Beantwoord

Niet volledig opladen

• 29 april 2016
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Ik heb al een aantal keer gehad dat ik in de avond mijn telefoon in de oplader doe en de volgende ochtend mijn batterij niet volledig opgeladen is. Het is niet dat het opladen ophoudt bij steeds hetzelfde percentage, de ene keer is het 30 procent en de andere keer is het 80 procent. En andere dagen is er helemaal niks aan de hand en laadt hij wel volledig op.

Wat kan ik hier aan doen?
Mvg Esmée
icon

Beste antwoord door Kaassausje 29 april 2016, 12:15

http://Hoi Esmée, nogmaals welkom op het klantenforum.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van een ander stopcontact, een andere wallcharger (het 'blokje' waar je de kabel inplugt), een andere kabel.

Zou je eens met een zaklamp of fel bureaulampje in de connector willen schijnen en voorzichtig met een heel dun naaldje willen pielen (verbuig, breek of bekras hierbij niets) om te zien of er pluis in de aansluiting zit? Troep/pluis in de aansluiting kan voor problemen zorgen.

Zou je tevens kunnen aangeven wat er allemaal staat onder Instellingen -> Batterij? (Het kan 'energiebesparing' heten i.p.v. 'batterij'.)

En nog 1 vraag: is het toestel op de grond gevallen of heeft 'ie klem gezeten? (Ook in de kontzak kan de telefoon gaan klemmen.)
Bekijk origineel

4 reacties

Het is de Samsung galaxy s6 btw en ik laad hem alleen op met de originele oplader.
http://Hoi Esmée, nogmaals welkom op het klantenforum.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van een ander stopcontact, een andere wallcharger (het 'blokje' waar je de kabel inplugt), een andere kabel.

Zou je eens met een zaklamp of fel bureaulampje in de connector willen schijnen en voorzichtig met een heel dun naaldje willen pielen (verbuig, breek of bekras hierbij niets) om te zien of er pluis in de aansluiting zit? Troep/pluis in de aansluiting kan voor problemen zorgen.

Zou je tevens kunnen aangeven wat er allemaal staat onder Instellingen -> Batterij? (Het kan 'energiebesparing' heten i.p.v. 'batterij'.)

En nog 1 vraag: is het toestel op de grond gevallen of heeft 'ie klem gezeten? (Ook in de kontzak kan de telefoon gaan klemmen.)
Okay bedankt voor de tips! Nee hij is niet gevallen en heeft ook niet klem gezeten.
Laad je je telefoon ook weleens op als je 'm nog gebruikt? Dus niet alleen als je slaapt.
Buiten dat die dan oververhit kan raken kunnen die laderkabels weinig druk, draai en schuifkracht hebben.
Vooral de connectors kunnen daar namelijk niet tegen door het vele draaien en schuiven als je je telefoon draait tijdens het typen of video's kijken. En dan vooral die connector aan de kant van de kabel die in de telefoon laadconnector gaat. De microUSB-connector waar die aan de kabel vast zit en waar die uit de connector richting de wand contact doos komt. Als je je telefoon niet met rust laat tijdens het laden gaat de kabel bij die connector kapot. Dat ding ziet er flexibel uit maar kan niks hebben. Of er komen kabelbreukjes in de kabel als je er per ongeluk op gaat zitten (heb ik al eens gedaan namelijk toen de telefoon van het plekje waar die lag te laden schoof en ik op de kabel kwam te zitten. )
Ze moeten eens connectors maken die je er dan zelf opnieuw aan kunt zetten. Dan hoef ik niet steeds een nieuwe kabel aan te schaffen als ik weer eens die pech heb.

Reageer