Beantwoord

LG in bootloop

Reputatie 2
sinds vanmorgen zit mijn LG G7 in een bootloop. in de winkel zeiden ze mij dat ik niet de eerste was met een LG met dit probleem. is hier inmiddels al een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Folkert 1 december 2018, 16:23

Heel Europa heeft hetzelfde probleem met de LG G7 sinds gisteren, iedereen met dit probleem heeft een T-Mobile simkaart zo lijkt het. Er is nog geen oplossing. Mogelijk een fout in een automatische update. Heb je een T-Mobile branded toestel? Hoe oud is de telefoon en waar heb je 'm gekocht?
Bekijk origineel

247 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Heel Europa heeft hetzelfde probleem met de LG G7 sinds gisteren, iedereen met dit probleem heeft een T-Mobile simkaart zo lijkt het. Er is nog geen oplossing. Mogelijk een fout in een automatische update. Heb je een T-Mobile branded toestel? Hoe oud is de telefoon en waar heb je 'm gekocht?
Reputatie 2
toestel in de tmobile winkel gekocht met abbo in juni . kwestie van afwachten nu op een oplossing dus?
Reputatie 7
Badge +18
Dit is mogelijk een oplossing: https://youtu.be/zju8Nj2O9qI
Je bent dan wel al je data op de telefoon kwijt behalve alles op je micro SD kaart.

Anders terug naar de winkel, je hebt wettelijk 2 jaar garantie.
Reputatie 2
dan wacht ik het even af in de hoop dat er een oplossing/update komt. en anders kan ik dat altijd nog proberen. bedant voor de antwoorden en hulp iigg :D

net een engels forum gevonden. waar mensen factory resets en alles gedaan hebben wat het probleem dus ook niet oplosde =s. word dus afwachten
Ik heb ook inderdaad precies hetzelfde, het schijnt dat het bij sommige toestellen werkt als je je sim eruit haalt en dan een hard reset doet, maar dan zit je dus wel zonder simkaart. Bij mij is het niet gelukt, wie weet bij jou wel. Wel een erg groot probleem voor LG lijkt me zo.
Reputatie 2
heb op dit forum gelezen dat meerdere mensen hard reset gedaan hadden meerdere keren en dat het niks uitmaakte.dus daar wacht ik even mee 😛 hopelijk komt lg snel met een oplossing want dit is bagger... https://forum.xda-developers.com/lg-g7-thinq/help/help-bootloop-lg-g7-t3873941?fbclid=IwAR22FWBF2yEy57k07Iqs6IrmYR0nVbjwmjem_pVGrpYnrThAiSsyUdouoTQ
Reputatie 7
Badge +18
Tip van T-Mobile Duitsland:

https://telekomhilft.telekom.de/t5/Handys-Datengeraete/LG-G7-Boot-Loop/td-p/3616604/page/2

Wellicht dezelfde truc maar de moeite waard even te kijken.
Een hard reset werkt niet. zodra de tmobile simkaart in het toestel gaat loopt deze meteen vast. het vervelende is dat ze bij tmobile niks kunnen doen en met de vinger naar LG wijzen. Wat het nog vervelender maakt is dat ik met een andere simkaart van een andere provider geen problemen heb en de telefoon gewoon kan gebruiken. Het zou fijn zijn als tmobile wat meet moeite zou doen om dit probleem op te lossen. Waarom hebben ze geen pagina op de site waar je kan zien of er een oplossing is? Nu voelt het alsof er niks gebeurd.
Reputatie 7
Badge +18
Een hard reset werkt niet. zodra de tmobile simkaart in het toestel gaat loopt deze meteen vast. het vervelende is dat ze bij tmobile niks kunnen doen en met de vinger naar LG wijzen. Wat het nog vervelender maakt is dat ik met een andere simkaart van een andere provider geen problemen heb en de telefoon gewoon kan gebruiken. Het zou fijn zijn als tmobile wat meet moeite zou doen om dit probleem op te lossen. Waarom hebben ze geen pagina op de site waar je kan zien of er een oplossing is? Nu voelt het alsof er niks gebeurd.

Het probleem met de G7 is gisteren pas ontstaan.
Reputatie 3
Ik zit met hetzelfde probleem en ben ook naar de winkel geweest.
Probleem is bekend. En ze konden dus niets voor mij doen.
Schandalig!!!!!! Slechte service. Ik zou thuis maar eerst opladen En dan een harde reset proberen met als gevolg dat ik alle gegevens kwijt zal zijn.
Ik weet dus niet wat ik nu moet doen.
Ik weet niet wat ik moet doen om alles weer op de telefoon terug te krijgen dan.
Vvolgende week maar eens naar een andere T-Mobile shop in de hoop daar beter geholpen te worden.

Opsturen ter reparatie was ook een optie zei hij. En dan bent u hem2 weken kwijt.

Ik hoop dat T-Mobile hier ook eindelijk reageert en met een duidelijke oplossing komt.
Ik ben ten einde raad. Een half jaar geleden gekocht voor € 550.00 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 3
T-Mobiele, waarom reageren jullie niet?????????
Wat kunnen we doen?
Afwachten? Totdat de telefoon explodeert? Hij wordt goed warm 😥😥😥
Reputatie 7
Badge +20
Beste @annemie8 Wacht nog even af, misschien komt er hopelijk snel een oplossing.😊
Reputatie 7
Badge +18
Wat kunnen we doen?

Hij gaat niet exploderen maar waarschijnlijk draait de processor op volle kracht en dan wordt ie warm. Niet meer aan de oplader hangen en wachten tot de accu leeg is.
Ik heb ooit met mijn Motorola E2 hetzelfde probleem gehad.
Reputatie 3
Bedankt voor je reactie.
Het advies vanmiddag in de winkel was om hem VOLLEDIG op te laden!
Reputatie 4
Badge +1
Wat kunnen we doen?

Hoi @annemie8,

We hebben vandaag aan de telefoon heel veel vragen gehad over de LG toestellen. Het probleem is echter dat wij nog geen eenduidig beeld hebben/hadden voor klanten over de beste stappen die men kan nemen. Vooralsnog is daarbij door het team aangegeven dat wij de volgende punten moeten meegeven aan de telefoon.

• Haal even het toestel van de lader. Hij kan vrij warm worden en dat is ook niet goed.
  • Als het lukt, probeer een factory reset te regelen op je toestel. Je raakt enkel wel je data kwijt op het toestel zelf.
  • Anders kan je hem aanmelden ter reparatie, al gaan daar wel 14 dagen overheen.
Een aantal klanten hebben het probleem niet zonder de T-Mobile simkaart, maar dit is niet geverifiëerd. Je kunt het eventueel even uittesten als het toestel leeg is, door even de SIMkaart er voorzichtig uit te halen en het toestel te herstarten. Mocht dit werken, dan raad ik je zeer zeker aan om even een back-up van je data te maken.

Hoewel ik mijn ervaring vanuit de klantenservice deel, doe ik dit in deze post op persoonlijke titel. Dit is dan ook niet het officiële standpunt van T-Mobile, maar misschien helpt het je een beetje op weg.
Reputatie 3
Bedankt.
Maar dit is voor mij geen optie.
Ik wil niet al mijn gegevens kwijt raken.
Oopnieuw opstarten? Hij gaat niet meer uit!!! Life is good 😪😪😪

Reputatie 7
Badge +20
@annemie8 heb je nooit een backup gemaakt?
Reputatie 3
Ik weet niet of ik een back-up heb gemaakt. Ik geloof dat dat op automatisch staat. Maar ik raak meteen in paniek als iets met mijn mobiele is.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 4
Badge +1
Pak voor de zekerheid even een reserve telefoon als dit mogelijk is, totdat er meer informatie beschikbaar is! 🙂
Reputatie 3
Ja, dat heb ik gedaan. Gelukkig heb ik mijn S7-edge nog.
Bedankt voor het meedenken 😉👍
Reputatie 2
Als mijn LG G7 straks opgestuurd moet worden of wat dan ook dan verwacht ik op zijn minst een reservetelefoon voor de komende tijd, want ik als student zijnde kan niet zonder telefoon (opleiding, werk en dergelijke)
Reputatie 2
ik weet niet of het voor iedereen hetzelfde is maar ik kon mijn telefoon wel gewoon aan en uit zetten. mijne liep steeds vast nadat ik de beveiligingscode had ingevoerd en ging soms tot het pin scherm waar die dan vastliep dingen intikken kon ik daar niet. maar bij de beveiligingscode had ik iig de tijd om het normaal uit te schakelen.
Reputatie 3
ik weet niet of het voor iedereen hetzelfde is maar ik kon mijn telefoon wel gewoon aan en uit zetten. mijne liep steeds vast nadat ik de beveiligingscode had ingevoerd en ging soms tot het pin scherm waar die dan vastliep dingen intikken kon ik daar niet. maar bij de beveiligingscode had ik iig de tijd om het normaal uit te schakelen.
Ik kan helemaal niks ermee.
Uitzetten gaat ook niet.

Als je hem na het uitzetten de simkaart eruit haalt kan je het toestel normaal starten em werkt de telefoon prima. Dan kan je meteen een back up maken
ik heb hetzelfd geode, is er nu al een oplossing ? we zin nu inmiddels een dag verder en je hoort en ziet niets.
ik had het toen ook met de G4 , die moest terug voor reparatie. Toen ik de G7 kocht in de T-Mobile shop in Juni 2018 vroeg ik nog of dat problem opgelost is met de bootloop. Ik had hem niet gekocht als dit niet bevestigt was, en nu is het toch gebeurd.
Ik hoor hier ook niemand wat zeggen over compensatie. Ik vind T mobile of LG zouden hier iets aan moeten doen voor de geleden schade. En dat pro actief zonder dat wij erom moeten vragen.

Reageer