Beantwoord

Misleiding door de verkoper over toestel Motorola G4 Plus

  • 18 september 2017
  • 7 reacties
  • 135 Bekeken

Beste TMobile,

In hoeverre is TMobile verantwoordelijk als een consument misleidt is bij aanschaf van een toestel?

De beloftes die mij gedaan zijn, worden niet waargemaakt door de fabrikant... Daaruit blijkt dat mijn toestel welk nog geen jaar oud is, sinds vandaag geen ondersteuning meer krijgt. (Naast de andere gebreken die dit toestel heeft).

Helaas loopt mijn abonnement nog een jaar door, inclusief afbetaling toestel, als ik een jaar geleden had geweten dat het toestel welk toen net nieuw was zo kort ondersteund zou worden was ik voor een ander toestel gegaan. Echter waren de woorden bij de verkoop veel belovend.

Graag hoor ik over een gepaste oplossing.
icon

Beste antwoord door toetsie 19 september 2017, 12:17

@Weisselberger

Goed nieuws:

https://androidworld.nl/nieuws/moto-g4-plus-krijgt-toch-update-naar-android-80-oreo/
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi, jammer dat je pech hebt met je toestel.
🤔Hoe heeft Tmobile je dan misleid?
Welk toestel heb je en wat is er mis mee.
Heb je voor aanschaf toestel zelf geen onderzoek gedaan?
Het gaat om de Motorola G4 Plus, waarbij mij gegarandeerd is dat dit toestel minimaal twee jaar ondersteuning zou hebben en dus ook voorzien zou worden van Android 8.0

Helaas lijkt de stekker vroegtijdig eruit getrokken te worden, in zekere zin ligt de fout bij Lenovo, echter als consument heb ik niets met de fabrikant te maken.

Dus ik vraag mij af hoe TMobile dit gaat oplossen met Lenovo. En in hoeverre dit valt onder het misleiden van de consument.

Meer informatie:
http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/14812/motorola-komt-update-belofte-moto-g4-niet-na
Reputatie 4
Badge +7
@Weisselberger

Goed nieuws:

https://androidworld.nl/nieuws/moto-g4-plus-krijgt-toch-update-naar-android-80-oreo/
Dank je wel toetsie,

Het blijft twijfelachtig, want zeggen ze dit nu om juridische stappen te voorkomen en komt de update misschien pas volgend jaar? Waardoor de belofte toch niet helemaal nagekomen lijkt te zijn omdat gebruikers dan langere tijd achter blijven vergeleken met de rest.. Blijft een beetje grijs gebied.

Hoe dan ook semi geruststellende statement maar blijft nog steeds vaag.
Reputatie 7
Badge +20
Je kan ook niet van misleiding door de verkoper spreken.
Lenovo is de boosdoener dat kon de verkoper ook niet weten.
Reputatie 4
Badge +7
@Weisselberger

Ik denk dat ik voor mijn Galaxy S8+ ook tot volgend jaar zal moeten wachten.
Het klopt dat de verkoper (in kwestie) dit ook niet kan weten, maar deze krijgt de informatie van Lenovo, ik als consument had op het moment niets met Lenovo te maken maar enkel met de verkoper.

Blij dat het een soort van opgelost is, dank in ieder geval voor jullie inbreng.

Mvg

Tim

Reageer