MDA Vario

• 20 januari 2009
  • 236 reacties
  • 11019 Bekeken

Reputatie 2
ik heb een orginele tomtom navigator 6 op mijn mda compact 3.
op het nieuwe toestel mda vario 4 wil deze niet installeren.
wie heeft hier ervaring mee en hoe kun je zonder nieuwe software te kopen dit voor mekander krijgen?

als er toch nieuwe software moet komen welke in dan het meest geschikt igo8-route 66
?????

This topic has been closed for comments

236 reacties

Reputatie 2
hoi,
op dit moment heb ik Windows Mobile 5 op mijn MDA Vario II staan. Biedt T-mobile ook de nieuwe versie (WM6) aan ?

gr
Hans
Reputatie 2
Ik denk t niet... Je zult denk ik een WinMo 6 toestel moeten aanschaffen.
Reputatie 2
nou er was een win mobile 6upgrade bij tmobile te downloaden de link bestaatnog te vinden via google maar helaas de link bestaat niet meer :S ik heb via t mobile vernomen dat deze per usb evt ontvangen kon worden maar helaas ik wacht ernog steeds op ... hoop dat er dus toch nog een pakketje in de deur valt binnenkort 😃
Reputatie 2
Sinds de update van windows mobile 6 naar 6.1 heb ik problemen met het bereik.
ik heb de orginele tmobile update gebruikt. ook al een keer opnieuwe er op gezet. zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben ??
is er een methode om alleen de radio rom te vervangen ??

Edwin
Reputatie 2
Er zijn meerdere producten die op jouw toestel werken. Zelf noem je Route66 en Igo al. McGuider is een prima alternatief voor TomTom, evenals een gratis product als Nav4all. Er is ook Garmin XT, maar persoonlijk ben ik daar minder van gecharmeerd.

En over het overzetten van TT van je oude naar je nieuwe toestel: Neem contact op met de helpdesk van TT. Het product moet geactiveerd worden voor je nieuwe toestel en daar kan TT je bij helpen.
Reputatie 2
bedankt voor je reactie,

tt zegt dat mijn telefoon niet wordt ondersteund en ik moet wachten op de tt 7 versie.
bij het installeren van een cab file lijkt het even goed te gaan totdat er een soort melding komt van
Reputatie 2
Misschien is McGuider een alternatief voor je? De website geeft aan dat jouw toestel compatibel is. En de kaarten zijn recent, in tegenstelling tot die van TT Navigator 6. Die kaarten zijn ruim 2 jaar oud.

Meer informatie over McGuider kun je hier vinden: http://www.mcguider.com/nl/compatible_devices.html Jouw toestel wordt hier aangeduid als de HTC Touch Pro. Het is hetzelfde toestel, alleen verkoopt T-Mobile deze onder hun eigen merknaam als de Vario IV.

De prijs vind ik redelijk. Bij pdashop.nl betaal je 69,= voor de DVD versie of 89,= voor de 4Gb SD-card versie. http://www.pdashop.nl/product/64265/tele-atlas-mcguider-mobile-navigation-europe-2009-on-4-gb-sd.html

Zelf heb ik McGuider voor mijn vriendin ge
Reputatie 2
Ik heb Windows Mobile 6 draaien op mijn Vario 2; ooit geupdate via T-Mobile.

Neem even contact op met de klantenservice om te vragen waar de update gebleven is. 🙂
Reputatie 2
Weet iemand hoe lang er garantie zit op een MDA Vario3? Het toestel is bijna een jaar op en ik begin problemen te krijgen met het opladen. Het gebeurt regelmatig (om de twee dagen) dat ik het toestel aan de lader leg en dat de batterij superheet wordt maar het toestel niet oplaadt. Op de een of andere manier gaat het dan wel via de USB lader. Daarna gaat het weer even een dag of wat goed maar vervolgens weer hetzelfde verhaal.
Reputatie 2
Je kunt toch ook nu naar laten kijken? Als je er mee wacht is het dan misschien al te laat. En zo te horen heb je duidelijk wel een probleem met het toestel...
Reputatie 2
@Dust2Dust2
De garantie is in de meeste gevallen 2 jaar. Zou er in ieder geval even naar laten kijken. Je kunt je toestel ter reparatie aanbieden door even met de klantenservice bellen op het gratis nummer 0800 - 7111 (hou het imeinummer bij de hand, dit kun je vinden door op je toestel de code *#06# in te toetsen) of ga even langs een T-Mobile Shop. Neem dan wel je aankoopbon mee.
Weet iemand of er ooit nog een romupdate beschikbaar komt voor het grotere broertje van de MDA Compact IV?
Gezien er voor dat toestel al een aantal updates zijn geweest maar voor de Vario geen een, nu werkt deze wel goed na het aanpassen van wat instellingen in het register. Maar het zou wel fijn zijn als er sommige bugs (vertraagd omschakelen van portret naar landscape, caller id die wel werkt standaard) er uit gehaald zouden kunnen worden. Ik heb namelijk zelf ivm garantie geen zin om met xda roms te gaan spelen.
Reputatie 2
dank allen, ik zal hem naar de T-Mobileshop brengen
Reputatie 2
Ik heb gekeken op de McGuider link, maar vind wel de T-Mobile Vario III en de HTC Touch II, maar niet de MDA Vario IV waar we het over hebben...?
Ik weet niet of het hier toegestaan is, maar ik heb thuis nog de update staan. Ik kan deze uploaden als dit mag.
Reputatie 3
@Netgangster: Goed dat je het even vraagt, het staat namelijk niet in de huisregels. Het is niet toegestaan software via dit forum te verspreiden.

Ik weet het, het is een vreemde situatie; de update die jij wilt uploaden zou van T-Mobile afkomen. Wij kunnen echter niet de garantie bieden dat het nog steeds dezelfde update is. Oftewel, mocht je op een of andere wijze de update van Netgangster (of iemand anders) te pakken krijgen, het gebruik is geheel op eigen risico. De garantie van je telefoon kan dan per direct vervallen.

Als je graag Windows Mobile 6.1 op je MDA vario II hebt, kun je telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice (0800 - 7111). Deze update kan dan opgevraagd en verstuurd worden per reguliere post.
Reputatie 2
Bij mijn toestel heb ik problemen met bluetooth sinds de upgrade naar 6.1.
Als ik nu een gesprek via BT-carkit of BT-oortje heb gevoerd wordt na afloop de telefoonspeaker niet meer geactiveerd. Als ik dus later uit de auto ben kan ik pas weer een telefoongesprek voeren als ik het toestel uit- en weer aan heb gezet. Bellers horen mij wel.
Reputatie 2
@Marco,
ik heb inmiddels contact gehad met T-Mobile klantenservice. Zij hadden nog nooit van deze mogelijkheid gehoord, en konden me ook niet helpen.
Als het niet op de T-Mobile site staat, zou ik bij HTC moeten kijken.
Op beide sites staat geen update voor Windows Mobile.

Dus houdt het hierbij op, jammer.
Gelukkig is mijn abonnement in augustus afgelopen en ga ik waarschijnlijk voor de iPhone.

gr
Hans
Klopt, de update is sinds oktober van de HTC site verdwenen. T-Mobile had haar updates ook daar staan dus vandaar.
Reputatie 2
ik heb ook dezelfde klacht maar dan met email. ik kan alleen maar mailtjes lezen en niet verzenden. als ik mijn mailtjes wil verzenden dan krijg ik deze foutmelding: kan berichten niet verzenden. Controleer uw netwerkdekking en accountgegevens. Probeer vervolgens opnieuw te verzenden. Ik weet zeker da ik de juiste accountgegevens heb ingevuld want die gebruik ik ook voor mijn outlook op mijn eigen pc. En ik wil niet via webmail doen. dat is ook alleen sinds dat ik 6.1 heb gedownload.
Reputatie 2
Ik heb recentelijk de Vario IV aangeschaft en merk dat de gemiddelde duur van mijn batterij maar 24 uur is, ook als ik alleen de telefoon aan heb staan en verder niets. Met internet erbij mag ik blij zijn met 6 tot max. 8 uur.
Ontvang ik een SMSje dan schakelt mijn toestel niet terug in de slaapmodus maar blijft vol actief, met het gevolg dat enkele uren later mijn toestel plat is.
Ik heb het ook enkele malen gehad dat mijn toestel uitstond zonder dat ik deze had uitgezet of dat de bat. leeg was.

Wat is jullie ervaring hiermee? Is mijn toestel nou zo'n barrel of wat
Reputatie 2
Hoi Tzaneen,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Op diverse andere fora (bijv xda-developers) lees ik dat er ook andere mensen zijn die dat probleem hebben maar niet iedereen (!). Het scheen een probleem te zijn met de batterij met een bepaald serienummer.

Nu moet ik zeggen dat mijn telefoon het max 2,5 dag uithoudt als ik echt niks doe, maar aangezien ik hem veel gebruik, komt dit zelden voor. Ik vind het jammer omdat ik mijn Vario II gewend ben. Die gebruik ik nog steeds en die houdt het makkelijk een week uit.

Hopelijk wordt er vanuit T-mobile naar een oplossing gezocht want dit is geen individueel probleem.
Reputatie 2
Heb software update(windows live) gedaan via t mobile.Mijn e-mail wordt wel gesynchroniseerd met hotmail maar als ik me wil aanmelden krijg ik een pop-up met u toestel heeft slecht bereik of probleem met service neem contact op met provider of iets dergelijks.
ik heb dus geen mobiel toegang tot mijn messenger kan niet chatten enz.
is dit een dienst waarvoor je xtra moet betalen buiten je W&W+ om.
wie kent dit probleem ook.
wat me bevreemd is dat tmobile deze dienst ter beschikking stelt maar verder alle problemen door verwijst naar windows live.
Reputatie 2
Gewoon netjes via tmob klantenservice. kreeg van de week een usb stick thuis gezonden met wm6 drop en dat werkt helemaal geweldig:D ff een extra player upgrade dr over heen ;)

toch wel nette service van t mob .nl 😃
Reputatie 2
Ik heb gekeken op de McGuider link, maar vind wel de T-Mobile Vario III en de HTC Touch II, maar niet de MDA Vario IV waar we het over hebben...?

Bij de lijst van compatibel toestellen staat de HTC Touch Pro. Dit is hardwarematig hetzelfde toestel als de Vario IV. Alleen verkoopt T-Mobile het toestel het onder een eigen merknaam. Het verschil tussen de toestellen zit in de extra software die geleverd wordt.

Je mag er vanuit gaan dat McGuider ook op de Vario IV werkt. Indien je twijfelt, kun je natuurlijk ook een e-mail naar de makers sturen. En vragen of zij de garantie geven dat de software op jouw toestel werkt.