Beantwoord

nieuwe systeem update slecht?

Beste T Mobile

Ik heb een nieuwe systeem update klaar staan nl: 10.5.A.0.230 android
Ik hoor er verschillende verhalen over dat na de update oa de batterij heel snel leeg loopt...
Wie heeft er al ervaring op de Sony Xperia z na deze update en hoe gaat het nu?

Groetjes Monica
icon

Beste antwoord door Chris076 4 augustus 2014, 13:49

Hallo Monica7

Goed dat je even navraag doet hierover, zeker omdat je verhalen hebt gehoord :)
Er zijn inderdaad situaties bekend waarbij de batterijduur afneemt bij deze update. Dit speelt wanneer er bepaalde services op het toestel actief zijn in combinatie met sony's diensten. Of dit in jouw geval ook negatief uitpakt kan ik helaas niet zeggen omdat ik niet kan zien wat er op jouw toestel actief is. Sony zal met een nieuwe update moeten komen waarin dat opgelost wordt. Wil je voor zeker gaan, dan laat je deze update voorlopig even rusten en wacht je op een verbeterde versie.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Hallo Monica7

Goed dat je even navraag doet hierover, zeker omdat je verhalen hebt gehoord :)
Er zijn inderdaad situaties bekend waarbij de batterijduur afneemt bij deze update. Dit speelt wanneer er bepaalde services op het toestel actief zijn in combinatie met sony's diensten. Of dit in jouw geval ook negatief uitpakt kan ik helaas niet zeggen omdat ik niet kan zien wat er op jouw toestel actief is. Sony zal met een nieuwe update moeten komen waarin dat opgelost wordt. Wil je voor zeker gaan, dan laat je deze update voorlopig even rusten en wacht je op een verbeterde versie.
Dank je voor je reactie Chris
Ik heb besloten om toch maar gewoon te wachten op de volgende update 😉
Ik heb de xperia z en na de update ook problemen met de accu, veel te snel leeg.
En dat is al 2 maanden.
Kan ik dit toestel niet inruilen voor een heel ander toestel?
Wat moet ik betalen voor contractbreuk ik moet nog een jaar.

Mvrgr mary
Reputatie 4
Hey LRC,

helaas is het niet mogelijk om je toestel in te ruilen voor een andere. Je hebt nog een contract tot 30 juni 2015. Je kunt 6 maanden van tevoren je contract vervroegt vernieuwen tegen een betaling van €72.05 anders je contract afkopen maar dan ben je veel meer kwijt.
Ik heb een xperia m2 en heb ( o zo stom ) wel de update gedaan. Het scherm werkt traag, de batterij loopt razendsnel leeg en de telefoon wordt bij tijd en wijle bloedje heet. Ik heb al een aantal adviezen opgevolgd maar het enige wat geholpen heeft is dat het scherm nu ietsje sneller reageert. Mijn enige optie is nu nog de fabrieksinstelling herstellen maar dat schijnt ook geen garantie te zijn. Ik baal als een stekker en heb onderhand spijt van mijn aankoop van dit toestel want wanneer er een update komt waardoor deze problemen verholpen worden ????? Misschien pas volgend jaar als mijn contract afgelopen is.
Reputatie 4
Sonja Dopie schreef:

Ik heb een xperia m2 en heb ( o zo stom ) wel de update gedaan. Het scherm werkt traag, de batterij loopt razendsnel leeg en de telefoon wordt bij tijd en wijle bloedje heet. Ik heb al een aantal adviezen opgevolgd maar het enige wat geholpen heeft is dat het scherm nu ietsje sneller reageert. Mijn enige optie is nu nog de fabrieksinstelling herstellen maar dat schijnt ook geen garantie te zijn. Ik baal als een stekker en heb onderhand spijt van mijn aankoop van dit toestel want wanneer er een update komt waardoor deze problemen verholpen worden ????? Misschien pas volgend jaar als mijn contract afgelopen is.

Ik begrijp dat dit geen fijne situatie is. Het is echter wachten op een volgende update die dit probleem oplost. We kunnen dus niks anders doen dan met z'n allen hierop te wachten.

Reageer