Vraag

na update 6.0 geen nummerherkenning en gesprek samenvoegen meer

Ik heb een Motorola X style en was altijd zeer tevreden. Kan het moment niet meer traceren maar volgens mij was het de update naar marshmallow (stock android) die zowel de nummerherkenning als gesprek samenvoegen bij 3-gesprekken heeft 'geëlimineerd'.
Wie weet daar raad mee?
😠

10 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi G.welter,

Welkom op het forum!

Goed om te lezen dat je altijd tevreden bent geweest met de Motorola X, we gaan graag voor je op zoek naar een oplossing zodat je tevreden blijft over dit toestel. Zou je kunnen aangeven wat er precies niet werkt aan de nummerherkenning? Kan je de nummerherkenning niet meer in- en uitschakelen of zijn nummers niet zichtbaar als je meerdere gesprekken samenvoegt? Heb je geen mogelijkheid meer om gesprekken samen te voegen? Wat is de exacte software versie waar je momenteel gebruik van maakt? Voorzie ons van zo veel mogelijk informatie! Hoe meer informatie wij hebben, hoe sneller wij je kunnen helpen. 🙂
Hallo, ben het geheel nog eens nagegeaan. Het samenvoegen werkt weer (het symbool ervoor is zelfs op een 5,8 inch display zo klein en onduidelijk dat je het maar net kunt herkennen als een samenvoeg icoon. Dus dat is opgelost.
Met nummerherkenning bedoel ik: al mijn contacten uit de verschillende accounts worden maar deels herkent als zij bellen. Dit is sinds de update naar 6.0 zo. Als ik na het bellen de naam weer opnieuw bij contacten toevoeg werkt het. Maar ik ben dus al die oude contacten 'kwijt'in de herkenning. Is er iets aan de hand met synchronisatie met google account? Ik heb de contacten op twee google accounts, sim en telefoongeheugen staan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi G.welter,

Dankjewel voor je reactie. Goed om te lezen dat het samenvoegen wel weer werkt. Wat betreft je contactenherkenning; zit er een verschil met nummers die zijn opgeslagen met +31 of alleen 06? Zou je eens kunnen proberen om de cache van je contactenlijst te legen? Dit doe je als volgt;
  • Open de app Instellingen Settings van uw apparaat.
  • Scrol omlaag en tik op Opslag en USB.
  • Tik op Apps en kies contactenlijst.
  • Tik op Cachegeheugen wissen of Gegevens wissen.
Laat je mij weten of hierna je contacten wel worden herkend? 🙂
Cache wissen lukt niet. En gegevens wissen wist alles?! Too risky lijkt me?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi g.welter,

Wat voor melding krijg je als je je cache probeert te wissen? Wat bedoel je met gegevens wissen? Je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen? Als je een back up maakt van je gegevens dan zou het geen kwaad kunnen. Ik heb even op het internet gezocht en zie dat meer mensen dit probleem ervaren. Zou je de tips die bij de reacties op deze pagina worden gegeven eens willen controleren/proberen?

Ben benieuwd of een tip heeft geholpen. Houd ons op de hoogte!
Hallo als ik onder Contacten op gegevensbwissen klik krijg ik volgende melding: Alle gegevens van deze app worden permananent verwijderd. Dit omvat alle bestanden, instellingen, accounts, databases enzovoort....
Dat vind ik dus te risky.
Andere chat met vergelijkbare problemen gezien maar dat staat geen oplossing bij. Hoe kan ik 6.0 zo instellen dat de contacten uit alle gegevensoplagen van google, telefoongeheugen en sim herkent worden is dus de vraag. Heb geen zin om overal een 0031 ervoor te zetten of de net bebelde nummers bij contacten toe te voegen...
Reputatie 7
Badge +20
Hi g.welter,

Het is inderdaad verstandig om eerst een back-up te maken van je gegevens. Heb je een SD-kaart in je toestel? Je kan dan een back-up maken met de volgende stappen; menu - alle applicaties - contacten - menu - importeren/exporteren - exporteren naar sd card. Je kan dat bestand dan later weer op dezelfde manier importeren.

Laat je mij weten of dit is gelukt? 🙂
Hallo, dat ga ik liever niet doen...dat is bet me niet waard qua tij, zenuwen en risico. Nog andere suggesties misschien?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi g. welter,

Helaas niet. Als je problemen hebt na een update, is het altijd aan te raden om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als je een goede back-up maakt en de reset goed uitvoert, kan er niets verkeerd gaan. Houd je ons op de hoogte?
ok. ik wacht android N af....dank.

Reageer