Beantwoord

LG G4 start niet op

• 12 januari 2016
  • 37 reacties
  • 17105 Bekeken

Reputatie 2
Sinds gisteravond kan ik mijn toestel niet openen.
Ik word helemaal gek van!...:@
icon

Beste antwoord door Sam- 12 januari 2016, 14:44

Hallo Galatasaray,

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien.

Wat vreemd dat je telefoon niet aangaat. Heb je toevallig iets gewijzigd in je toestel of een nieuwe app geïnstalleerd gister avond? Zie je helemaal niets wanneer je de power knop een aantal seconden indrukt? Wat gebeurt er als je jouw toestel koppelt aan een oplader?

Heb je een back-up gemaakt van je gegevens? Mocht je telefoon herkend worden door je computer of laptop dan wil ik je vragen om zo snel mogelijk een back-up te maken. Zo ben je er zeker van dat je geen gegevens verliest.

Mocht je telefoon helemaal nergens op reageren dan wil ik je vragen om een harde reset uit te voeren door de powerknop en de volume omlaag knop tegelijkertijd ingedrukt te houden voor 10 seconden. Volledige instructies vind je hier.
Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Galatasaray,

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien.

Wat vreemd dat je telefoon niet aangaat. Heb je toevallig iets gewijzigd in je toestel of een nieuwe app geïnstalleerd gister avond? Zie je helemaal niets wanneer je de power knop een aantal seconden indrukt? Wat gebeurt er als je jouw toestel koppelt aan een oplader?

Heb je een back-up gemaakt van je gegevens? Mocht je telefoon herkend worden door je computer of laptop dan wil ik je vragen om zo snel mogelijk een back-up te maken. Zo ben je er zeker van dat je geen gegevens verliest.

Mocht je telefoon helemaal nergens op reageren dan wil ik je vragen om een harde reset uit te voeren door de powerknop en de volume omlaag knop tegelijkertijd ingedrukt te houden voor 10 seconden. Volledige instructies vind je hier.
Reputatie 2
Ik was aan het surfen .
Telefoon herkend niet door mijn computeren reageerd helaas nergens van.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Wat ook soms wel eens kan helpen is de batterij er even uit halen, 5 seconden de power-knop indrukken en vervolgens de batterij terug plaatsen.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey Cim Bom Bom,

Heel vervelend dat je toestel niet meer reageert! Heb je de tip van Pilovali al eens geprobeerd?

In ons systeem zie ik dat je gisteren via de Chat contact hebt opgenomen met ons en dat mijn collega je ook al een reset heeft uit laten proberen, helaas zonder succes. Als het goed is ga je dan ook vandaag langs een T-Mobile Shop om je telefoon ter reparatie in te leveren. Over het algemeen zijn zij erg snel en ik vertrouw erop dat je jouw telefoon dus snel weer terug hebt!

Als wij in de tussentijd je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten! 🙂
Ik had precies hetzelfde en inmiddels toestel ter reparatie aangeboden. Het toestel bleef herstarten en op het LG beginscherm hangen. Ik had eerder nergens last van maar sinds ik een forced update van T-Mobile kreeg en hierdoor na het LG scherm een roze Tmobile scherm verscheen had ik het probleem pas. Eerder is de telefoon 1x uitgevallen maar startte ernaar normaal maar sinds afgelopen zaterdag niet meer. De telefoon viel uit na normaal gebruik en leek in een loop te blijven. Alles geprobeerd zonder resultaat. Ik wacht nu op de reparatie.
Hoi,
Ik heb hetzelfde gehad, zelf naar fabrieksinstellingen gezet, maar mocht niet baten. Ik heb hem ter reparatie aangeboden, kreeg hem na 3 weken terug maar deed nog steeds helemaal niets, ging niets eens aan. Ze zeiden dat ze hem terug naar fabrieksinstellingen hadden gezet, nieuwe software erop en getest.
Enige optie was opnieuw ter reparatie aanbieden, ik wacht nog steeds, zit in de 4e week, in totaal al de 7e week!!!
(In de bevestigingsmail staat dat als het langer dan 2 weken duurt, je natuurlijk bericht krijgt, heb nog niets gehoord.... Ik ben langs geweest, gebeld en krijg nou korting op mn abonnement, adviseer ik je ook als het zo lang duurt).
I
Bij mij lukte terugzetten naar fabrieksinstellingen helaas niet eens meer. Hoop wel dat het binnen de aangegeven termijn gemaakt kan worden. Las op internet al wel dat er in bepaalde gevallen niets meer aan te doen was en er een nieuw toestel gestuurd werd.
Ik moet zeggen dat ik het echt een fijn toestel vond en nog vind en er kan natuurlijk altijd was mis/kapot gaan. Hiervoor heb ik een LG optimus G en een LG optimus 2x gehad zonder problemen. Tja na een paar jaar gaat een toestel er een keer aan. Ik vind dat LG soms wel ondergewaardeerd word ten opzichte van HTC, Samsung of Apple, ook die gaan stuk is overal te lezen dus tja.. Voor mij voldoet het toestel prima. Ik ga er vanuit dat als het langer duurt T-Mobile zoals gewoonlijk voor een nette afhandeling zorgt. Zoals je merkt ben al jaren klant van T-Mobile zonder echt al teveel problemen op een keer netwerk problemen na maar ook dat is allemaal weer in orde tot tevredenheid
Reputatie 7
Badge +20
Hi G.Kotten,

Wat jammer dat de reparatie van je toestel zo lang duurt! Ik hoop dat je hem snel gerepareerd terug krijgt! Houd je ons op de hoogte?

@Ralph;

Goed om te lezen dat je tevreden bent over ons! Ik hoop ook dat jouw toestel snel wordt gerepareerd naar tevredenheid. Houd jij ons ook op de hoogte?
Hoi,
Ik heb hetzelfde gehad, zelf naar fabrieksinstellingen gezet, maar mocht niet baten. Ik heb hem ter reparatie aangeboden, kreeg hem na 3 weken terug maar deed nog steeds helemaal niets, ging niets eens aan. Ze zeiden dat ze hem terug naar fabrieksinstellingen hadden gezet, nieuwe software erop en getest.
Enige optie was opnieuw ter reparatie aanbieden, ik wacht nog steeds, zit in de 4e week, in totaal al de 7e week!!!
(In de bevestigingsmail staat dat als het langer dan 2 weken duurt, je natuurlijk bericht krijgt, heb nog niets gehoord.... Ik ben langs geweest, gebeld en krijg nou korting op mn abonnement, adviseer ik je ook als het zo lang duurt).
I

Heb je ook een leentoestel meegekregen? Ik heb nu namelijk precies hetzelfde en ga straks naar de T-Mobile shop om te vragen wat ze kunnen doen.

Groetjes Remco
Reputatie 7
Badge +20
Hey Remco,

Zonde dat jouw LG hier ook al problemen mee heeft!

Ik zie dat je inderdaad na ja bericht in de T-Mobile Shop bent geweest en daar (na een fabrieksreset) het toestel is opgestuurd ter reparatie. Je bent dus al ingelicht dat wij geen leentoestel leveren. Bij zekere verzekeringen gebeurt dit wel.

Ik vertrouw erop dat je toestel snel en effectief gerepareerd wordt! Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag!
Hey David,

Bedankt voor je reactie. Ja dat klopt ik heb hem gisteren ingeleverd ter reparatie. Ze gaven aan dat het +/- 2 weken duurt. ben benieuwd.

Aangezien het toestel nog vrij jong is..(6 maanden +/-) en dat ze bij de T-Mobile shop in Hoogeveen geen prijsopgave hebben gegeven ga ik ervan uit dat dit onder de garantie valt?
Weet je of dit ook zo is? zou er wel van balen dat als ik hem ophaal dan ineens een bedrag moet betalen voor de reparatie.
Toestel ziet er verder nog erg goed en onbeschadigd uit.

Ik heb inderdaad geen leentoestel gekregen maar had er thuis nog er nog 1 liggen..een hele oude :P

Ik hoop het ook! Groeten Remco
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Remco,

Goed dat je het nog even navraagt! Ik zie dat je inmiddels bericht hebt gehad dat je toestel is ontvangen bij het servicecentrum. Zodra je toestel door een technicus onderzocht gaat worden ontvang je hierover weer bericht. Begrijpelijk dat je liever niet een groot bedrag betaalt voor je vrij nieuwe toestel. Ik kan helaas niet zeggen of de reparatie onder de garantie valt. De technicus zal het toestel beoordelen.

Fijn dat je nog een oud toestel thuis had liggen, zo ben je toch bereikbaar! Is het nog een gouwe ouwe Nokia? 😉 Ik hoop dat je snel weer gebruik kunt maken van je LG! Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!
Hoi T-mobile!

Ik maakte gewoon even gebruik van Whatsapp tot hethij vast liep..
en zich zelf uitschakelde..
nou, hij startte zich opnieuw op maar hij kwam niet verder dan het ''LG teken"
Ik de batterij er uit gehaald en gewacht en weer overnieuw opstarten maar weer kwam hij niet verder..
ik las hier een paar reacties, heb ze geprobeerd maar het hielp niet.
Dus, HELP!

Met vriendelijke groeten,
Roel
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Roel,

Welkom op het forum! Helaas is de reden dat we kennismaken minder leuk. Wat balen dat je LG niet meer opstart! Goed dat je alvast de tips uit het topic hebt geprobeerd. Heb je als laatste redmiddel ook al een harde reset uitgevoerd? Je kunt dit doen door de powerknop en de volume omlaag knop tegelijkertijd ingedrukt te houden voor 10 seconden. Op deze pagina vind je de volledige uitleg.

Mocht dit niet helpen, dan wil ik je toch adviseren om je toestel aan te bieden ter reparatie.

Houd je ons op de hoogte?
Hoi iedereen,

Ik heb het zelfde probleem. Dit terwijl ik op curaçao zit voor een stage.
Super vervelend want het was tevens mijn camera.
Mijn toestel bleef ook hangen op het beginscherm. Ik heb een harde reset uitgevoerd maar nu kom ik niet door het gmail menu. Het toestel herkent mijn email en wachtwoord niet. Dus met andere woorden ik heb er niks meer aan. Mijn mama is langs de tmobile shop geweest en mijn toestel moet ook ter reparatie. Ik moet hem dus uit curaçao laten opsturen naar mijn ouders.
Echt super vervelend. Eerder ook nooit problemen meegehad.

Volgens mij is de LG G4 niet helemaal optimaal.... Ik lees dus meer mensen met het zelfde probleem.
Is het uiteindelijk goed gekomen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sanne,

Welkom op ons Forum!

Aaaah balen dat jij dit probleem ook hebt. Heb je de tips die in dit topic worden gegeven al uitgeprobeerd? Mocht dat niet werken dan lijkt een reparatie de enige oplossing. :(

Heb je het verder wel naar je zin in Curacao? Lijkt me geweldig om daar stage te lopen!

Houd je ons ook op de hoogte? Ben benieuwd hoe de reparatieprocedure gaat verlopen.
Bedankt voor de reactie.

Ik heb alles al geprobeerd! Ik ben benieuwd hoe de reparatieprocedure verloopt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Als het goed is, is mijn toestel volgende week in Nederland.
Curacao is super!

Vr Groeten,
Sanne
Reputatie 6
Badge +15
Hi Sanne,

Goed dat je alles al hebt geprobeerd. Hopelijk is je toestel snel in Nederland en kan de reparatieprocedure van start gaan. Je kunt dan via My T-Mobile ten alle tijde de reparatiestatus bekijken. 🙂

Geniet in ieder geval van het zonnetje op Curaçao, we blijven hier graag op de hoogte Sanne!
Hoi,

Ik heb nu hetzelfde probleem. Net gebeurd, ik heb het hele forum afgezocht en ook YouTube filmpjes hierover bekeken. Wat moet ik nu doen? Naar de T-mobile winkel? Ik wil dit NU geregeld hebben. Het kan toch niet zo zijn dat dit probleem bekend is en er niets gebeurd?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi,

Ik heb nu hetzelfde probleem. Net gebeurd, ik heb het hele forum afgezocht en ook YouTube filmpjes hierover bekeken. Wat moet ik nu doen? Naar de T-mobile winkel? Ik wil dit NU geregeld hebben. Het kan toch niet zo zijn dat dit probleem bekend is en er niets gebeurd?

Helaas is het een beetje moeilijk om het probleem op te sporen. Er zijn een paar kleine fabricagefouten geweest in een klein percentage van de toestellen. LG lijkt geen daadwerkelijk patroon te hebben gevonden in welke toestellen deze fout bevatten. Het enige dat vooralsnog bekend is, is dat het in een deel van de toestellen die vroeg na de release verkocht zijn, fout kan zijn gegaan. Het is echter wat moeilijk te onderzoeken.

Ik kan je aanraden om inderdaad je toestel ter reparatie aan te bieden bij de T-Shop. Je toestel wordt dan opgestuurd naar een door LG erkend reparatiecentrum en binnen 2 weken krijg je je toestel weer terug. Let er wel op dat je geen vervangend toestel krijgt, dus je zult zelf een oplossing moeten bedenken om alsnog bereikbaar te zijn in de tijd dat je toestel weg is voor reparatie.

Gaat het om een fabricagefout, dan worden de kosten vergoed. T-Mobile stuurt in dat geval de rekening netjes door naar LG.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jaime,

Zoals Trajh91 ook al aangeeft, is het helaas een ingewikkeld probleem en kunnen wij niet vanaf hier zien of het bij jou dezelfde oorzaak heeft als bij een ander. Als je alles hebt geprobeerd wat er in dit topic ook is geopperd, dan raad ik je aan het toestel inderdaad ter reparatie aan te bieden. De reparatieservice kan het dan voor je onderzoeken en oplossen, zij bellen je tussentijds met een analyse van het probleem en het gehele proces duurt ongeveer 2 weken.

Logischerwijs zie je het probleem nog liever gister opgelost dan vandaag, maar een andere optie is er helaas niet als je alles al geprobeerd hebt thuis.

Laat je het weten of je nog vragen voor ons hebt? 🙂
Hey David,

Ik ben naar de t-mobile winkel geweest om mijn telefoon ter reparatie aan te bieden. Echter, werd ik teruggestuurd naar huis omdat ik geen contracthouder ben. Dus ik heb later die dag de (erg zieke) contracthouder meegenomen. Toen wij hier waren, kon het t-mobile personeel in Hilversum niets voor mij doen omdat ik mijn telefoon bij StudentMobiel heb gekocht. Dit vind ik echter heel erg raar omdat ik gewoon klant bij jullie ben en een contract bij jullie heb lopen. Maargoed, na een hoop gedoe heb ik diezelfde dag contact met StudentMobiel opgenomen en ik moest mijn telefoon per reparatie opsturen. Dit heb ik dus gedaan en ik wacht reactie af van hen. Dankjewel voor de reactie David!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Jaime,

Ah, sorry voor de miscommunicatie vanuit onze T-Mobile Shop. Als je jouw toestel via een derde partij aanschaft dan zijn zij de leverancier van de telefoon. Dan moet deze ook via hen ter reparatie aangeboden worden.

Goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt opgenomen met StudentMobiel en dat de telefoon is opgestuurd.

Laat ons weten als je de telefoon weer hebt ontvangen. We zijn erg benieuwd naar je reactie. 🙂
Hoi T-Mobile en de rest van mijn mede slachtoffers.
Ik heb preciesss hetzelfde probleem. Begonnen in februari, ondertussen 6 keer uitgevallen zomaar en vastgelopen op het beginscherm. Ik heb hem echt net terug van mijn 2e reparatie en ze hebben er weer een nieuwe software opgezet (net zoals de eerste keer)
De eerste keer stuurden ze mijn batterij mee en ik kreeg deze netjes terug. De tweede keer hoefde deze niet mee, maar nu concluderen ze dus dat het maar aan mijn batterij ligt (die niet meer onder de garantie valt, want hij is ouder dan 6 maanden)
Een nieuwe batterij kost niet niks en ik vraag mij af of het ook echt hieraan ligt. Helemaal nu ik lees dat veel mensen last hebben van hetzelfde probleem en er eigenlijk niets op gevonden wordt... Ik vind het jammer, want de telefoon (en voornamelijk de camera) vond ik in het begin helemaal top, maar langzamerhand begin ik hier op terug te komen door de aanhoudende problemen.
Is er bij een ander al iets meer bekend?

Groetjes,
Rachella
Reputatie 6
Badge +17
Hi Rachella,

Welkom op het T-Mobile Forum! Wat balen dat ook jij hier last van hebt. Goed dat je dit bij ons aangeeft.

Heb je de mogelijkheid om langs één van onze T-Mobile Shops te gaan? Als zij daar een soortgelijke accu op voorraad hebben dan kan je deze uitproberen. Als je telefoon met een andere accu ook niet goed werkt dan zal deze nogmaals ter reparatie aangeboden moeten worden. Let wel op dat je een zo duidelijk mogelijke omschrijving plaatst van de situatie als je jouw toestel opstuurt.

Laat je ons weten of het is gelukt?

Reageer