Beantwoord

LG G4 start niet op

• 12 januari 2016
  • 37 reacties
  • 17101 Bekeken

Toon eerste reactie

37 reacties

Helaas heb ik dit probleem ook.
Ik ben even op google gaan zoeken naar dit probleem en dit probleem blijkt bekend te zijn bij LG zelf.
zoals je hier kunt nalezen: http://www.androidbeat.com/2016/01/lg-g4-bootloop-issue-acknowledged-hardware-fault/

Nu lees ik hier op de forums dat anderen met dit probleem geen nieuw toestel krijgen zoals LG belooft in dit statement. En de telefoon terug gestuurd wordt na een hard reset en een software update.(wat overigens niet werkt aangezien het hardware is die niet werkt) Het gaat met name om de toestellen die een beginnend serie nummer hebben met 504, 505,506 of 507.

Mijn toestel valt binnen deze categorie, en wetende dat mijn lotgenoten dus geen nieuwe telefoon hebben gekregen zoals belooft is mits het binnen de garantie termijn valt(wat in Nederland 2 jaar is kijkend naar de rechten die een consument in Nederland heeft op luxe goederen) Is de motivatie voor mij eigenlijk heel erg klein om naar de T-mobile store te gaan om mijn telefoon voor reperatie op te geven.
Ik ben van mening dat als ik een toestel bij jullie aanschaf, danwel via een abbonement of als sim only, of als toestel alleen, dat ik in mijn recht sta om een nieuwe te krijgen als zelfs de fabrikant aangeeft dat dit moet gebeuren.

Dus mijn vraag is in principe,
Als ik naar een filiaal toe ga, ik leg dit probleem voor, en ze sturen hem op ter reparatie ben ik dan wel verzekerd van een nieuw toestel zoals, nogmaals, belooft is door de fabrikant?
Reputatie 6
Badge +15
Hey Mysticus,

Een lastig probleem, goed dat je hier even navraag over doet. Wanneer je het toestel bij ons ter reparatie aanbiedt zal een onafhankelijke reparateur je toestel in onderzoek nemen. We kunnen op dit punt nog niet zeggen wat de reparateur precies zal gaan vinden en op welke manier ze dit gaan oplossen. Je bent in dit geval dus niet verzekerd van een nieuw toestel.

Je zou in dit geval ook contact op kunnen nemen met LG zelf. Op deze pagina vind je meer informatie over de productondersteuning van LG.

Wil je ons op de hoogte houden hier? 🙂
MIjn LG G4 doet ook helemaal niks meer. zo uit het niks. krijg hem niet meer aan zag eerst nog alleen het opstart scherm, maar zodra bij T-mobile logo valt hij weer uit. zelf opladen doet hij niet meer.

Ik heb nu eerst een nieuwe accu gekocht in de hoop dat, dat het probleem is. anders zsm naar T-mobile voor reperatie. het zuren van dit alles is dat deze maand deze abbo is in gegaan en ben gaan betalen voor het toestel waar ik niet eens gebruik van kan maken.

het volgende had ik al gevonden op het internet:

https://www.droidapp.nl/nieuws/lg-g4-series-bootloop-problemen-reactie/

groetjes Nathalie
Reputatie 6
Badge +15
Hey Nathalie,

Flink balen dat jouw toestel ook last heeft van dit probleem 😞.

Heb je de accu al vervangen? Ik ben ook erg benieuwd of dit voor verbetering gaat zorgen. Mocht dit niet het geval zijn dan vind je op deze pagina meer info over reparatie.

Wil je ons hier op de hoogte houden Nathalie? :8
Ja accu is vervangen helaas was dat het probleem niet. vanmiddag ga ik maar de shop toe om hem voor reparatie aan te bieden.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Nathalie,

Jammer dat de nieuwe accu het probleem niet verholpen heeft 😞. Slim datje het toestel ter reparatie opstuurt. Houd je ons hier op de hoogte van het verloop?

Als je in de tussentijd vragen hebt dan hoor ik het graag!
heb me LG gisteren weer kunnen ophalen na reparatie en er zijn verschillende onderdelen vervangen. alles viel in de garantie. gsm doet het weer!
Reputatie 6
Badge +17
Hey Nathalie,

Goed nieuws! Ik ben blij om te lezen dat alles weer werkt. Jij zal vast ook erg blij zijn haha.

Veel plezier weer met je toestel en bedankt voor je berichtje.

Je weet ons te vinden als je weer een vraag of verzoekje hebt. 🙂
Beste T-mobile,

Ik word echt gek van dit toestel.
Inmiddels doet mijn telefoon weer precies het zelfde als hierboven omschreven.
Dit is al mijn 3e LG G4 die dit probleem heeft, ik ben verzekerd bij ace.
Nu heeft de telefoon weer het zelfde probleem. Een harde reset uitvoeren helpt niet.
Wat gaan jullie aan dit probleem doen? Ik ben blij dat ik verzekerd ben, maar op deze manier blijf ik bezig! Op naar toestel 4 of gaan jullie dit anders aanpakken?

Sanne
Reputatie 6
Badge +15
Hey Sanne,

Ahh nee! Ik snap dat je er helemaal gek van aan het worden bent! 😞

Helaas kunnen wij dit niet op een andere manier voor je oplossen. Het is in dit geval echt super fijn dat je verzekerd bent en ik wil je dan ook zeker adviseren om daar weer gebruik van te maken, op die manier heb je het snelste een ander toestel.

Verder ben ik benieuwd of het probleem zich telkens 'zomaar' voordoet of dat er wellicht iets aan vooraf gaat? Gebeurt het steeds bij het gebruik van een bepaalde App bijvoorbeeld?
Beste Amy,

Bedankt voor je reactie.
Ja 1 ding is zeker, ik neem nooit meer een LG.
De verzekering stuurt mijn telefoon op naar LG, omdat we op deze manier bezig blijven.
Hopelijk komt LG met een goed alternatief. Ik moet echter wel weer 5-10 werkdagen wachten. Ik vind het echt een gedoe! Maar goed jullie kunnen er ook vrij weinig aan doen dat LG telefoons heeft met problemen. Hebben jullie gebruikers met dezelfde problemen ook dingen aangeboden om dit ongemak een beetje te gemoed te komen? Sorry maar zo langzamerhand ben ik er wel klaar mee, los van t-mobile daar ben ik verder, op dit na, wel tevreden over.

Nee het gebeurt ineens, zonder dat ik wat doe. De laatste keer zat ik op internet te kijken via google.
Ik heb ook bijna geen apps op mijn telefoon. Alleen whatsapp, snapchat, Facebook, instagram, linked in en sportlink. Ik ben niet echt thuis in de apps.
gr sanne
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sanne,

Ik begrijp dat je hier van baalt. Ik zou ook gek worden van een toestel dat telkens kuren vertoont. Ook vreem dat het uit het niet gebeurt. Goed dat je in ieder geval je verzekering hebt ingeschakeld. Wij kunnen in dit geval weinig betekenen dus ik hoop ook dat LG met een goede oplossing komt.

Mocht ik nog iets anders voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag.

Reageer