Beantwoord

Lumia 950 XL loopt vast en valt uit

• Doet lekker mee
  • 15 reacties
Ik heb een Microsoft Lumia 950 XL sinds december 2015 en er zijn de hele tijd problemen mee. Hiervoor had ik dezelfde telefoon en heb die binnen 8 dagen ingeruild voor de huidige.
Deze telefoon zit steeds vast waardoor ik niets meer met het toestel kan, niet bellen. Ook WhatsApp zit vaak vast dan geeft hij aan dat hij aan het laden is en dat duurt soms uren waardoor ik belangrijke informatie misloop die ik juist nodig had of andersom. Het toestel houdt vaak op met functioneren, zit dan vast, en daarna gaat het uit en na een paar minuten gaat hij weer aan. Hierbij moet ik de pincode weer invoeren. Als ik op de aanmaak knop of camera knop druk gebeurt er vaak niets dus het beeld blijft vergrendeld waar ik niks aan heb. Het is gewoon een toestel waar ik niet veel aan heb op deze manier. In mijn mails heb ik wel eens bijlagen die op dit toestel niet te lezen zijn en als ik mijn email op een ander toestel, een android, open zie ik mailtjes die aan elkaar gekoppeld zijn wat niet te zien is op de Lumia XL. Een hele hoop apps heeft Microsoft niet. De agenda slaat afspraken de ene keer wel op en de andere keer niet. Ik heb vorige week drie afspraken opgeslagen en ze zijn nu niet meer terug te vinden! Dit is al de hele tijd zo waardoor ik belangrijke afspraken niet ben nagekomen, nu sla ik afspraken ook op mijn android telefoon op. Er zijn zoveel klachten! Ook vandaag zat hij weer vast en zag je de hele achtergrond oranje gekleurd (mijn instellingskleur is roestbruin) dit heb ik al vaker meegemaakt. Ik had niet verwacht zo een telefoon te krijgen, dit valt 95% tegen. Er is gewoon te veel mis. Ik heb de Microsoft Lumia 950 XL gekozen omdat ik dacht dat het handig was om brieven in Word te schrijven en Excel bestanden te maken maar het valt tegen.
Als ik een bestand of foto heb opgeslagen kan ik het niet meer terugvinden. Hiervoor heb ik dan weer mijn android toestel (Sony Xperia) nodig om mijn zaken vlug online te regelen.
icon

Beste antwoord door Amy 16 februari 2016, 07:56

Hey RVL26,

Flink balen dat je toestel zo tegen valt! 😞 Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het toestel telkens vastloopt.

Gebeurt dit bij het openen van bepaalde apps? Kan het zijn dat de opslagruimte van het toestel vol zit? Ik wil je adviseren om dit topic even door te lezen. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Veel problemen zijn namelijk zelf op te lossen! 🙂

Wil je verder laten weten van welke e-mail app je gebruik maakt? Wellicht kunnen we je wat tips geven om deze anders te gebruiken of misschien kunnen we je een andere app adviseren. Verder is het vreemd dat je opgeslagen bestanden niet meer terug kunt vinden! Op deze pagina van Microsoft lees je daar meer informatie over. Wil je aan ons laten weten of je hier iets aan hebt gehad?

Ik ben benieuwd naar je reactie! We helpen je graag verder hier!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey RVL26,

Flink balen dat je toestel zo tegen valt! 😞 Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het toestel telkens vastloopt.

Gebeurt dit bij het openen van bepaalde apps? Kan het zijn dat de opslagruimte van het toestel vol zit? Ik wil je adviseren om dit topic even door te lezen. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Veel problemen zijn namelijk zelf op te lossen! 🙂

Wil je verder laten weten van welke e-mail app je gebruik maakt? Wellicht kunnen we je wat tips geven om deze anders te gebruiken of misschien kunnen we je een andere app adviseren. Verder is het vreemd dat je opgeslagen bestanden niet meer terug kunt vinden! Op deze pagina van Microsoft lees je daar meer informatie over. Wil je aan ons laten weten of je hier iets aan hebt gehad?

Ik ben benieuwd naar je reactie! We helpen je graag verder hier!
We zijn nu zes maanden verder, ik heb de telefoon een paar keer gereset maar dat haalt de problemen niet weg, helemaal leeg gehaald, alle foto's en video's er een paar keer afgehaald maar, apps verwijderd, weer opnieuw geïnstalleerd want je hebt de apps wel nodig (bank, whatsapp en meer).
Ongeveer 1,5 maand nu, valt de telefoon steeds uit. Ben ik bijvoorbeeld in Whatsapp bezig iemand te beantwoorden, gisteravond tot 3 keer! dan wordt het beeld zwart en daarna gloeiend heet! Dit vind ik echt gevaarlijk! Op 20 augustus en een paar keer daarvoor, werd het beeld helemaal groen, mosgroen! Het toestel wordt dan iedere keer zo erg heet, dan kan ik er niks meer mee. Ik MOET hem openen, de batterij eruit halen en laten afkoelen.
Dit kan niet normaal zijn. Op het werk heb ik twee keer een kwartier pauze, ik doe uit veiligheid mijn telefoon helemaal uit mschakelen om te voorkomen dat hij in mn kluis ontploft en brand veroorzaakt. Dit neemt ook steeds extra tijd van je pauze in beslag om hem steeds aan te maken.
Ik moet ook steeds mijn rooster bekijken en mijn beschikbaarheid opgeven voor mijn werk, wat door deze telefoon steeds wordt verstoord.
En van het werk zou ik altijd een smsje moeten ontvangen als er iets in mijn rooster veranderd, als ik bijvoorbeeld plotseling moet gaan werken! Ik heb alleen de eerste week, eind juli, smsjes ontvangen. Afgelopen woensdag hadden ze per direct iemand nodig en werd ik ingeroosterd waar ik maar niet op reageerde doordat ik geen sms had ontvangen dus werd ik na een paar uur gebeld.
Omdat ik sinds de tweede week nooit een sms van het werk ontvang en dat voor problemen zorgt (men verwacht mij op aangegeven tijd op het werk!!) wordt ik nu gemaild, dit is toch te gek! Van iedereen kan ik smsjes ontvangen, uitgerekend van het werk niet! Als er een internet storing is dan ontvang ik helemaal niets! Er zijn allerlei stoornissen met deze telefoon. Maar ik wil mijn baan niet kwijtraken door een telefoon die nooit goed werkt en telkens uitvalt!
En ik denk dat deze telefoon op een dag zal ontploffen als ik niet steeds oplettend ben. Voor mij zorgt deze telefoon alleen maar voor stress.
@Amy, Antwoord op uw advies over bijlagen terug vinden,
Na een paar maanden ben ik erachter gekomen dat ik via de Verkenner (net als op een pc) onder Downloads bij mijn gedownloade bestanden of foto's kom. En ik maak gebruik van de app Outlook Mail die standaard op het toestel staat.
Reputatie 7
Badge +20
Hey RVL26,

Dat is inderdaad een hoop moeite en stress voor een telefoon.. :S

Ik zou je toch aanraden om je telefoon ter reparatie in te leveren. Een fabrieksreset is het laatste wat je zelf thuis nog kunt proberen voor je telefoon ter reparatie moet. Ontstond het probleem ook direct na de reset, voor je de apps terug had gezet?

Het is niet handig om af te wachten tot er inderdaad iets gebeurt met de oververhitte telefoon. Bij de reparatie kan er uitleg komen over de oorzaak van dit probleem en zij kunnen het verhelpen. Op deze manier wordt het in ieder geval in één keer duidelijk wat het probleem is en hoef jij je geen zorgen te maken over je telefoon, berichten en pauzes.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, horen we dat graag! Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten!
Hallo David,

Bedankt voor je reactie. Ik zal de telefoon ter reparatie inleveren, een fabrieksreset is al door een medewerker van T-Mobile uitgevoerd in december 2015.
Reputatie 7
Badge +20
Hey RVL26,

Graag gedaan. 🙂 Een reset kun je dan nog proberen natuurlijk, december is ook alweer maanden geleden. Je problemen klinken echter wel zo heftig dat een reparatie meer oplevert waarschijnlijk.

Houd je ons op de hoogte hoe het allemaal verlopen is?
Reputatie 2
Dat heet worden heeft mijn 950 ook als hij intensief word gebruikt of opgeladen. Is volgens mij een Lumia kwaal. Dat van de bijlages in e mail ook een bekend probleem, ik druk altijd op doorsturen, dan word het een concept en dan is hij wel te lezen in edge. De rest van de problemen heb ik niet. Maar moet wel toegeven, de 950 is een beetje een teleurstelling. Of het nou komt door het toestel of windows 10, daar ben ik nog niet achter. Heb ook genoeg andere lumias gehad, en die bevielen beter.
Zal ik maar reageren dan? Download deze tool en het is opgelost. Ook de Lumia 950 is een fijn toestel als die het goed doet. Een reset zoals aanbevolen op dit forum is namelijk niet de manier. Alleen met de volgende manier wordt de telefoon daadwerkelijk opnieuw geïnstalleerd namelijk.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12379/windows-10-mobile-device-recovery-tool-faq
Ik heb helaas het zelfde probleem met mijn Lumia 950, te pas en te onpas valt het toestel uit. Ik heb bovenstaande allemaal uitgevoerd maar dit mocht niet baten. Toestel opgestuurd en vandaag, eindelijk na 3 weken retour, on gerepareerd retour. Batterij defect. Toestel valt nog in de garantie maar batterij niet!! Hier zit maar zes!! maanden garantie op want het is een accessoire!. Ben zeer gefrustreerd over deze hele gang van zaken. Hoe kan een batterij nou een accessoire zijn. Zonder dit onderdeel werkt hij niet, tevens wordt er in winkel ook niet aan je gevraagd of je misschien een batterij bij je toestel wilt kopen en wordt je er al helemaal niet op gewezen dat de batterij maar een 1/4 van de garantie termijn behelst.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Schaappie,

Jammer dat je hetzelfde probleem ervaart en het toestel niet gerepareerd is..

Het klopt inderdaad dat er 6 maanden garantie op de batterij zit. Dit heeft ook te maken met de manier waarop batterijen gemaakt zijn en hoe deze gebruikt worden. Bepaald gebruik kan ervoor zorgen dat de batterij minder lang mee gaat, vandaar ook dat er minder garantie op dit accessoire zit. Het is spijtig dat de batterij nou juist het probleem is in dit geval en dat het niet onder de garantie gerepareerd kan worden.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Nee zeker niet. Ik vind dit een rare gang van zaken. de batterij is een essentieel onderdeel van de telefoon, zonder werkt hij niet. Ten eerste is dit niet verteld bij de aankoop ten tweede zit ik zelf in de autobranche waarvoor de batterijen/accu's een normale garantie periode van 2 jaar geldt. Maakt niet uit hoe het gebruik is.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Schaappie,

Als ik er iets anders van had kunnen maken, dan had ik dat natuurlijk graag voor je gedaan. De 6 maanden garantie voor de batterij zijn in de voorwaarden opgenomen en deze zullen ook niet veranderd worden. Ik kan er in dit geval ook niet iets van maken wat niet bestaat.

Als we je echter ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag van je!
Vanmiddag heb ik contact gehad met de klantenservice en zijn gelukkig samen tot een goede oplossing gekomen.
Mijn dank daarvoor!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Schaappie,

Fijn dat mijn collega's toch hebben kunnen helpen. 😉

Reageer