Beantwoord

Niet tevreden met opslagruimte Sony Xperia M4 Aqua

• 8 november 2016
  • 6 reacties
  • 1187 Bekeken

Hallo,
Ik heb sinds enige tijd een Sony Xperia m4 aqua met 8 gb aan geheugen. Het systeem zelf neemt 4 gb aan geheugen in en die van Sony nog eens 2 gb. Ik heb een extra geheugenkaart van 32 gb in gestopt voor de foto's. Maar dan nog krijg ik continu de melding dat mijn geheugen vol is. Zelfs updaten gaat niet meer. Ik heb er niet veel apps op staan. Dus eigenlijk kan ik weinig met dit toestel. Daar baal ik wel van. Ik zou graag een oplossing willen van t mobile of van Sony zelf.
Groetjes Silvie
icon

Beste antwoord door David 9 november 2016, 13:59

Hoi Silvie,

Welkom op ons forum!

Dat is inderdaad een vervelend probleem. De 8 GB aan geheugen van de Sony Xperia M4 Aqua wordt inderdaad al voor een groot gedeelte gebruikt door het besturingssysteem en de geïnstalleerde software. Dit komt ongeveer neer op 6,5 GB, dan gaat het inderdaad hard. Helaas is het niet mogelijk om al deze apps over te hevelen naar je SD-card. Je kunt via de instellingen van je geheugen per app controleren of deze over te zetten is naar je geheugenkaart. Het is dus handig om dit in ieder geval te controleren. Foto's kun je onder de instellingen opslaan op je geheugenkaart, hopelijk bespaart dit je ook weer de nodige ruimte!

Ik hoor graag van je of het gelukt is om wat ruimte te scheppen op je telefoon zelf. Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Silvie,

Welkom op ons forum!

Dat is inderdaad een vervelend probleem. De 8 GB aan geheugen van de Sony Xperia M4 Aqua wordt inderdaad al voor een groot gedeelte gebruikt door het besturingssysteem en de geïnstalleerde software. Dit komt ongeveer neer op 6,5 GB, dan gaat het inderdaad hard. Helaas is het niet mogelijk om al deze apps over te hevelen naar je SD-card. Je kunt via de instellingen van je geheugen per app controleren of deze over te zetten is naar je geheugenkaart. Het is dus handig om dit in ieder geval te controleren. Foto's kun je onder de instellingen opslaan op je geheugenkaart, hopelijk bespaart dit je ook weer de nodige ruimte!

Ik hoor graag van je of het gelukt is om wat ruimte te scheppen op je telefoon zelf. Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag!
Hoi hoi, Bedankt voor je snelle reactie. Eigenlijk heb ik (en meerdere mensen) alles al nagelopen. Apps zijn idd niet over te zetten. Dus ik kan zelf niks anders doen om het te verbeteren. En updaten van apps, wat hij telkens aangeeft, lukt ook niet. Ik zou meer handige apps op mijn mobiel willen hebben, maar helaas. Ik loop vast. Ik hoop dat t mobile of Sony mij tegemoet wil komen. Groetjes Silvie
Reputatie 6
Badge +15
Hi Silvie,

Kun je geen enkele app over zetten naar je SD kaart? In onderstaande video leg ik uit hoe je dit kunt doen.

Wanneer het geheugen vol is kun je eigenlijk alleen ruimte maken door apps te verwijderen of te verplaatsen. Je zou natuurlijk ook even kunnen kijken of je wellicht foto's en video's kunt verwijderen of kunt verplaatsen. We kunnen je hier verder ook niet in tegemoet komen omdat het niet mogelijk is om het geheugen van het toestel zelf te vergroten. Dit kan namelijk alleen met een SD-kaart. Ik wil je daarom ook alvast adviseren om bij een volgend toestel goed op te letten of het toestel genoeg geheugen heeft voor jouw gebruik.

Wil je laten weten of het misschien toch nog gelukt is om een deel van je gegevens te verplaatsen naar je SD-kaart. Dit zou namelijk wel moeten kunnen. 🙂
Hoi Amy, Bedankt voor je reactie. Ik heb alle apps nog eens nagelopen maar ik kan geen enkele app op m'n sdkaartje zetten. De enige die ik al op m'n sdkaart had staan zijn Facebook, een schoolapp en pinterest. En verder zijn het op een enkele na, apps van Sony of de telefoon zelf. Die kun je niet op de sdkaart zetten. Ik heb verder buienradar en de rabobank, maar die gaan ook niet op n kaartje. Verder zit er niks spannends op. Foto's ed staan al op m'n kaart.
Eigenlijk heb ik dus gewoon pech. Ik heb een telefoon waar ik niks mee kan. En pas over anderhalf zou ik een nieuwe mogen uitzoeken. Daar ga ik zeker de volgende keer op letten. Dat heb ik wel geleerd. Ik denk dat ik wel nog langs de tmobile winkel ga. Kijken wat ze er daarvan zeggen. Groetjes Silvie
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Silvie,

Jammer dat het niet mogelijk is! Ik begrijp dat dit niet leuk is, maar wij kunnen er verder weinig aan veranderen. Ook in de T-Mobile Shop kunnen ze hier niets aan veranderen, hoe graag ik het ook zou willen. Het enige is nog dat je bij Sony aan de bel zou kunnen trekken, maar ik vrees dat zij ook niet uit het niets meer geheugen erbij kunnen zetten. Maar wie weet hebben ze nog tips of kunnen ze in ieder geval jouw feedback gebruiken voor nieuwere toestellen.

Ik had je graag een ander antwoord gegeven! Je zou er eventueel nog voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld de buienrader app te verwijderen en voortaan buienrader.nl via de browser te bezoeken

Laat je het weten als ik je nog ergens bij kan helpen?
Dank je wel voor je antwoord. Ik had al zo'n vermoeden, maar wilde toch even mijn ongenoegen over het toestel kwijt. Toch bedankt.

Reageer