Beantwoord

LG G6 accu snel leeg en warm

Bij mijn nieuwe telefoon LG G6 gaat opeens de accu snel leeg en toestel wordt warm.
Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen?

Laura van Kleef
icon

Beste antwoord door Jaimy 11 januari 2018, 09:14

Hoi Laura,

Heel begrijpelijk dat je hiervan baalt en tips zoekt! Het is trouwens niet nodig je berichtje meerdere keren te plaatsen, er komt vanzelf een mede-klant of moderator langs om jouw vraag te beantwoorden. 😉

Terugkomend op jouw vraag: ik denk graag met je mee, zodat je snel weer van een goed werkende telefoon kunt genieten! Je geeft aan dat de accu ook leegloopt als je hem niet gebruikt, het lijkt dan alsof het toestel op de achtergrond nog van alles aan het doen is. Het meest handige lijkt mij om het toestel volledig te resetten. Vergeet geen back-up te maken, je wilt ten slotte geen bestanden kwijtraken! Ik raad je aan om de back-up niet meteen terug te zetten na de reset, zodat je eerst kunt testen op een schone installatie. Als de accu dan nog steeds abnormaal snel leegloopt, dan zou er hardwarematig iets aan de hand kunnen zijn.

Ik ben heel benieuwd of de reset helpt! Laat je het weten? Ik kan aan de hand daarvan ook verder met je mee denken als dat nodig is. 🙂

Bekijk origineel

16 reacties

Vraag: LG G6 van november 2017. Accu snel leeg en warm
Wat kan ik eraan doen. Welke tips hebben jullie.
Ben een uur weggeweest op de fiets. Heb telefoon niet gebruikt. Was 100 procent. Nu 85.
Is accu kapot?

Graag jullie reactie.
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Laura,

Heel begrijpelijk dat je hiervan baalt en tips zoekt! Het is trouwens niet nodig je berichtje meerdere keren te plaatsen, er komt vanzelf een mede-klant of moderator langs om jouw vraag te beantwoorden. 😉

Terugkomend op jouw vraag: ik denk graag met je mee, zodat je snel weer van een goed werkende telefoon kunt genieten! Je geeft aan dat de accu ook leegloopt als je hem niet gebruikt, het lijkt dan alsof het toestel op de achtergrond nog van alles aan het doen is. Het meest handige lijkt mij om het toestel volledig te resetten. Vergeet geen back-up te maken, je wilt ten slotte geen bestanden kwijtraken! Ik raad je aan om de back-up niet meteen terug te zetten na de reset, zodat je eerst kunt testen op een schone installatie. Als de accu dan nog steeds abnormaal snel leegloopt, dan zou er hardwarematig iets aan de hand kunnen zijn.

Ik ben heel benieuwd of de reset helpt! Laat je het weten? Ik kan aan de hand daarvan ook verder met je mee denken als dat nodig is. 🙂
Dank voor je reactie. Ik ga een weekje weg en zal.dit doen zodra ik terug ben.
Laura.
Reputatie 5
Badge +15
Graag gedaan en laat het me maar weten zodra je de reset uitgevoerd hebt!

Voor nu wens ik je heel veel plezier tijdens je weekje weg! 😃
Ik heb gisteren 1,2 GB foto's gewist waarvan een backup op mijn Google account staat en nu is batterij 21 uur in gebruik en ik kan nog 10 uur volgens Smart Doctor applicatie van LG.
Dus is zal kijken of het probleem verholpen is.
Wordt vervolgd.
Ga nu eerst lekker weg. Fijn dat telefoon niet meer na 5 uur leeg is.
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Laura,

Wow, dat helpt dus al een heleboel! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan. 😃

Ik hoor wel van je, geniet ervan!
De batterij is weer heel snel leeg. Soms kan ik telefoon maar 3 uur gebruiken volgens de batterijjgegevens. Ik maak regelmatig print screens hiervan. Ondanks het wissen van cache en verwijderen van email etc.
Hoe kan dat nu? Telefoon is van begin november 2017.
Ook wordt telefoon warm.
Volgens Smart Doctor is alles in orde. Wordt de temperatuur ook in Smart Doctor getest?

Moet telefoon echt al terug naar fabrieksinstellingen?
En dan back up niet meteen terug zetten?
Dat is lastig. Dan heb ik mijn gegevens niet?
Hoe nu verder?

Laura van Kleef
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Laura,

Oh nee! En het leek er nog wel zo op dat het opgelost was!

Ik raad je aan toch een reset te proberen. Je kunt dat eerst doen met het terugzetten van een back-up, wellicht lost dat al wat problemen op! Echter, dan sluit je een softwarematig probleem nog niet helemaal uit. Als je eerst test op een schone installatie, dan kun je vaststellen of het softwarematig of hardwarematig is. Je zou het bijvoorbeeld eens één dag kunnen uitproberen. Mocht het dan nog steeds niet goed gaan met de accu, dan kun je een reparatie overwegen.

Lukt het op deze manier om het te testen? Laat het maar weten als je er meer hulp bij nodig hebt!
Dank voor je reactie.

Vreemd genoeg kan ik nu weer 30 uur vooruit met batterij. Laatste 3 uur 9 % gebruikt. 10 uur battterij in gebruik (na opladen) en ik kan nog 29 uur vooruit zegt Smart Doctor nu.....
Gisteravond opgeladen en daarna bijna niet gebruikt.
Ik snap er niets van. Ik maak steeds screen prints van Smart Doctor gegevens. Gisteren bijv. 1 uur in gebruik en nog 3 uur te gaan. Dan heb je dus niets aan een telefoon. 😞

Als ik jullie advies opvolg (na het weekend?)
Kan ik dan wel mijn accounts invoeren en alleen niet de backup terugzetten?
Hoe kan de backup pas een dag later terug?
Moet ik me dan nog niet aanmelden bij Facebook en LinkedIn etc.?
M.a.w. wat bedoel je precies met 1 dag schone installatie? Wat kan er wel en wat niet geinstalleerd worden en bij welke accounts wel of niet aanmelden?
Mijn quick memo's gebruik ik veel.
Mogen die wel meteen terug?
En niet onbelangrijk hoe zit dat met mijn gekochte ruimte van 100 GB bij Google Drive?
Die hoort bij een Google account.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik snap niet wat er anders is dan een maand geleden.......
Heb geen gekke dingen geinstalleerd.

Laura van Kleef
T is nu een paar minuten later. Telefoon van stille modus afgehaald. Alles gesynchroniseerd. Nu 10 % gebruikt. 11 uur gebruikt nog 26 uur te gebruiken. Dat verandert bij gebruik telefoon meestal heel snel. Ben benieuwd vandaag. ..
Reputatie 6
Badge +13
Even als tussen opmerking sommige apps vreten stroom dus als je bv Facebook veel gebruikt gaat je telefoon minder lang mee dan bij een app die op de achtergrond weinig doet.
Er zijn dus apps die bekend staan op de achtergrond maar ook bij gebruik veel stroom te gebruiken.
Snachts zal de accu ook maar weinig procenten gebruiken over het algemeen gaat de accu dan wel snel dan is er een app die dus sluip verbruik heeft.
Mijn toestel kan als ik er niks mee doe dagen lang mee maar gebruik ik hem actief dan kan ik hem 2 keer per dag oid opladen.
Er zijn ook wat apps die bijvoorbeeld de CPU bezig houden en zorgen dat je telefoon niet in Deep Sleep terecht komt. (Ik heb dat zelf gehad met Documenten ((Google Docs)) en de Spotta app.) Je zou met de app Wakelock Detector kunnen nagaan of er bij jou ook een app is die de telefoon continue bezig houdt. Zoiets kan er ook voor zorgen dat de batterij veel sneller leeg is. Als je dan de app/apps geforceerd stopt via Instellingen -> Applicaties los je het tijdelijk op (tot je de app weer opent, daarna zou je 'm weer geforceerd moeten stoppen).
Dank voor jullie reactie en tios. Ik denk dat het is zoals jullie schrijven.
My mail app trekt de batterij leeg is de opmerkung die Smart Doctor regelmatig geefr. Ik blijf zoeken en proberen het euvel te verhelpen.
Laura van Kleef.
Laura van Kleef schreef:

Dank voor jullie reactie en tios. Ik denk dat het is zoals jullie schrijven.
My mail app trekt de batterij leeg is de opmerkung die Smart Doctor regelmatig geefr. Ik blijf zoeken en proberen het euvel te verhelpen.
Laura van Kleef.

Hoi Laura, ik ervaar nu hetzelfde probleem. Uit het niets voelt de telefoon wat warmer en trekt hij helemaal leeg. Ook nu ik alle apps heb gesloten en internetverbinding/wifi uit heb. Hoe is dit bij jou afgelopen? Hoor het graag!
Sorry zie nu pas het bericht.
Af en toe wordt telefoon warm en gaat batterij kort mee. Een andere keer weer langer. Heb geen reset uitgevoerd. Was (nog) nuer nodig.
Vervelend dat je hetzelfde probleem hebt. Mogelijk zit het toch in de telefoon?

Succes.
Laura van Kleef
Ik heb nu weer een probleem.
Batterij is heel snel leeg. Moey paar keer per dag opladen. Ook bij weinig gebruik. Wordt ook weer regelmatig warm.
Ik sluit alle applicaties elke keer af.
Erg vervelend. Heb veel mailtjes, video's en foto s waarvan een back up is gewist.
Ga volgende week naar Parijs. Wil graag mijn telefoon gehele dag kunnen gebruiken.
Wat is de beste oplossing?
Smart Doctor zegt nu steeds dat ik maar een paar uur de telefoin kan gebruiken.

Ik zie dat Android Core apps 11 % batterij gebruikt.
Sinds de laatste update van LG eind mei en sinds een andere contactenapp heb ik deze problemen.
TMobile: wat kan ik doen?

Reageer