toen op dat alle scherm instellingen behouden bleven.
Een beetje een vaag iets.
Je moet dus je sim in het toestel hebben om de scherm instellingen te behouden.
Maar goed, het werkt.
Nu alleen nog kijken waar ik het geluid van het opstarten (T-mobile) en het afsluiten kan uit zetten.
🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Jecho,

Van harte welkom op het T-Mobile Forum! Leuk dat je hier je vraag stelt.

Gaaf dat je weer mocht verlengen. Goede keus de LG G4. 😉 Hoe bevalt deze tot nu toe?

Erg vreemd dat de instellingen automatisch veranderen. Heb je de scherm helderheid ingesteld op automatisch instellen? Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door Android. Welke software versie heb je nu geïnstalleerd?

Na een even op het internet gezocht te hebben ben ik helaas geen soortgelijke situaties tegengekomen. Dit betekent dat we moeten wachten tot er een nieuwe versie van Android wordt vrijgegeven voor de LG G4.

Ik wacht je reactie af. 🙂
Beste Issam,
Ik heb het toestel nu ongeveer 4 dagen en tot nu toe bevalt hij goed.
De helderheid stond eerst op automatisch maar ik heb deze uit gezet maar hij springt nog steeds naar 100% na iedere start.
Behalve als hij uit de standby komt, dan veranderd de helderheid niet.
Het vreemde vindt ik ook dat de scherm time-out ook terug gaat naar 2 minuten, terwijl ik deze op 5 minuten heb gezet.
Ik had mij er al een beetje bij neer gelegd om er maar mee te leren leven en ik heb de helderheid nu weer op automatisch staan. Dit lijkt een klein beetje te helpen.
Ik heb voor de software het volgende;
Android versie: 6.0
Android-beveligingspatch; 2016-01-01
Kernel-versie: 3.10.84
Build=nummer; MRA58K
Software-versie; V20d-EUR-XX

Wellicht kan men hier iets mee.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Jecho,

Goed dat de telefoon je bevalt. Het is ook een erg fijne telefoon. ;)

Goed dat je de helderheid op automatisch hebt gezet. Dan wordt de helderheid automatisch aangepast en maakt het eigenlijk niet meer uit dat deze uit zichzelf naar 100% gaat. Zodra je telefoon zie dat je bijvoorbeeld in een donkere omgeving bent, dan wordt de helderheid automatisch verlaagd.

Je maakt al gebruik van de nieuwste software versie, dus kan je helaas niet updaten.

Sorry dat ik je niet van een oplossing kan voorzien. We zullen op een update vanuit Google moeten wachten. Dit topic blijft gewoon open, dus als iemand nog een mogelijke oplossing heeft dan is die informatie welkom!

Ps. neem ook een kijkje in het voorstel topic. We zijn erg benieuwd naar wie je bent en wat je interesse zijn.
Reputatie 3
Badge +4
Hoi Jecho, gefeliciteerd met je LG G4!
Mijn G4 (T-Mobile versie) leek dit ook te doen toen ik het toestel nog maar net had (direct geüpdate naar 6.0 via LG Bridge voordat ik het toestel ging gebruiken).
Nadat ik zowel de handmatige als de automatische helderheid aangepast heb is het probleem verdwenen.

Wil je de automatische helderheid en de handmatige helderheid beide veranderen naar jou gewenste instelling?
Bovenzijde van het scherm naar beneden vegen, voorbeelden: zie screenshots.

Hi HarryMe,

Bedankt voor je reactie.
Deze instelling had ik al gevonden.
Wat ik ook instel, na het aanzetten of het herstarten, komt de helderheid weer terug op 100%.
Eerst had ik het toestel zelf laten updaten. Dit omdat ik een melding kreeg bij het aanzetten dat er een software update beschikbaar was.
Nadat deze was afgerond, viel het probleem mij op.
Dus contact opgenomen met LG via de chat.
Deze gaf aan dat misschien de update niet goed was gegaan. Ik kon via LG Bridge een HerstelSoftware uitvoeren.
Ik heb dit gedaan, maar dit heeft helaas niet geholpen.
Ook gaf men bij LG aan om het automatisch aanpassen aan/uit te zetten.
Maar helaas.
Daarom heb ik maar besloten om het automatich aanpassen aan te laten staan.
Op deze manier gaat hij niet meteen naar 100% bij het aanzetten.
Het vreemde vind ik ook dat de scherm time-out, ook iedere keer weer terug gaat naar 2 minuten, terwijl ik deze op 5 minuten heb gezet.
Ik vermoed dat het een bug is in android.
Dus maar wachten op de update en voorlopig er maar mee leren leven.
In ieder geval heel erg bedankt voor je tip. 🙂
Reputatie 3
Badge +4
Vreemd Jecho, mijn LG G4 doet dat niet (dezelfde softwareversie zie ik).

De scherm time-out is ook een van de eerste dingen die ik verander... bloedirritant die standaard 30 seconden ;)

Heb je al eens je batterij verwijderd en de simkaart opnieuw geplaatst (bij vage problemen... je weet maar nooit).

Heb je voor de update naar Marshmallow je toestel gereset, of heb je de update "eroverheen" gedraaid (niet dat dat altijd verschil maakt, maar soms is het beter om schoon te beginnen).
Het lijkt er op dat het is opgelost. :)
Wat ik altijd doe met een nieuw toestel, is eerst het toestel aanpassing zoals ik hem zou willen hebben.
Dus instellingen doorlopen, apps overzetten en andere gegevens overzetten.
Dit is ook een mooie gelegenheid om het toestel "te leren kennen"
Mijn sim laat ik tot die tijd in het oude toestel zitten.
Gisteren middag/avond, was ik zover om mijn sim over te zetten.
Na dit gedaan te hebben, nog enkele dingen na gelopen en aangepast.
Ook het toestel een paar keer herstart.
Het viel mij toen op dat alle scherm instellingen behouden bleven.
Een beetje een vaag iets.
Je moet dus je sim in het toestel hebben om de scherm instellingen te behouden.
Maar goed, het werkt.
Nu alleen nog kijken waar ik het geluid van het opstarten (T-mobile) en het afsluiten kan uit zetten.
🙂
Reputatie 3
Badge +4
Goedemorgen, fijn om te horen!
Wel vaker meegemaakt bij uiteenlopende vage klachten dat het uiteindelijk verholpen is na wisselen van de simkaart/ plaatsen nieuwe simkaart (ook bij andere toestellen).
Vooral bij wegvallende
berichten/ contacten/ oproeplijst/ Wi-Fi/ 3G-4G signaal/ uitvallen/ verdwenen functies/ geen goede werking toestel (na uitsluiten van andere oorzaken).

Ik wens je veel plezier met je G4, mij bevalt de telefoon erg goed!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Jecho,

Goed om te lezen dat het is opgelost! Bedankt voor de update. :)

HarryMe, bedankt voor het meedenken. 😉

Reageer