Vraag

Locatie van de telefoon ligt in Rusland?

Reputatie 2
Hallo,

Soms als ik online ben met mijn HTC Desire word de locatie van mijn telefoon gewijzigd. Je zou natuurlijk verwachten dat dit te maken heeft met waar ik mij op dat moment bevind. Maar helaas.. Soms is deze locatie in Rusland.. En dan nog wel EXACT dezelfde verkeerde locatie.

De naam van deze locatie is in het Nederlands Pykhtino, maar op mijn beeldscherm staat het in Cyrillisch. Dan ziet het er dus zo uit: Деревня Пыхтино.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Naast dat mijn locatie staat ingesteld op die locatie, word ook het weer van die locatie opgehaald.. dus mijn telefoon denkt dat hij daar zit. Is het mogelijk dat mijn telefoon is gehackt?

Ik draai Froyo, de laatste versie.

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 1
@Ohjajoh

T-Mobile ondersteunt helaas geen 3de partij applicaties. Je kunt bijvoorbeeld de applicatie 'Gps Status 2' via Android Markets downloaden om te controleren of je een GPS-fix nodig hebt voor het bestaande probleem.
Reputatie 6
Hi Ohjajoh,
Waardoor word je locatie bepaald door je internet of GPS? Als het over internet gaat (bijv. via wifi op je toestel) kan het zijn dat er op jouw internet een proxy server zit die een locatie faked die dan in jouw geval Rusland zou zijn. Deze proxy servers worden wel eens gebruikt wanneer iemand anoniem wil surfen op het internet, als dit het geval is zou je locatie hersteld moeten zijn als je op een ander wifi netwerk online gaat. Wanneer je locatie via GPS of via het netwerk van T-Mobile gaat dan zou ik zo niet even kunnen verklaren waarom je locatie fout word weergegeven. Er kan natuurlijk sprake zijn van een software fout, heb je al geprobeerd om je locatie handmatig in te stellen op je toestel?
Een idee is ook om te kijken op internet of er met jouw toestel/programma's op je mobiel dezelfde problemen voorkomen.
Op jouw vraag of je toestel geheckt is kan ik niet uitsluiten, maar gezien je beschrijving vind ik dat niet waarschijnlijk.
Groetjes, Knuffeltje90
Reputatie 6
Nog een kleine aanvulling, Деревня betekend dorp en Пыхтино betekend inderdaad de plaatsnaam Pykhtino en die plaats bevind zich als het goed is in de Moskou regio. Ik weet niet of je er wat aan hebt, mogelijk bij het opzoeken naar het probleem of mensen vaker die locatie krijgen.

Groetjes.
Reputatie 6
knuffeltje90.......ik vind het heel knap van je dat speur werk ,,,,,,,,,compliment er voor
Reputatie 6
@arie61: Dankjewel, het voordeel voor mij is dat ik de Russische taal en cultuur studeer. Dit maakt het voor mij een stuk makkelijker (en interessanter!). 🙂
Reputatie 6
knuffeltje90,,,,,,,,,,,,ik blijf toch trots op je dat je de moeite er voor neemt
Reputatie 6
Wederom dankjewel. 🙂
Reputatie 2
Dankjewel voor je info !! Ik heb het overigens helemaal niet meer sinds ik niet meer mijn telefoon koppel aan mijn laptop.. Ik bepaal mijn locatie via wifi. Mijn GPS staat praktisch altijd uit..
Reputatie 6
Ik begrijp dat het probleem ligt dus bij het koppelen aan je laptop, fijn dat je nu weet waar het aan ligt! 🙂