Vraag

MDA Compact V

Reputatie 2
Goedemorgen,

ik heb al een hele tijd een "olieachtige" vlek in het midden van mijn scherm.
Deze is alleen bij bepaald soort licht te zien, dus niet altijd.
Het toestel is absoluut niet beschadigd/gevallen/te hard gedrukt oid..
Hebben meer mensen hier last van, en valt dit onder de garantie van Tmobile??

mvg, Ties

This topic has been closed for comments

146 reacties

Reputatie 2
Op het XDA forum is er ook een topic met een dit soort gelijke probleem.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=439410

Ik heb het niet doorgelezen maar misschien staat er wel een oplossing voor je bij.
Reputatie 2
Eerder was via de zakelijke site de WM6 firmware voor de MDA Compact III beschikbaar: http://www.t-mobile.nl/zakelijk/htdocs/page/service/software_downloads/mda.aspx Nu krijg ik daar de foutmelding dat die ROM niet meer beschikbaar is. Toch zou ik die ROM graag (opnieuw) installeren. Kan die ROM weer beschikbaargemaakt worden?
Reputatie 3
Als een rom-update niet meer via www.t-mobile.nl wordt aangeboden, kun je contact opnemen met T-Mobile Klantenservice om het per post thuisgestuurd te krijgen.
Reputatie 2
Wie weet hoe ik grote bestanden (bv. TomTom kaart W-Europa van 500MB) kan kopi
Reputatie 2
Als je je telefoon aansluit aan je computer via USB verschijnt er op je telefoonscherm een popup hoe je je apparaat wilt verbinden aan je PC. Je kan Activesync kiezen maar het gaat sneller als je de Diskdrive optie kiest. in beide gevallen kun je via de verkenner van je PC bestanden overzetten direct naar de intern geheugen van je apparaat. Doe dit dus niet via de Syncmanager, maar via de Verkenner.
Reputatie 2
Het is gelukt hoor, TomTom Navigator 7 draait perfect! Thanks!
Reputatie 2
Hallo! Ik heb KPN-Planet mailaccounts via outlook en heb mijn mobieltje geconfigureerd voor die POP accounts. Ik ontvang zonder problemen maar ik slaag er niet in mail te verzenden --> krijg foutbericht. Instellingen lijken mij helemaal ok maar toch lukt het niet. Kan iemand mij helpen?
Alvast dank!
Maxad
Reputatie 2
Wie heeft er ook last van de volgende dingen als je muziek afspeelt op je telefoon?

- Tijdens het afspelen stopt het afspelen voor ongeveer een seconde om de +/- 5 minuten
- De laatste seconden van liedjes worden gewoon geskipt
- Soms ook kleine skips in het liedje zelf

Dit heb ik zowel bij de standaard meegeleverde headset als bij de HTC RC-E100 wired remote control. (meegeleverde stereo bluetooth headset niet gebruikt)

Hier hebben ook andere toestellen gefabriceerd door HTC problemen mee, zoals de Xperia, Touch HD en waarschijnlijk meer toestellen gebaseerd op Windows Mobile. De G1 heeft er geen last van.
Reputatie 2
Dit is de zogenaamde "audio lag". Er zijn meerdere HTC toestellen die hier last van hebben en zelfs de Xperia is hiet niet van uitgezonderd. Volg deze topic op XDA:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=441&order=desc&page=2
Waarschijnlijk word dit probleem wel opgelost door iemand die dat prijzengeld wil innen...
Vooralsnog dus nog geen oplossing, maar wel een omslachtige 'workaround', maar dat kun je ook uit die topic halen...
Reputatie 2
ja ik ben sinds ik mn diamond heb lid van xda en reageer ook in die topics.
maar die wavedev drivers veranderen en/of een nieuwe rom flashen helpt niet hierbij.. htc melde me dat ik beter naar t-mobile kan gaan omdat ze geen ondersteuning geven hiervoor, maar ze zeggen wel dat 'mijn toestel waarschijnlijk geleverd is met defecte hardware'

maar als ook meerdere mensen hier in dit topic reageren hoop ik dat t-mobile ziet dat er een bug is en dat ze dit ook gaan aankaarten bij htc... al denk ik neit dat deze 2 posts helpen... en erg druk op dit forum is t niet echt.. we zullen hier nooit 38 pagina's vol krijgen hierover
Reputatie 2
MDA Compact III software installeren met windows vista -----
Hoe kan ik mijn mobiel aansluiten op een PC die met Windows Vista geinstalleerd is.
Welke programma's heb ik nodig? microsoft sync ok, maar welke versie moet ik installeren.
is de CD die ik ontvangen compatible met VISTA? (version C 03/2007),
of de Quick GPS programma?
graag advies of heeft iemand ervaring in dit gebied?
ik heb nog steeds windows 6 geinstalleerd op mijn HTC...
mvg
Reputatie 2
Voor vista heb je Windows Mobile Device Center nodig. Dit is de opvolger van Microsoft Activesync en kan worden gedownload via de website van Microsoft.

http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/help/synchronize/device-center-download.mspx

Let wel op dat je de goede versie download 32 of 64 bits en de juiste taal.
Reputatie 2
PrewienG schreef:

ja ik ben sinds ik mn diamond heb lid van xda en reageer ook in die topics.
maar die wavedev drivers veranderen en/of een nieuwe rom flashen helpt niet hierbij.. htc melde me dat ik beter naar t-mobile kan gaan omdat ze geen ondersteuning geven hiervoor, maar ze zeggen wel dat 'mijn toestel waarschijnlijk geleverd is met defecte hardware'

maar als ook meerdere mensen hier in dit topic reageren hoop ik dat t-mobile ziet dat er een bug is en dat ze dit ook gaan aankaarten bij htc... al denk ik neit dat deze 2 posts helpen... en erg druk op dit forum is t niet echt.. we zullen hier nooit 38 pagina's vol krijgen hierover

Bij deze help ik je graag, ik heb hier ook last van. Al helemaal geweldig is het waneer je muziek aan het luisteren bent en je gebeld word. Vaak gaat dit gewoon goed maar soms krijg ik me toch een hoop rommel op me koptelefoon. Ik hoorde dat de HTC rom update het een en ander hier aan verbeterde. Ik vind het jammer dat t-mobile deze update nog niet doorgevoert heeft. Wat ik uit een aantal andere topics haalde was dat t-mobile de rom update's niet zelf maakt maar dat uitbesteed aan HTC. Ik vraag mij dus af in hoe verre HTC geen branded rom update's uitbrengt omdat de windows mobile 6.5 nog beta is ( weet ik niet zeker ) of dat er geen prioriteit aan word gesteld. Ik hoor mijzelf nog zeggen "nah ik hoef geen G1... ik ga toch niet internetten op me mobiel", op dit moment vind ik het een beetje jammer dat ik dat niet gedaan heb. Maar goed, als ik verder niks speciaals doe met me mobiel gaat alles goed.
@PrewienG: ik stem voor aankaarten bij HTC.
Reputatie 2
nou, het is dus zeker niet gefixt in een nieuwe rom van HTC zelf, heb het zelf allang geprobeerd. Wat ik schandelijk vond was dat ik mijn MDA had gebracht ter reparatie hiervan (eerst de 1.93 rom terug gezet en de spl vervangen)

kom ik hem halen steek ik thuis mn simkaartje erin staat er 1.37 rom op :S dat is toch geen rom UPDATE...
Reputatie 2
Mooi gevalletje van RTFM
Reputatie 3
jeromeo schreef:

Mooi gevalletje van RTFM

Dat had best wat vriendelijker gekund, niet dan?
Reputatie 2
FIXED!! kijk maar op XDA 🙂
Reputatie 2
Waarschijnlijk heb je bij uitgaande (SMTP) de gegevens ingevuld zoals je die thuis ook hebt en daar zit het probleem. De SMTP thuis is ingesteld op je ADSL/Kabel provider en op je mobiel moet je voor een mobiel geschikt smtp kiezen. Zelf gebruik ik smtp.euronet.nl

Dus: ga naar e-mail instelllingen van ieder account (!) op je telefoon waarmee je reply/new mail verzenden wil.

Vul in bij: Uitgaande (SMTP) mailserver:

smtp.euronet.nl

Nu moet het wel lukken e-mail per mobiel te verzenden!
Reputatie 3
De SMTP-server van je internetprovider gebruiken werkt meestal niet als je mailt via GPRS/UMTS/HSDPA. In dat geval heb je de SMTP-server van T-Mobile nodig:

smtp.gprs.t-mobile.nl
Reputatie 2
hallo,
al een paar jaar synchroniseer ik mijn mda compact III (htc) zonder problemen met outlook 2007 op mijn Vista 64bits machine. Maar opeens sinds een maand: contact problemen. ik zie in het windows mobile apparaatcentrum de juiste afbeelding van mijn telefoon en daaronder de melding (V teken) dat hij verbonden is. echter er gebeurd niet meer, oorspronkelijk zou de sync automatisch zijn gestart. wanneer ik bij instelling voor mobiel apparaat'' ga naar 'uw apparaat instellen' dan krijg ik de melding 'er is een probleem met uw verbinding. Maak opnieuw verbinding met het apparaat en probeer het nogmaals'. in de windows verkenner zie ik de mda en kan gewoon in de mappen kijken.
wat heb ik geprobeerd: alles deinstalleren, opnieuw installeren, gegoogled, op microsoft gekeken .... niets, nada.
heeft iemand raad?
wmac versie 6.1.6965
windows mobile: versie 6 (5.2.1620)
Dank! Groeten van Maarten
Reputatie 2
is opgelost
Maarten
Reputatie 2
Zijn er al updates of tips voor de MDA Compact V??
Reputatie 3
Aan wat voor updates zat jij te denken ??

TIP: verwijder TouchFlo! Dit is een waardeloze app op een HTC wat het alleen maar trager maakt.
Reputatie 2
Aan wat voor updates ik zat te denken?! Uhm... in eerste instantie MSN!
Verder weet ik niet wat voor leuke en handige dingen er op kunnen! Dit is mijn eerste MDA (smartphone).
Maar waarom zou ik TouchFlo eraf halen? Dat is juist toch een van de speerpunten van dit toestel?
Reputatie 5
JordiV schreef:

Aan wat voor updates ik zat te denken?! Uhm... in eerste instantie MSN!
Verder weet ik niet wat voor leuke en handige dingen er op kunnen! Dit is mijn eerste MDA (smartphone).
Maar waarom zou ik TouchFlo eraf halen? Dat is juist toch een van de speerpunten van dit toestel?

Msn kun je gewoon downloaden van de software pagina van T-Mobile.
T-Mobile Nederland maakt de rom updates niet zelf, maar dit wordt op internationaal niveau gedaan. Ook wegens licentiekosten wordt deze er niet bij geleverd. Daarom bied T-Mobile deze als service aan via de site.