Beantwoord

Microfoon werkt niet

Sinds een android update werkt mijn microfoon niet meer. Hoe kan ik dat verhelpen? Terugzetten naar Fabriekinstellingen lost het probleem niet op.
icon

Beste antwoord door Issam 15 oktober 2016, 12:14

Hoi Jeroen,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier te zien.

Wat balen van je microfoon zeg.. Dit moeten we zo snel mogelijk oplossen, anders kan je één van de belangrijkste functies op je telefoon niet gebruiken.

Goed dat je zelf al een fabrieksreset hebt uitgevoerd. We adviseren altijd om een fabrieksreset wanneer je problemen ervaart na een update, wel jammer dat dit voor jou niet de oplossing was.

Heb je de microfoon ook al uitgeprobeerd in andere applicaties behalve de standaard bel applicatie. Kan je bijvoorbeeld ook geen voiceclips opnemen via Whatsapp of bellen via een applicatie als Skype? Werkt de microfoon ook niet wanneer je jouw toestel op de luidspreker functie zet? En als je met de oordopjes belt, werkt het dan wel?

Zou je daarnaast nog kunnen aangeven welk merk en model toestel je gebruikt en welke software versie er nu op staat. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing Jeroen.

Mochten we het niet softwarematig kunnen oplossen dan zal je toestel ter reparatie aangeboden moeten worden. Voordat je dit doet wil ik je dan vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jeroen,

Het lijkt er helaas op dat je microfoon dan toch kapot is en dat het een hardwarematig probleem is. Als het aan een instelling had gelegen dan had het na de fabrieksreset opgelost moeten zijn. Hiermee ga je terug naar de standaardinstellingen van je telefoon.

In dit geval raad ik dan ook aan om je telefoon ter reparatie op te sturen. De reparatiedienst kan het dan voor je oplossen. Zij nemen het toestel in behandeling en voeren een analyse uit, aan de hand daarvan wordt dan contact met je opgenomen en de verdere procedure besproken. Hierin wordt ook doorgegeven of de reparatie onder de garantie valt of niet, daar kunnen wij verder helaas geen uitspraak over doen.

Hopelijk is je telefoon weer snel opgelapt! Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we het graag.
heb een Samsung a5 met android versie 6.0.1.

De microfoon werkt in andere apparaten, maar is erg dan zacht en bijna niet te verstaan. In de luidsprekerstand ben ik door een echo slecht te verstaan. Dus persoonlijk denk ik dat het een instelling van de microfoon is

Ik zie graag je reactie
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Jeroen,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier te zien.

Wat balen van je microfoon zeg.. Dit moeten we zo snel mogelijk oplossen, anders kan je één van de belangrijkste functies op je telefoon niet gebruiken.

Goed dat je zelf al een fabrieksreset hebt uitgevoerd. We adviseren altijd om een fabrieksreset wanneer je problemen ervaart na een update, wel jammer dat dit voor jou niet de oplossing was.

Heb je de microfoon ook al uitgeprobeerd in andere applicaties behalve de standaard bel applicatie. Kan je bijvoorbeeld ook geen voiceclips opnemen via Whatsapp of bellen via een applicatie als Skype? Werkt de microfoon ook niet wanneer je jouw toestel op de luidspreker functie zet? En als je met de oordopjes belt, werkt het dan wel?

Zou je daarnaast nog kunnen aangeven welk merk en model toestel je gebruikt en welke software versie er nu op staat. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing Jeroen.

Mochten we het niet softwarematig kunnen oplossen dan zal je toestel ter reparatie aangeboden moeten worden. Voordat je dit doet wil ik je dan vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie.

Reageer