Beantwoord

LG nexus 5x locked

Goedenavond allen,

Zomaar vanuit het niets (zat op internet) werd het scherm van mijn lg nexus 5x zwart en kwam "google" in het scherm te staan. Telefoon wilde niet meer opstarten en gaf telkens het woord google. Via de volume down en aan uit knop geprobeert een harde reset te doen maar lukt dus ook niet.
Krijg wel het scherm met opties. En het liggende android robotje.

Onderin staat "device state - locked"
Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door David 5 mei 2017, 11:53

Hey,

Dat klinkt als een behoorlijk serieus probleem! :S Heb je hier nog steeds last van?

Ik heb eens rondgekeken en gezocht en er is niet heel veel bekend over dit probleem, in ieder geval heb ik niet direct een fix voor je kunnen vinden of bedenken. Er wordt veel gesproken over een reparatie, dus niet iets wat je zelf in de hand hebt. Misschien kunnen we nog even verder kijken voor dit nodig blijkt.

Welke opties krijg je op het scherm? Heb je daar al eens mee getest wat je wel en niet kunt? Heb je al eens gekeken of het enig effect heeft wanneer je jouw telefoon aan een computer hangt of deze dan wel herkend wordt? Je kunt dan hopelijk in ieder geval een back-up maken van jouw gegevens.

Als het allemaal niet mag baten, dan kun je jouw toestel ter reparatie inleveren, zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden!

Houd je ons op de hoogte van de vorderingen? Als je nog vragen hebt, dan horen we dat ook graag! 🙂
Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey,

Dat klinkt als een behoorlijk serieus probleem! :S Heb je hier nog steeds last van?

Ik heb eens rondgekeken en gezocht en er is niet heel veel bekend over dit probleem, in ieder geval heb ik niet direct een fix voor je kunnen vinden of bedenken. Er wordt veel gesproken over een reparatie, dus niet iets wat je zelf in de hand hebt. Misschien kunnen we nog even verder kijken voor dit nodig blijkt.

Welke opties krijg je op het scherm? Heb je daar al eens mee getest wat je wel en niet kunt? Heb je al eens gekeken of het enig effect heeft wanneer je jouw telefoon aan een computer hangt of deze dan wel herkend wordt? Je kunt dan hopelijk in ieder geval een back-up maken van jouw gegevens.

Als het allemaal niet mag baten, dan kun je jouw toestel ter reparatie inleveren, zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden!

Houd je ons op de hoogte van de vorderingen? Als je nog vragen hebt, dan horen we dat ook graag! 🙂
Bedankt voor de reactie,

Er was niets meer met de telefoon te doen. Er stonden meerdere opties, waaronder de harde reset. Niets werkte alleen uitschakelen was mogelijk. Na aanleiding van het scherm dat ik kreeg ook op internet gezocht en kwam uit bij een bootlock.
Dus toestel ter reparatie aangeboden,

Schijnt een bekend probleem te zijn van LG telefoons
Reputatie 7
Badge +9
Helaas een bekend probleem met de N5X, vooral sinds Android 7.0. LG staat jammer genoeg al jaren bekend om hun bootloop issues op alle toestellen, en de N5X is geen uitzondering.

Het moederbord moet worden vervangen, dus opsturen is de enige optie.

Device State - Locked is heel normaal, dat hoort zo. De N5X heeft vanuit de fabriek een gesloten bootloader.
Dag allemaal,

ik heb hetzelfde probleem en stuitte na wat zoeken op deze twee artikelen.
http://www.techtimes.com/articles/186940/20161125/lg-cant-fix-nexus-5x-bootloop-issue-so-its-offering-full-refunds.htm
https://www.xda-developers.com/lg-bootloop-lawsuit-adds-nexus-5x-lg-g5-v20-case/

Oftewel: het is een serieus probleem en LG heeft al een rechtszaak aan zijn broek...

@David: wat is het beleid van T-Mobile in dit soort gevallen? Moet ik mijn toestel ter reparatie aanbieden en krijg ik dan een nieuw toestel? Of...?

Dank alvast en groeten,

Kamil.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kamil.

Balen dat jij dit probleem ook ervaart. Je kan in dit geval het beste je toestel ter reparatie aanbieden. Onze reparatiepartner gaat dit dan verder onderzoeken en het toestel repareren. Op deze pagina vind je meer informate over de reparatieprocedure.

Houd je ons op de hoogte?
Dag Hajar,

dankje voor je reactie. Het toestel is inmiddels onderweg, ik wacht af.

Groeten, Kamil.
De status van mijn toestel bij Dynafix, staat al 2 dagen op " repararie gereed" dus ben benieuwd
Reputatie 7
Badge +20
Hopelijk is het toestel dan gauw weer terug bij jou, Htctouch pro 2! Laat je ons weten of alles weer goed werkt? 🙂
Vandaag het toestel terug gekregen. Onder garantie een onderdeel vervangen. Altijd weer lekker duidelijk wat er vervangen is😂
Hallo Mensen,

Ik heb hetzelfde probleem als meneer en het is inderdaad een bekend probleem.
Morgen stuur ik het toestel naar jullie op, LG lekker bezig dus...
Reputatie 4
Hoi Bodejap,

Heel slim dat je het toestel ter reparatie gaat opsturen!

Dan kan het onafhankelijk reparatiecentrum kijken naar de schade en het voor je oplossen. Hoe meer klachten ze binnenkrijgen over een bepaald toestel, hoe meer ze dit kunnen verbeteren aan hun volgende toestellen. Ik hoop dat het snel wordt gerepareerd! 🙂
Jaa is allemaal perfect gelopen... niet! Krijg ineens een prijsopgave van maar liefst €270,64 die ik maar even moet gaan betalen terwijl ik gewoon binnen de garantie val.. Ik snap best wel dat dit LG's fout is maar dit is eigenlijk niet mijn zaak om op te lossen. Ook is er geen sprake van water, val of stootschade. Het is gewoon een veelvoorkomend probleem van LG waar ik als klant niets aan kan doen.

Als een bakker verkeerd brood heeft gemaakt doordat zijn meel niet goed was hoeft de klant toch ook niet terug te vallen op de makers van het meel 😛
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bodejap,

Begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben! Hiervoor zul je toch echt contact moeten opnemen met Dynafix zelf. Zij kunnen je dan meer uitleg geven over wat er uit het onderzoek is gebleken en waarom het niet onder garantie valt. Een onafhankelijke gecertificeerde technici heeft naar jouw toestel gekeken. Ik kan daar verder geen uitspraken over doen. Ik zie dat je gisteren ook mijn collega hebt gesproken en dat zij geadviseerd heeft om contact op te nemen met LG. Heb je daar toevallig al tijd voor gehad?

Als je het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek, dan kun je eventueel nog een second opinion laten uitvoeren bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Je kunt deze vinden door contact op te nemen met de fabrikant van jouw toestel. Wel even ter informatie, het komt eigenlijk zelden voor dat erkende reparatiecentra tot een andere conclusie komen, omdat dezelfde degelijke internationale analyse methoden worden gebruikt in de verschillende reparatiecentra. Houd er verder rekening mee dat de kosten voor de second opinion voor jou zijn als blijkt dat tot dezelfde conclusie wordt gekomen.

Houd je ons op de hoogte? Als ik nog ergens bij kan helpen, hoor ik het graag!
Ik heb inderdaad met LG gebeld en die heeft het aan de technische dienst voorgelegd want ze vonden het vaag dat jullie niet het bedrag vergoeden omdat jullie het toestel aan mij geleverd hebben. Dan zouden jullie het verder met LG moeten uitzoeken zonder dat ik daar dan verder oponthoud van had. Maargoed ik wordt vandaag gebeld door LG als het goed is en dan hoor ik verder..
Reputatie 7
Badge +20
Hi bodejap,

Laat ons maar weten hoe het gesprek met LG ging. Je kan natuurlijk ook nog contact opnemen met Dynafix. Zij kunnen je meer uitleg geven over het onderzoek.

Als ik nog iets anders kan betekenen, laat het mij dan weten.
Hallo, ik ben de trotse eigenaar van een Nexus 5x telefoon, nou ja was ik tot vanavond..
Mijn telefoon valt ineens in een bootloop en wil er niet meer uit komen. Na iets van 3 uur proberen van resetten en zoeken op internet deed hij het even maar is weer bijna dood verklaard...
Weer in de bootloop!
Om gek van te worden en kan niet zonder mijn trouwe vriend waar ik T-mobile elke maand voor betaal! Ik wil van de diensten gebruik blijven maken het liefst natuurlijk met mijn LG NExus5x !!
Nu kom ik allerlei artikelen tegen, maar mijn vraag is wat to do ??
Ik weet ook niet zeker of mijn telefoon nog in de garantie valt ivm contract verlenging..wie kan dit voor mij nakijken?
Reputatie 4
Badge +17
Hey Arjan en Linette,

Wat balen van je toestel zeg.. Begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk opgelost wil hebben!

Het lijkt er op dat dit alleen opgelost kan worden door middel van een reparatie. Ik kijk graag voor je of je nog garantie hebt op je toestel. Zou je mij in een privébericht het IMEI nummer van je toestel willen sturen? Dan controleer ik wanneer de telefoon is aangeschaft. Mocht je zelf nog het aankoopbewijs hebben, dan kan je zelf uitrekenen tot wanneer je garantie hebt. Je hebt namelijk standaard 24 maanden garantie vanaf de dag dat je jouw toestel hebt aangeschaft.

Ik wacht je reactie af!
We zijn één maand verder, maar ik heb mijn nexus 5x gerepareerd terug gekregen. Met een nieuw moederbord dus hopelijk houd hij het weer vol. Dynafix, het bedrijf waar jullie de klant zijn telefoon naartoe laat sturen had mijn telefoon destijds afgeschreven voor waterschade en met een reparatiefactuur van €270,64(!). Natuurlijk niet mee akkoord gegaan omdat er ten eerste geen sprake is van waterschade, en ten tweede ik binnen de garantie val. Ik stuurde hem ongerepareerd terug (wel de onderzoekskosten betaald...) en heb het naar LG gestuurd, zij hebben hierna zonder moeilijkheden mijn toestel gemaakt en teruggestuurd.

Nou lijkt het mij toch vanzelfsprekend dat ik de onderzoekskosten, die ik aan Dynafix moest betalen voor een foute analyse, wel vergoed krijg?
Reputatie 4
Hoi Bodejap,

Fijn dat je ons op de hoogte hebt gehouden van de situatie!

Wij zijn heel blij om te horen dat jouw toestel is gerepareerd door LG zelf. Nu kan je weer gaan genieten van jouw toestel. De second opinion heeft uitgewezen dat het wel binnen de garantie valt en daarom zal ik de kosten voor je vergoeden. Dat is geen probleem! Vind je het goed als wij het bedrag verrekenen met de eerstvolgende factuur? Dan heb je de komende maand een hele relaxte factuur. :)

Ik hoor graag van je!
Hey Muberra,

Ja dat lijkt me een goede oplossing, ik zie het wel verschijnen!

Gr.
Schandalig dat tmobile nog zaken blijft doen met dynafix. Hier is toch weer een bewijs dat dymafix de kluit belazerd. Hoeveel mensen hebben niet in zulke gevallen de reperatiekosten betaald?
Wanneer gaat tmobile actie ondernemen tegen dynafix? Jullie zijn wettelijk gezien als verkopende partij verantwoordelijk voor een goede gang van zaken en kunnen niet de verantwoordelijkheid afschuiven op dynafix.
Ik heb zelf ook een toestel van lg van jullie, tot nu zonder problemen, maar een telefoon van jullie afnemen zal ik niet meer doen.
Reputatie 4
Hoi Bodejap,

Het is geregeld! De vergoeding zul je terugzien op jouw eerstvolgende factuur. Veel plezier met jouw LG. :)

Hoi Hakuin,

Wij hebben nog alle vertrouwen in de reparatiedienst. Natuurlijk gaan er bij sommige klanten zaken mis, maar er zijn genoeg klanten waarbij de procedure en de reparaties wel goed gaan. Vaak hoor je klanten alleen wanneer iets verkeerd gaat en nooit wanneer het wel goed gaat. Dat draagt uiteraard ook bij tot een eenzijdig beeld van zaken. Maar ik wil je wel meegeven dat wij alle verhalen zien die voorbij komen op het forum en wij geven die feedback ook zeker door. Daarom is ons forum juist heel belangrijk, want wij willen weten wat onze klanten meemaken en hoe wij hun problemen kunnen oplossen!
Hier het zelfde probleem mijn nexus 5x doet niks meer. al 2x op gestuurd en in Polen gerepareerd volgens de winkel. na de eerste reparatie heeft het één week volgehouden na de 2e nog geen uur.
vraag me af of hij überhaupt wel gerepareerd was. Baal er nu dus ook flink van. In de winkel werd mij verteld dat de uitval van deze toestellen bijna 100% is.
en dat het een bekend probleem is van dit type LG toestellen.
Ik heb betaald voor een product en mag dus een deugdelijk product verwachten.
En ik verwacht dus op korte termijn een oplossing van dit probleem. het liefst nog voor mijn vakantie. Anders ben ik bang om T-mobile in gebreke te moeten stellen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Gabereinders,

Zonde dat jouw toestel ook kuren vertoont!

Heb je het toestel direct via ons ter reparatie aangeboden allebei de keren? Je hebt bij onze reparaties sowieso na het voltooien van de reparatie een garantie van drie maanden op de reparatie. Daar kun je dan ook aanspraak op maken, als het nu weer verkeerd gaat. Je kunt het toestel dan ook nogmaals ter reparatie aanbieden.

Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om het toestel te laten onderzoeken en repareren door een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Je kunt dan ook het beste direct met LG contact opnemen om na te vragen wie dit bij hen zijn. Daarnaast kun je jouw probleem dan ook direct aangeven, misschien hebben zij wel direct een mogelijke oplossing voor je.

We horen graag of je nog vragen voor ons hebt!
zoals een tijdje terug gepost heb ik een LG nexus 5x, deze zat in een bootloop.
Toestel is opgestuurd en "gerepareerd" staat niet bij wat er gerepareerd is maar was blij !
Hij deed het weer, en jawel volgens het papier wat erbij zat met alle nieuwste updates en uitgebreid getest!
Beter kan dus niet...dacht ik.
Toestel aangezet en daar kwamen enorm veel updates van van alles en nog wat..android en toestel updates...
Volgende ochtend...toestel compleet dood doet helemaal niks meer, dat was 27 Juli 2017.
Terug naar de shop en toestel weer weg.
Nu is het vandaag 22-8-2017. Toestel nog niet terug..word er ondertussen moedeloos van !
IK WIL MIJN TOESTEL GEREPAREERD TERUG!!!!
Gebeld met klantenservice..sorry kan ik niks mee, bel maar met dynafix die repareren het...
Bellen met dynafix ..je moet een filiaal nummer intoetsen om verder te komen...heb je dit niet neem dan contact op met je hoofdkantoor!
Nou T-mobile...service is ook nu ver te zoeken ben er wel beetje klaar mee ondertussen.
Toestel voor 2e keer weg naar reparatie , bijna een maand weg nu en daarvoor ook al een week of 3 zonder toestel maar wel volle mep betalen voor het abbo !
Kom op werk even mee en zorg dat het snel geregeld word. telefonisch contact met de klanten service ben ik ondertussen ook wel klaar mee

Reageer