Beantwoord

microfoon problemen na lollipop

Heeft er nog iemand last van of zelfs een oplossing?

Na de lollipop update kraakt en stoort de microfoon tijdens video's opnemen en gesprekken. Ik heb al van alles geprobeerd tot het wissen van de cache partitie aan toe maar dit heeft nog niet geholpen. Laatste poging zou nog fabrieksinstellingen zijn maar ik denk ik vraag het eerst hier even. Hoop dat iemand mij tips kan geven.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jeroen_d 3 maart 2015, 18:56

Oké, ik heb volgens mij de oplossing gevonden. Ik heb ontwikkelaars opties aan staan en daarin stond de optie aangevinkt :Nuplayer gebruiken (expirimenteel)
Deze heb ik uit gezet en geluid in video's en gesprekken is weer helemaal goed.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Hey Jeroen,

Wat vreemd dat de microfoon ineens stoort tijdens het filmen en het voeren van gesprekken.

Ik heb wat rondvraag gedaan en een beetje gezocht op het internet en kan helaas geen oplossing vinden voor het probleem dat je ervaart. Ik raad je in dit geval dan ook aan om toch het laatste redmiddel van het terugzetten naar de fabrieksinstellingen te gebruiken. Vergeet niet vooraf om even een back-up te maken van de inhoud van je toestel.

Mocht het terugzetten naar de fabrieksinstellingen het probleem niet verhelpen dan kun je het toestel ter reparatie aanbieden via de T-Mobile website of de dichtstbijzijnde T-Mobile Shop.
Bedankt Roan. Ik ga van de week de fabrieksinstellingen proberen. Ik zal het resultaat hier posten.
Oké, ik heb volgens mij de oplossing gevonden. Ik heb ontwikkelaars opties aan staan en daarin stond de optie aangevinkt :Nuplayer gebruiken (expirimenteel)
Deze heb ik uit gezet en geluid in video's en gesprekken is weer helemaal goed.
Reputatie 4
Mooi werk Jeroen! 🙂 Daar was ik zelf nooit opgekomen. Toch handig dat jij dit zelf hebt gevonden. Ben je verder wel blij met de lollipop update?
Ik vind dat er een hoop vervelende bugs in zitten. Zoals de +31 bug bijvoorbeeld. En ik heb te vroeg gejuicht met mijn oplossing want vandaag is het weer niet te doen met de microfoon. Binnenkort toch de fabrieks instellingen maar proberen en kijken of dat helpt
Reputatie 7
Badge +15
@Jeroen_d

Dat is balen Jeroen!

Laat je ons weten of de fabrieksreset geholpen heeft? Ik ben benieuwd! 🙂

Reageer