Beantwoord

LG in bootloop

Toon eerste reactie

247 reacties

Mijn telefoon is inmiddels weer aan. En met de kpn simkaart werkt hij gewoon alleen snap ik niet goed ik zelf die andere software er op kan zetten. Ik heb boven in een reactie gelezen hoe ik dat ongeveer moet doen maar als ik op de link druk voor de software krijg ik gewoon de LG site en zie ik wel wat dingen staan maar ik zou echt niet weten waar ik op moet drukken dus voordat ik allemaal gekke dingen op me telefoon zet doe ik het maar niet hahaha. Ik neem morgen wel even contact op met LG
Reputatie 6
Badge +8
Via de officiële LG bridge software staat er nieuwe software (v10p) voor toestellen beschikbaar. Zowel op tweakers en op XDA developers lees ik dat na het installeren van deze software gebruikers gelukkig weer gebruik kunnen maken van hun T-Mobile (en partners) simkaart.
Mijn telefoon is inmiddels op het Firmware Update scherm beland, maar gaat niet verder dan 0 % (Nog steeds niks bij na 20 minuten). Zijn de servers echt zo traag of is het toestel wederom vastgelopen? Ik heb de neiging om het ding opnieuw op te starten, maar ben nu al helemaal huiverig om los te koppelen.
Reputatie 6
Badge +8
Mijn telefoon is inmiddels op het Firmware Update scherm beland, maar gaat niet verder dan 0 % (Nog steeds niks bij na 20 minuten). Zijn de servers echt zo traag of is het toestel wederom vastgelopen? Ik heb de neiging om het ding opnieuw op te starten, maar ben nu al helemaal huiverig om los te koppelen.
Ik zou de installatie van de update even afwachten. Ik las elders dat gebruikers aangaven dat het een hele poos kon duren.
Zojuist een update beginnen gekregen via ota en alles lijkt weer normaal te werken met T mobile simkaart erin. Begrijp nu heel het verhaal van opsturen niet meer als je toch al een hard reset gegeven hebt.
Bij mij duurde het installeren echt wel iets van ruim 3 uur! Maar het is gelukt, ik ben super blij, heel erg bedankt voor de tips hier om via LG bridge te updaten!
@M. van W ga jij lekker mensen aanraden om hun bootloader te unlocken joh. Prima. Ik draag hier veilige opties aan voor niet hyper technische mensen.
Nu zit er een hele nacht op, maar nog steeds hetzelfde verhaal. Ik was zo in de veronderstelling dat het eindelijk gelukt was bij dit scherm. Maar ook hier lijkt ie vastgelopen. Heeft iemand nog tips?
Zojuist een update beginnen gekregen via ota en alles lijkt weer normaal te werken met T mobile simkaart erin. Begrijp nu heel het verhaal van opsturen niet meer als je toch al een hard reset gegeven hebt.
Lekkere zin ook 🙂

Komt hier op neer.

Toestel een hard reset gegeven. via wifi (zonder simkaart) de update binnen gehaald. Sim erin (Tmobile) en het toestel werkt.... (Beveiligingpatch 1 november 2018)
Reputatie 3
Nu zit er een hele nacht op, maar nog steeds hetzelfde verhaal. Ik was zo in de veronderstelling dat het eindelijk gelukt was bij dit scherm. Maar ook hier lijkt ie vastgelopen. Heeft iemand nog tips?

Heb je telefoon verbonden met de PC en staat de telefoon in de goede modus (bestandsoverdracht)?
Ik heb een update binnen gekregen!. Zou dit dan de update zijn dat ik mijn eigen simkaart weer kan gebruiken? Heeft iemand dit al geprobeerd
De telefoon is verbonden met de PC. Het LG Bridge programma geeft bij de Software-update aan dat ie verbinding probeert te maken via USB.
Reputatie 3

Uitleg is overbodig zag ik, dus weer weggehaald 🙂
Ik heb een update binnen gekregen!. Zou dit dan de update zijn dat ik mijn eigen simkaart weer kan gebruiken? Heeft iemand dit al geprobeerd
Bij mij werkt het! Vanaf 0600 vanmorgen
Het is mij gisteravond gelukt met behulp van een Hema prepaid kaartje (1 euro!). Was vrijwel meteen raak met 1 seconde erin, 1 seconde eruit.

Daarna met LG Bridge (op PC, want de MAC herkende de telefoon niet) eigenlijk probleemloos de update kunnen uitvoeren. Duurde al met al een goed half uur inclusief downloaden. Gebruik de originele USB kabel uit de lader.

Zie ook de duidelijke omschrijving van @felinophilia bovenaan pagina 8. Dank daarvoor!

Ik ben dus weer blij, hoewel ik een compensatie van TM na zoveel radiostille dagen wel op zijn plaats zou vinden.
Reputatie 3
De telefoon is verbonden met de PC. Het LG Bridge programma geeft bij de Software-update aan dat ie verbinding probeert te maken via USB.

Op de telefoon kan je een usb modus instellen, staat hij op overdracht van gegevens? (Als hij op een andere modus staat zals opladen of foto's uitwisselen, kan LG Bridge niet starten met de update namelijk)
Ik kan niet navigeren op de telefoon. Alleen direct op het Firmware Update scherm terechtkomen, of naar het inmiddels helse Life's Good scherm kijken.
Reputatie 3
@le0nii Hij zit nog in bootloop bedoel je? Of kan je in het firmware scherm laten updaten?
Hij zit nog in de bootloop. Wel kan ik het toestel direct in het firmwarescherm krijgen zodra ik deze koppel aan mijn laptop. Dan blijft ie echter ook bevriezen (in ieder geval een hele nacht op 0% hangen)
Reputatie 3
@le0nii Enige wat ik nu kan bedenken is dat je een harde reset doet maar die niet doorzet. Dus de harde rest tot je het scherm krijgt met de vraag of je wil resetten. Dan de telefoon aan de PC koppelen en kijken of hij de update wel door wil zetten. En stomme vraag maar je hebt de juiste versie van LG Bridge gedwonload (voor de PC of de Mac en voor de juiste telefoon?)
Ja, ik zat ook al daaraan te denken. Ik ben er 99% zeker van dat ik de goede versie heb (nu ga ik daar aan twijfelen, haha) Maar werkt gewoon allemaal goed op Windows en er staat in het menu zelfs herstel updatefout. Dus neem aan dat ze doelen op die van de LG
Reputatie 3
Ja ik begrijp ook niet waarom het niet werkt. Lukt het om de harde rest te doen om minstens in dat scherm te komen?
Dat is een keer (een paar dagen geleden) gelukt. Toen ik nog niet wist dat het een wijdverspreid probleem was. Nu lukt zowel die simkaartmethode als de hard reset niet.
Reputatie 3
Geen idee hoe je het dan zelf voor elkaar kan krijgen. De simcard is uit je telefoon als je de harde reset probeert?
Reputatie 2
Ik heb mijn telefoon ter reparatie op laten halen door dr.mobile. afgelopen dinsdagavond.
Nu is die gemaakt.
Ik ben blij dat ik het op de officiele manier heb gedaan..in de plaats van zelf gaan lopen klooien met de telefoon! En ook al duurt het misschien maar wat langer.

Ik heb gister contact gehad met de chat van t-mobile.. En krijg ik de kosten netjes terug van nieuwe simkaart en het laten ophalen van de telefoon. Totaal €20,00 wordt in mindering gebracht op me 1e volgende factuur.

Dus ik ben tevreden😉

Reageer