Beantwoord

MMS versturen en CP berichten installeren werkt niet

• 17 januari 2017
  • 9 reacties
  • 2861 Bekeken

Ik merkte een maand of wat geleden dat ik geen MMSjes meer kon versturen. Momenteel nog steeds niet. Net contact gehad met helpdesk en via email info over android-stagefright gekregen. Net ook een nummer (iets met hekje sterretje 123.. ) gebeld om na te gaan of ik de juiste updates heb. Werd ik ook niet wijzer op. Configberichten installeren mislukt. Ik kan wel mms ontvangen. Trouwens hiervoor had ik een HTC m7 waarmee ik zonder 4g aan te zetten mms kon versturen!!!
icon

Beste antwoord door David 30 januari 2017, 14:56

Hi Serviceweb,

Toevallig hebben we dat inderdaad begin deze maand aangekondigd. Per 1 januari 2019 zullen wij MMS niet meer aanbieden. We zien inderdaad nog maar weinig vraag naar MMS, zeker met de alternatieven die er op de markt zijn. Af en toe komen er echter nog wat vragen over binnen. 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ray,

Dat hoor je niet zo vaak meer, MMS'jes! 😉 Maar het is natuurlijk wel zo fijn als het ook gewoon werkt en ik ga uiteraard kijken naar een oplossing! Heb je toevallig sinds een maand een nieuwe telefoon? Heb je daarop al eens een MMS'je ontvangen? Wat voor melding krijg je te zien als je een MMS probeert te versturen? Kun je eens jouw MMS-instellingen handmatig controleren aan de hand van de stappen op deze pagina? Kun je verder eens kijken of je de laatste update hebt geïnstalleerd via Instellingen > Info > Software updates.

Laat je weten of het hiermee is gelukt? Anders kijk ik graag met je mee naar een andere oplossing!
Hi Thalina,

Allereerst dank voor je reactie.:D Jaja Good old MMS haha. Ik ben er nu mee bezig. Paar keer APN vernieuwd. En ja hoor ineens deed ie het!! En toen weer niet. Het lijkt wel of ik zit te dollen. Maar dit gebeurt er:

- ik heb de telefoon van mijn vriendin naast me liggen om te testen.
- ik heb een s7 edge sinds oktober of zo...
- mms ging altijd prima
- MMS versturen gaat altijd MAAR de ontvanger ontvangt ze niet altijd!!!
- Net een klein filmpje geconverteerd met MMS en prima, ontvangen....
- oudere foto, geen probleem (nu)
- foto van vandaag, HELAAS
- Staande foto's wel leek soms en liggende niet of bepaalde mappen.

Nu wordt ie helemaal mooi. Ik ben nu een vanaf 20:08 aan het testen en het lijkt of nu (21.53) alles door komt....... Het lijkt wel of het weer op gang moet komen of is het instabiel???

Tja en nu weer 21.59 uit dezelfde map wel verstuurd en niet ontvangen????? (staande foto van reuzerad op de pier niet maar staande foto van mijn dochter in reuzerad wel!)

Ligt het aan bestandsnaam of....? Zou er iets mis zijn met jullie filter want de telefoon verstuurd het wel.

Ik probeer morgen wel weer een uurtje te testen. Ik heb nu ontvangstbevestiging aan gezet. Dan weet ik zeker of ik een foto wel of niet cyberspace heb ingestuurd.....:?

Groeten,

Ray
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ray,

Zou je eens kunnen kijken naar het formaat van de MMS-berichten die je verstuurt? De maximale grootte van een MMS-bericht is namelijk 300 KB, dus het kan natuurlijk zo zijn dat het ene bestand groter is dan de ander. Misschien zit het probleem 'm daarin?
Hi David,

Thx voor je reactie. De verstuurde maar niet ontvangen geconverteerde foto van het reuzenrad is 271KB zie ik bij berichtdetails. De verstuurde en wel ontvangen foto van mijn dochter in het reuzenrad is 223KB.
Ik heb ook de cache opgeschoond dmv opnieuw opstarten met bepaalde knoppen combi...

Ik heb het nu twee mensen laten zien. Misschien moet ik het even in de T Mobile winkel laten zien en anders backupen en factory reset?

Kortom het toestel converteert bestanden prima naar onder 300KB. Zelfs een klein filmpje. Maar sommige foto's krijg ik niet verstuurd. Ik ga komend weekend eens kijken of het aan bestandsnaam ligt of... Misschien gaat er toch iets fout met converteren, verkleinen, schrijfrechten... Het gekke is dat ie altijd prima heeft gedaan. (Bugje in een update...?)

Groet,

Ray
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ray,

Dan ligt het in elk geval niet aan het formaat van de bestanden! Misschien inderdaad het type bestand, goed dat je daar ook mee aan de haal gaat.

Je kunt inderdaad een fabrieksreset uitvoeren, dit is ook iets wat we aanraden als er problemen na een update ontstaan. In onze Toestelhulp vind je hier instructies voor. Zorg ervoor dat je eerst ook een goede back-up hebt gemaakt!

Het hoort natuurlijk gewoon te werken, maar ik ben ondertussen ook best wel nieuwsgierig waarom je MMS gebruikt? Voor de meeste gevallen kun je met bijvoorbeeld WhatsApp veel sneller en eenvoudiger bestanden versturen, dus ik ben best benieuwd! :D

Keep us posted, Ray!
Gaat mms er niet een keer uit? Vraag me eigenlijk af of er nog wel mensen zijn die een mms sturen? Volgens mij gaat alles toch via whatsapp of iMessage of via andere wegen. Mms is zo 2010 😳
Reputatie 7
Badge +20
Hi Serviceweb,

Toevallig hebben we dat inderdaad begin deze maand aangekondigd. Per 1 januari 2019 zullen wij MMS niet meer aanbieden. We zien inderdaad nog maar weinig vraag naar MMS, zeker met de alternatieven die er op de markt zijn. Af en toe komen er echter nog wat vragen over binnen. 🙂
Hi Serviceweb,

Toevallig hebben we dat inderdaad begin deze maand aangekondigd. Per 1 januari 2019 zullen wij MMS niet meer aanbieden. We zien inderdaad nog maar weinig vraag naar MMS, zeker met de alternatieven die er op de markt zijn. Af en toe komen er echter nog wat vragen over binnen. :)

Ik zat even te zoeken omdat ik geen mms meer kan versturen/ontvangen. Maar ik lees nu hier dat mms verdwijnt.

O, dat is toch wel jammer, maar dan weet ik dat ik dat niet meer hoef te proberen. Maar nogmaals jammer dat die functionaliteit verdwijnt!
Reputatie 7
Badge +18

Hi Serviceweb,

Toevallig hebben we dat inderdaad begin deze maand aangekondigd. Per 1 januari 2019 zullen wij MMS niet meer aanbieden. We zien inderdaad nog maar weinig vraag naar MMS, zeker met de alternatieven die er op de markt zijn. Af en toe komen er echter nog wat vragen over binnen. :)
Ik zat even te zoeken omdat ik geen mms meer kan versturen/ontvangen. Maar ik lees nu hier dat mms verdwijnt.

O, dat is toch wel jammer, maar dan weet ik dat ik dat niet meer hoef te proberen. Maar nogmaals jammer dat die functionaliteit verdwijnt!

Het is duur, niet populair (nooit geweest) en de kwaliteit slecht ten opzichte van de vele alternatieven die er inmiddels zijn via de smartphone. Begrijpelijk dat providers er mee stoppen.

Reageer