Beantwoord

Mogelijkheden Zyxel VMG8825-T50

  • 15 June 2019
  • 6 reacties
  • 2036 Bekeken

Reputatie 1
Ik ben aan het overwegen om voor zowel internet als telefonie over te stappen naar T-Mobile thuis.

Inmiddels heb ik begrepen dat T-Mobile de Zyxel VMG8825-T50 uitlevert als standaard modem.

Ik kan echter geen antwoorden op onderstaande vragen vinden, niet via internet, niet via de winkel en ook niet via de klantenservice.

Ik wil graag weten als ik een aantal instellingen zelf in dit modem kan aanpassen:
  1. Vast interne IP adressen (IPv4)
  2. DHCP instellingen aanpassen
  3. Port forwarding instellen
  4. Eventueel de Domain Name aanpassen via de DNS
Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Pilovali 15 June 2019, 21:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Zojuist heb ik even aan iemand met een Zyxel de bovenste vragen gevraagd, en het antwoord is 'Ja' op alle 4 vragen :)

Groet,
Reputatie 1
Beste Pilovali,

Bedankt voor de antwoorden.

Hoeveel DHCP bindings (vaste IP adressen) zijn er dan mogelijk? Ik wil graag meer dan 10 mac adressen koppelen aan vaste (interne) IP nummers maar hoe gaat dit in zijn werk met dit modem?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @klasina1951 

Als je bij netwerkinstellingen > thuisnetwerk onder DHCP waarden begin van 192.168.1.2 naar 192.168.1.20 wijzigt dan zijn 2 t/m 19 al statische IP adressen.

Reputatie 1

1: Via statische DHCP kun je tot maximaal 32 ip-adressen koppelen aan een mac-adres

2: Je kunt DHCP inschakelen, uitschakelen of relais toepassen; begin en eind ipadres voor DHCP aanpassen; DHCP release tijd aanpassen (dagen, uren, minuten)

3: Je kunt portforwarding instellen behalve TCP-poort 7547 want die is gereserveerd voor systeemgebruik.

 

Reputatie 7
Badge +5

Ik ben aan het overwegen om voor zowel internet als telefonie over te stappen naar T-Mobile thuis.

Ik wil graag weten als ik een aantal instellingen zelf in dit modem kan aanpassen:

  1. Eventueel de Domain Name aanpassen via de DNS

Vraag 4 bedoeld om de “eigen interne” domeinnaam aan te passen?

Helaas heb ik geen instelling kunnen ontdekken om de Zyxel als DNS server te gebruiken. Dus nee?

De Zyxel is een redelijke basis modem/router die ondanks de Tmobile firmware goed zijn werk verricht. Wil je meer zul je een eigen modem/router moeten aanschaffen.

Reageer