Beantwoord

Nieet meer kunnen SMSen na upgrade moto G5 android 8.1.0

• 11 november 2018
  • 3 reacties
  • 1689 Bekeken

Na de upgrade naar android 8.1.0 werkt alleen smsen niet meer, zowel versturen als ontvangen. Het dual sim toesrel moto g5 werkt verder prima en beide sim kaarten kunnen individuel in een andere telefoon wel smsen ontvangen & verzenden. Is dit een instelling of dien ik na back up terug te gaan naar fabrieks instellingen of naar een code repair shop?
icon

Beste antwoord door Folkert 11 november 2018, 11:27

Een upgrade zou geen enkele invloed op de werking mogen hebben. Staat de Berichten app nog steeds als standaard SMS app ingesteld? Staan alle machtigingen nog goed bij de berichten app? Eventueel cache geheugen van de berichten app wissen.

Als niets helpt een backup van al je data en app instellingen maken (ik laat dat automatisch doen) en een fabrieks reset.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Een upgrade zou geen enkele invloed op de werking mogen hebben. Staat de Berichten app nog steeds als standaard SMS app ingesteld? Staan alle machtigingen nog goed bij de berichten app? Eventueel cache geheugen van de berichten app wissen.

Als niets helpt een backup van al je data en app instellingen maken (ik laat dat automatisch doen) en een fabrieks reset.
Eens, vandaar de verwondering.
Berichten app staat als standard app.
Alle machtigingen staan aan.
Cache geheugen gewist.

Hoe back up Je alle app data & instellingen?
Reputatie 7
Badge +18
Foto's kun je backuppen via de Google Foto's app. Kies in die app linksboven de "drie streepjes", ga naar apparaat mappen en kies per map of er cloud backups gemaakt moeten worden. Als je via je pc webbrowser inlogt op Google Photos kun je zien of alles erop staat.

Data en app instellingen via Android zelf, ga naar Instellingen, Systeem, Backups. Deze instellingen komen op je Google Drive terecht.

Reageer