Beantwoord

Microsoft Lumia 950 valt steeds uit en laadt niet meer op.

• 6 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 1555 Bekeken

Mijn toestel valt sinds 1,5 maand steeds onverwachts uit en hij blijft dan een aantal pogingen doen om opnieuw opstarten. Na verloop van tijd lukt de opstartprocedure en kan ik het toestel weer "normaal" gebruiken.
Ik ben met het toestel naar een T-Mobile-shop geweest en werd verteld dat mijn toestel opgestuurd moest worden en dat ik dan GEEN leen toestel zou krijgen.
Maar dat leek mijn geen goed idee.
Nu ervaar ik dat mijn batterij helemaal bijna niet meer opgeladen wordt ook al bij een hele nacht aan de oplader.
Aangezien ik nog gewoon garantie heb,is het dan niet mogelijk dat ik een nieuwe batterij toegestuurd krijg.
Want dan is het probleem dat ik nu ervaar opgelost....
icon

Beste antwoord door iamPuk 6 oktober 2017, 12:52

Dat je batterij sneller leeg raakt kan te maken hebben met het andere probleem.

Kans is groot dat er software conflicten in je toestel zijn waardoor je toestel vaak herstart. Doordat de software continu bezig is zal dat ook het nodige van de batterij vragen.

Dit kan ook veroorzaakt worden door een defect geheugenkaart. Als je die erin hebt zitten haal die er dan eens uit.

Anders al eens een backup gemaakt en het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Om erachter te komen of het echt de batterij is zal toch het toestel opgestuurd moeten worden.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 2
Badge +13
Dat je batterij sneller leeg raakt kan te maken hebben met het andere probleem.
Kans is groot dat er software conflicten in je toestel zijn waardoor je toestel vaak herstart. Doordat de software continu bezig is zal dat ook het nodige van de batterij vragen.
Dit kan ook veroorzaakt worden door een defect geheugenkaart. Als je die erin hebt zitten haal die er dan eens uit.

Anders al eens een backup gemaakt en het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Om erachter te komen of het echt de batterij is zal toch het toestel opgestuurd moeten worden.
Geheugenkaart heb ik er niet in zitten.
Heb zojuist een back-up gemaakt en ben hem nu aan het terugzetten naar de fabrieksinstellingen..
Ben benieuwd of dit werkt...
Reputatie 2
Badge +13
Hou ons op de hoogte 🙂
Inmiddels heb ik op eigen initiatief een nieuwe batterij besteld.
En nu ervaar ik geen enkel probleem meer.
Totale kosten € 28,-
En heb mijn toestel niet op hoeven sturen.

Jammer alleen dat T-Mobile dit niet oppikt, terwijl alles er op wees dat het aan de batterij lag.
Ik had het heel stoer gevonden als T-Mobile had gezegd wij sturen u een nieuwe batterij toe, aangezien er nog garantie op zit.
Maar hij moest opgestuurd worden, terwijl voor mij het overduidelijk was dat de batterij op kortsluiting viel.
In eerste instantie werd ik door de klantenservice naar een van de winkels gestuurd om de batterij te laten bekijken.
De verkoper had 2 erg vreemde antwoorden.
1. Ohw dat is lekker makkelijk van de klantenservice om ze naar ons door te sturen.
2. Ik ken dit toestel helemaal niet, het is de eerste keer dat ik deze in mijn hand heb.

Vanaf toen is mijn vertrouwen in de oplossingsgerichtheid en kennis van T-Mobile flink gezakt.
En daardoor ben ik zelf op zoek gegaan naar het probleem en kwam tot deze conclusie.

Het zou T-Mobile nu sieren als ze zeggen, wij vergoeden de kosten van de batterij en nemen de verantwoording op ons.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Danwellus,

Superfijn om te lezen dat het is opgelost met de nieuwe batterij!

Ik snap inderdaad je punt, maar wij kunnen niet zomaar nieuwe batterijen geven zonder dat een monteur naar een toestel heeft gekeken. Een monteur kan het toestel onderzoeken en repareren of, zoals in dit geval, een nieuwe batterij in het toestel doen. Omdat jouw toestel nog garantie heeft, had dat waarschijnlijk een gratis service geweest. Echter moet het toestel daarvoor wel eerst opgestuurd worden om het te kunnen onderzoeken. Wij kunnen niet zomaar aan iedereen batterijen of andere onderdelen meegeven, daar zijn de reparatiecentra voor. Ik hoop dat mijn berichtje een beetje helderheid geeft over het hoe en waarom!

Ik ben in elk geval blij dat je weer normaal gebruik kunt maken van jouw telefoon! Mocht je nog meer vragen hebben, dan ben je altijd welkom op het forum. 🙂