Beantwoord

Nexus 5X bootloop

• 7 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 1190 Bekeken

Mijn Nexus 5x toestel zit sinds vandaag in een bootloop. Hij start op, laat het Google logo zien, en stopt er dan mee, vanzelf begint dit vervolgens overnieuw, als ik recovery mode wil starten doet hij hetzelfde. Mijn enige optie momenteel is om het toestel weer uit te zetten via power knop + volume lager. Ik vraag me af wat ik hieraan kan doen. Ik heb dit toestel sinds december 2015, dus ik kan binnenkort een nieuwe halen. Toch wil ik graag weten wat ik eraan kan doen aangezien het toestel verder perfect naar behoren werkt.

Alvast bedankt:D
icon

Beste antwoord door ShadowLea 8 augustus 2017, 00:05

Oh nee, de problematische hardware bootloop. 😞 Dat wordt veroorzaakt door een probleem op het moederbord, en het toestel moet gerepareerd worden. Het moederbord moet worden vervangen..

Dit is helaas een bekend internationaal probleem met alle LG toestellen (de Nexus 5X is geproduceerd door LG), en ontstaat uit zichzelf. Gebruikers kunnen helaas niets doen om dit te voorkomen, een stuk van de aansluiting tussen de CPU en het moederbord is gebroken door de hitte die de CPU genereert.. (Niet de schuld van de gebruiker) Er lopen wereldwijd meerdere rechtszaken tegen LG over dit probleem bij meerdere toestellen.

(Als je hem rechtstreeks via Google hebt gekocht, krijg je in sommige gevallen zelfs een nieuwe.)
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Oh nee, de problematische hardware bootloop. 😞 Dat wordt veroorzaakt door een probleem op het moederbord, en het toestel moet gerepareerd worden. Het moederbord moet worden vervangen..

Dit is helaas een bekend internationaal probleem met alle LG toestellen (de Nexus 5X is geproduceerd door LG), en ontstaat uit zichzelf. Gebruikers kunnen helaas niets doen om dit te voorkomen, een stuk van de aansluiting tussen de CPU en het moederbord is gebroken door de hitte die de CPU genereert.. (Niet de schuld van de gebruiker) Er lopen wereldwijd meerdere rechtszaken tegen LG over dit probleem bij meerdere toestellen.

(Als je hem rechtstreeks via Google hebt gekocht, krijg je in sommige gevallen zelfs een nieuwe.)
En als ik hem bij t-mobile heb gekocht?
Reputatie 4
Badge +3
Hi Fling,

Ah nee 😞 ervaar jij de zelfde problemen? Balen!

Je kan met je toestel terug naar de T-Shop waar je je toetstel hebt aangeschaft om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ook is het mogelijk om je toestel online aan te melden.

Meer informatie kan je vinden op: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie/aanmelden

Ik hoop dat je probleem snel word opgelost! Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling! ❤️
ik heb dit dus ook gehad. opgestuurd en kreeg terug onze technici hebben het toestel inmiddels onderzocht. Zij hebben geconstateerd dat de reparatie van het toestel buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt. Wij kunnen de reparatie wel tegen betaling voor je uitvoeren. en moederbord moet vervangen worden. 320euro vanwege een fout van de fabrikant. ik heb dit geweigerd en de telefoon laten vernietigen, je kan er toch niks mee of aan doen. erg vervelend dat wanneer het een bekent probleem is, en je er niks aan kan doen toch genaait word! nooit meer een lg voor mij!

Reageer