Beantwoord

LG G4 start niet meer op

Hallo, mijn vrouw en ik hebben beide een LG G4 sinds mei 2015. We zijn beide zeer tevreden over het toestel. Mijn toestel werkt prima, maar sinds vorige week vrijdag start het toestel van mijn vrouw niet meer op....

Ik heb al gelezen over de "boot-loop", echter dat is niet wat er met haar toestel gebeurt.
Haar toestel start de boot t/m het LG startschermlogo, vervolgens wordt alles zwart en gebeurt er niets.

Batterijspanning: voldoende aanwezig (heb ook mijn batterij gebruikt)
Ik kan deze actie enkel herhalen door de batterij te lichten en de powerknop 5 sec. in te drukken, maar vervolgens blijft het zwart ......

Wat te doen?
Mvg,
Jeroen Perk
icon

Beste antwoord door David 10 februari 2016, 09:33

Hey Jeroen,

Wat vervelend om te lezen dat het toestel van je vrouw niet meer opstart! :S

Normaal linken we niet vaak door, maar ik wilde toch even checken of je deze harde reset had geprobeerd? Had je de telefoon al eens aan een computer aangesloten om te kijken of je dan wel een teken van leven krijgt?

Hopelijk valt het nog te vermijden, maar anders kan het toestel ook ter reparatie worden opgestuurd. De afhandeling hiervan is altijd zeer rap, maar ik hoop natuurlijk dat je het thuis al kunt oplossen!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Helaas is dit een bekend probleem bij LG, en je kunt het proberen om het op te lossen door het volgende te doen:
Press and hold the Volume Up, Home, and Power buttons at the same time
After the phone vibrates, let go of the Power button, while still holding the other two buttons until Android System Recovery screen appears.
Using the “Volume Down” button, highlight “wipe cache partition” and press the Power button to select it.
After the cache partition is cleared, the LG G4 will reboot automatically

Succes.

Groet,
Hallo Pilovali,
Dank voor je welkom en je antwoord.

Helaas heeft de G4 geen fysieke home knop. Ik neem aan dat je verwijst naar de beschikbare "harde reset"? De harde reset heb ik al eens geprobeerd om de telefoon te herstellen/terugzetten naar fabrieksinstelling. D.w.z. geactiveerd middels het indrukken van de daarvoor benodigde knopjes, (incl. het even loslaten en weer indrukken van de power knop) echter zonder resultaat.
Wel kom ik in het menuutje, maar de reset voert het toestel niet uit ....

Iemand nog een suggestie .....? Graag!
Mvg,
Jeroen
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jeroen,

Wat vervelend om te lezen dat het toestel van je vrouw niet meer opstart! :S

Normaal linken we niet vaak door, maar ik wilde toch even checken of je deze harde reset had geprobeerd? Had je de telefoon al eens aan een computer aangesloten om te kijken of je dan wel een teken van leven krijgt?

Hopelijk valt het nog te vermijden, maar anders kan het toestel ook ter reparatie worden opgestuurd. De afhandeling hiervan is altijd zeer rap, maar ik hoop natuurlijk dat je het thuis al kunt oplossen!
Hallo David,
Dank voor je reply.

Zoals je wellicht hebt gelezen heb ik de harde reset middels toestelknoppen (volgens video) geprobeerd, helaas zonder resultaat. Wanneer ik de telefoon via usb aan mijn computer koppel wordt hij niet aangemeld en is derhalve niet toegankelijk. Ik bied de telefoon vandaag aan ter reparatie in een T-Mobile shop in Arnhem en hoop idd dat de telefoon snel gerepareerd is.
We kunnen (bijna) niet zonder :(

Mvg,
Jeroen
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jeroen,

Ik had het inderdaad gelezen, maar hoopte dat ik alsnog de wijsheid in pacht had, betweter die ik er ben..

Tegenwoordig is het inderdaad steeds lastiger om zonder telefoon door het leven te gaan, alles zit er ongeveer op! De reparatiedienst is altijd erg snel en effectief, dus ik vertrouw erop dat jouw vrouw haar LG snel weer helemaal in orde ontvangt! :)

We zijn erg benieuwd naar de uitkomst en als je in de tussentijd nog vragen voor ons hebt, horen we dat graag!

Reageer