Beantwoord

MMS instelling voor Blackberry Q10 of Passport werken niet

  • 14 oktober 2016
  • 16 reacties
  • 328 Bekeken

kan met beide toestellen mms-berichten versturen (krijg geen foutmelding of rood kruisje te zien). De berichten komen echter NIET binnen bij de ontvanger. Gebruik ik een simkaart van Vodafone of Kpn dan komen deze berichten WEL binnen bij de ontvanger.
icon

Beste antwoord door vriesr 23 oktober 2016, 17:57

Hallo Rajaalderi,

De afgelopen dagen ben ik samen met mijn collega's van telefonie in de weer geweest. We hebben wederom wat testen gedaan met een simkaart van vodafone en kpn. Bij deze tests hebben we steeds handmatig de instellingen van de provider ingevoerd. (eerst verwijderd en daarna ingevoerd). Dit gaf steeds goede resultaten. Met de simkaart van T-Mobile lijkt het ook goed te gaan. Het versturen geeft althans geen rode kruis meer. Het duurde echter wel een tijdje voordat mijn MMS-berichten bij de ontvanger binnen kwamen (in tegenstelling tot Vodafone en Kpn).

We hebben toen de simkaart verwijderd en de Blackberry Passport opnieuw met versie 10.3.2.2876 geinstalleerd. De T-Mobile simkaart is teruggeplaatst. De T-Mobile instellingen hebben we verwijderd en opnieuw handmatig ingevoerd. Het versturen gaat (nog steeds) goed en de MMS-berichten lijken nu ook eerder bij de ontvanger binnen te komen.

Het ziet er vooralsnog goed uit. Fingers crossed ....
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Vriesr,

Welkom op ons forum!

Heb je de instellingen al eens handmatig proberen in te stellen voor MMS op je Blackberry? Zou je dat anders alsnog kunnen doen? Ga hiervoor eerst naar je berichten en klik daar op de puntjes. Ga naar (op z'n Engels) 'Settings', 'Text Messages' en vervolgens 'MMS'. Ga daarna naar 'Advanced' en vul deze gegevens in:
- APN: mms
- MMSC URL: http://t-mobilemms
- Proxy URL: 010.010.010.011: 8080 (Let op, haal na de dubbele punt de spatie weg. Op het forum wordt het anders een emoticon :8)
Sluit af door te instellingen te bewaren. Probeer het hierna nog eens.

Ik ben benieuwd of het dan wel werkt, succes! 🙂
Hallo David,

De instelling die je opsomt heb ik ook gevonden. Kwam die als eerste tegen tijdens het googlen.
Nee, ook met deze setting lukt het niet. Met deze krijg ik zelfs na enige tijd een kruis te zien.
Ben sinds kort over naar T-Mobile. Zoals eerder aangegeven, voorheen zat ik bij Vodafone en had ik geen problemen.
Reputatie 4
Badge +4
Beste vriesr,

Zou u het volgende willen proberen:
- Maak een Back up met Blackberry Link (Ook al heeft u dit kort geleden gedaan, dit is van belang)
- Schakel het toestel uit
- Verwijder de SIM kaart
- start de telefoon op zonder SIM kaart
- Ga naar de hub -> instellingen -> tekstberichten -> geavanceerd
- druk op Standaardwaarden APN herstellen
- opslaan
- schakel mobiel netwerk uit (ook al vind hij niks vanwege de ontbrekende sim) en schakel vliegtuigmodus in
- Start het toestel opnieuw op met de simkaart weer in het toestel
- schakel het mobiel netwerk weer in

ik hoor graag of dit het probleem oplost of niet.
Hallo Rajaalderi,

Ik heb de stappen zorgvuldig doorlopen. Het probleem doet zich nog steeds voor.

Kan je mij uitleggen wat de bedoeling precies is met de backup?
Ik heb een "snelle backup" en een "volledige backup" gemaakt met Blackberry Link, en nu?

Ik heb overigens wederom een test gedaan met een simkaart van Vodafone. Met deze simkaart kan ik probleemloos MMS verzenden (en ontvangen). Eerder heb ik ook een test gedaan met een PrePaid simkaart van KPN. Ook daar geen enkel probleem met MMS berichten.
Reputatie 4
Badge +4
het maken van de backup triggert het toestel om "zwevende" berichten te verzamelen of te versturen over het mobiele netwerk en daarmee voor de MMS opnieuw verbinding te maken op het moment dat je het toestel weer van een SIM kaart voorziet. Het vreemde is dat dit probleem zich vaker voor heeft gedaan met BlackBerry op diverse netwerken.

Wat ik ook heb gelezen (hoewel dit over de priv ging, dus in combinatie met android ipv BB10) is dat men het HD bellen uitschakelt waardoor de MMS het opeens wel doet. Ook de servicebooks leeggooien wil nog wel eens helpen. Als ik er aan toe kom zal ik vanavond nog eens speuren naar alternatieve remedies.....

Heeft u al eens een fabrieksreset uitgevoerd?
sterker nog, ik ben onlangs 2 x van scratch af aan begonnen omdat ik os versie 10.3.2.2888 wilde uitproberen. Volgende dag weer terug naar versie 10.3.2.2876. Beide malen gebruik gemaakt van autoloader (lui als ik ben.)

Ik ga zelf ook nog op onderzoek uit voor wat betreft het mms probleem.

Internet APN heb ik trouwens aangepast van : smartsites.t-mobile naar : "internet".
Dit ivm versturen en ontvangen van BBM berichten. Dat werkt nu weer als vanouds.

Dank voor jouw hulp zover...
Reputatie 4
Badge +4
Dus BBM deed het ook niet smartsites.t-mobile? Dat is vreemd. Bij mij doet jij het al jaren probleemloos. Het is haast alsof de BlackBerry servers het signaal van T-Mobile gekoppeld aan het toestel niet doorgeven. Heeft u uw BBID aangepast om te koppelen met het nieuwe netwerk/telefoonnummer?
Zowel met de simkaart van Vodafone als die van KPN gebruik ik, net als bij T-Mobile als internet APN : internet. Uit ervaring blijkt dat ik met deze instelling altijd BBM kan versturen en ontvangen.

De instelling is overigens niet vreemd. Op kantoor hebben we de internet APN van de data abonnementen van T-Mobile in de ipad's moeten wijzigen in: internet.

Mijn BBID is niet aangepast.
Let wel : bij het testen met de simkaart van Vodafone en KPN heb ik steeds mijn BB Passport gebruikt en ondervind daarbij niet het probleem dat ik met T-Mobile heb.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Vriesr,

Super fijn dat Rajaalderi je al meer informatie heeft gegeven. Hij is dé BlackBerry expert. 🙂

Omdat het nog niet gelukt is heb ik jouw probleem doorgezet naar onze handset specialisten. Zij nemen dit nu in onderzoek. Zodra er meer informatie bekend is, of als er nog vragen aan je zijn, nemen we contact met je op.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, let me know!
Reputatie 4
Badge +4
Amy, is er al iets teruggekomen van je collega's?
Hallo Rajaalderi,

De afgelopen dagen ben ik samen met mijn collega's van telefonie in de weer geweest. We hebben wederom wat testen gedaan met een simkaart van vodafone en kpn. Bij deze tests hebben we steeds handmatig de instellingen van de provider ingevoerd. (eerst verwijderd en daarna ingevoerd). Dit gaf steeds goede resultaten. Met de simkaart van T-Mobile lijkt het ook goed te gaan. Het versturen geeft althans geen rode kruis meer. Het duurde echter wel een tijdje voordat mijn MMS-berichten bij de ontvanger binnen kwamen (in tegenstelling tot Vodafone en Kpn).

We hebben toen de simkaart verwijderd en de Blackberry Passport opnieuw met versie 10.3.2.2876 geinstalleerd. De T-Mobile simkaart is teruggeplaatst. De T-Mobile instellingen hebben we verwijderd en opnieuw handmatig ingevoerd. Het versturen gaat (nog steeds) goed en de MMS-berichten lijken nu ook eerder bij de ontvanger binnen te komen.

Het ziet er vooralsnog goed uit. Fingers crossed ....
Reputatie 4
Badge +4
Goed te horen dat het nu vooralsnog goed gaat! Heeft u de software dit keer met link geïnstalleerd of weer met een autoloader?
We hebben de autoloader gebruikt die ik al eerder gedownload heb. Nog even voor de volledigheid : ik gebruik nog steeds 'internet' voor APN voor BBM maar we hebben gemerkt dat 'smartsites.t-mobile nu ook werkt.
Reputatie 7
Badge +15
Hi allebei,

Super fijn om te lezen dat het nu wel gelukt is om het aan de praat te krijgen! :)

Mijn collega's hebben twee keer geprobeerd om te bellen maar helaas kregen zij allebei de voicemail. Mijn collega Tom zal in de aankomende dagen nog proberen om je te bellen hij wilt namelijk het een en ander nog met je bespreken. Let op, we kunnen met een onbekend nummer bellen!

Wil je ons op de hoogte houden hier?
Telefonisch contact gehad met Tom. De stappen die ik eerder heb gedaan om eea stabiel te krijgen, heb ik met hem doorlopen. Belangrijk gegeven is het feit dat ik de T-Mobile instellingen (die standaard worden gepusht wanneer je de simkaart in het toestel stopt), heb verwijderd en vervolgens opnieuw handmatig heb ingevoerd.

Verder nog gesproken over de instelling van de internet APN. Zowel smartsites.t-mobile als ínternet werken goed. Kan met beide instellingen probleemloos BBM-berichten versturen en ontvangen.

Tot dusver werkt alles zoals het moet werken. Versturen en ontvangen van MMS-berichten gaat goed. Mijn verstuurde MMS-berichten komen ook (zonder vertraging) goed aan bij de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Vriesr,

Bedankt voor je update in het topic! 🙂

Ik hoorde van Tom inderdaad dat jullie elkaar gesproken hadden. Heel fijn dat jullie het nog even besproken hebben en het uiteindelijk al gelukt was om het helemaal werkend te krijgen.

Mocht je in de toekomst nog ergens vragen over hebben dan weet je ons te vinden hier!

Reageer