Beantwoord

Mobiele data gaat automatisch uit

• 14 december 2018
  • 10 reacties
  • 2134 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties
Dag!

Sinds een paar dagen krijg ik mobiele data niet meer aan. Sterker nog, m'n telefoon zet de mobiele data automatisch zelf uit. Krijg dat niet gefixt... WiFi doet het nog zonder probleem, maar onderweg heb ik geen internet meer. Als ik 'mobile data' aan zet, is ie 1 seconde later weer uit. Heb al van alles geprobeerd, van rebooten tot simkaart erin en eruit, rebooten met Aeroplane Mode aan, na heropstarten Aeroplane Mode weer uitzetten... Heb alle Network Settings al een keer gereset, heb de APN gereset en voor de zekerheid ook nog een keer handmatig ingevoerd... niks van dat alles.

Als ik kijk bij Sim Status zegt ie:
  • Roaming: Not Roaming
  • Mobile network state: Disconnected
Any thoughts? Ik heb zelf inmiddels geen idee meer...
icon

Beste antwoord door Folkert 14 december 2018, 10:48

Lijkt erop dat je een fabrieks reset zult moeten doen als eerste stap. Als het dan nog niet werkt is is telefoon mogelijk defect...
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Lijkt erop dat je een fabrieks reset zult moeten doen als eerste stap. Als het dan nog niet werkt is is telefoon mogelijk defect...
Reputatie 7
Badge +11
Welk toestel betreft het?
Oh, sorry, had ik erin gezet, maar eruit geknipt.

Wileyfox Swift (1st gen), Android 7.1.2. Dit probleem is sinds een paar dagen ontstaan, nog niet eerder gehad...
Reputatie 7
Badge +11
Voordat je de suggestie van @Folkert opvolgt, probeer even onderstaande.

Na even googlen kwam ik deze oplossing tegen.
Zou je dit nog even kunnen testen?

I managed to make it work, buy following the instructions below:
  1. Wiped the cache (not sure if this is related or not, but I did it)
  2. Removed All APNs, disable mobile data, Reboot the phone
  3. Create a new APN and set "Bearer type" of the APN to "GPRS,LTE,EDGE" and un-checked the first item "unspecified", and save the APN.
  4. Reboot the phone, Enable mobile data.

Ik hoor graag of het geholpen heeft!
Thanks Seccie! Die was ik nog niet tegengekomen. Ga hem zo proberen. Heb echt geen zin in weer een factory reset namelijk...

Welke cache wissen, eigenlijk? Dacht dat je alleen de cache van afzonderlijke apps kon wissen.

Anyhoo - ga hem zo even proberen. Enne, "disable mobile data" is dus nu de default setting - daar hoef ik niets meer aan te doen, helaas.
Voordat je de suggestie van @Folkert opvolgt, probeer even onderstaande.

Na even googlen kwam ik deze oplossing tegen.
Zou je dit nog even kunnen testen?

I managed to make it work, buy following the instructions below:
  1. Wiped the cache (not sure if this is related or not, but I did it)
  2. Removed All APNs, disable mobile data, Reboot the phone
  3. Create a new APN and set "Bearer type" of the APN to "GPRS,LTE,EDGE" and un-checked the first item "unspecified", and save the APN.
  4. Reboot the phone, Enable mobile data.
Ik hoor graag of het geholpen heeft!

Hey Seccie - ik heb het een paar keer geprobeerd, maar blijkbaar kan ik niet handmatig een nieuwe APN aanmaken... als ik alle parameters invul en op Save druk blijf ik een lege lijst met APNs houden... Still at a loss, dus.
Reputatie 7
Badge +11
@znpnh,

Wat jammer! Ik had juist gehoopt, en omdat je geen nieuwe berichten plaatste dat het gelukt was met de aanvullende instructies. Als ik zo de stappen bekijk die je zelf al hebt uitgevoerd, en omdat blijkbaar data niet opgeslagen kan worden, dan zit ik toch aan een software matig probleem in het toestel te denken.

Laten we deze stappen nog even doorlopen:

a. Doe je simkaart in een ander toestel en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Werkt je simkaart (en internet) in het andere toestel? Stop dan je simkaart in je eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
b. Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart (en internet) in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere simkaart niet? Ga dan verder met de volgende stap.

• Controleer je netwerkinstellingen:
  • a. Staat je telefoon op de niet-storen-stand? Zet deze dan uit.
  • b. Staat de vliegtuigmodus uit?
  • c. Staat je netwerk op automatisch of dual modus?
  • d. Heb je bereik op jouw locatie? Check de dekkingskaart.
  • Vraag je internet, sms of mms-instellingen opnieuw op via My T-Mobile. Werkt dit niet of ondersteunt jouw toestel geen instellingen via sms? Probeer dan de volgende stap.
  • Stel je internetinstellingen handmatig in.
  • Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
Ik hoor graag weer van je.
@znpnh,

... aanvullende instructies ...

Heb vandaag contact gehad met de klantenservice van T-Mobile om te kijken of ik via hen wel andere APN instellingen kon krijgen, maar daarmee had ik hetzelfde probleem. Ze hebben even naar mijn gegevens gekeken, en volgens is een verouderde SIM-kaart mogelijk de oorzaak ... ze sturen een nieuwe op, dus hopelijk was dat de bron van alle ellende. Zolang ik niet weer een factory reset hoef te doen ben ik allang blij.

Enne, ga inderdaad nog even m'n sim in een ander toestel stoppen. Logische stap inderdaad. Thanks! 🙂
Reputatie 7
Badge +11
@znpnh

Bedankt voor je snelle reactie. Laat je nog even weten of een nieuwe simkaart je storing verholpen heeft?
@znpnh

Simkaart was de volgende dag al binnen (gisteren dus) maar helaas - hetzelfde probleem blijft bestaan. Moet 'm nog even testen in een andere telefoon - ga ik later doen. Aangezien m'n telefoon ook redelijk traag begint te worden, vermoed ik dat een factory reset toch onvermijdelijk gaat zijn.

Enig idee of er een makkelijke manier is om al mijn app-instellingen te bewaren? Is altijd zo'n gedoe om alles opnieuw te installeren (laat staan het verlies van mijn instellingen!). Thanks! 🙂

Reageer