Beantwoord

NL-Alert instellen LG G5

• 4 juni 2016
  • 9 reacties
  • 2001 Bekeken

hallo wie weet hoe ik mijn lg g5 moet instellen voor nl-alert
heb zelf al gezocht maar lukt niet moet cell broadcast aanvinken maar dat kan al niet
dus kan niet verder HELPPPP
icon

Beste antwoord door storm91 4 juni 2016, 19:08

Hey GRADA013, welkom op ons forum.

Cell broadcast is een standaardapp van LG zelf. Als je tussen alle apps kijkt (het witte rondje met daarin puntjes, onderaan je scherm wanneer je scherm aanstaat) en je zoekt daar tussen de apps, zie je cell broadcast staan.

Bij de LG G4 heeft het icoontjr een rode hoorn, maar dit kan bij de G5 anders zijn.

Zodra je het heb aangeklikt kom je in een scherm, als het goed is, kan je via rechtsboven de instellingen bereiken hiervan. Daarna kan je de instellingen van de LG G4 gewoon volgen via nl alert zelf.

https://www.nl-alert.nl/instelhulp/lg/?type=lg_android

Ook kan je hier andere instellingen veranderen.

Laat je weten of het is gelukt? 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

Cell broadcast is een standaardapp van LG zelf. Als je tussen alle apps kijkt (het witte rondje met daarin puntjes, onderaan je scherm wanneer je scherm aanstaat) en je zoekt daar tussen de apps, zie je cell broadcast staan.

Bij de LG G4 heeft het icoontjr een rode hoorn, maar dit kan bij de G5 anders zijn.

Zodra je het heb aangeklikt kom je in een scherm, als het goed is, kan je via rechtsboven de instellingen bereiken hiervan. Daarna kan je de instellingen van de LG G4 gewoon volgen via nl alert zelf.

Laat je weten of het is gelukt? 🙂

Laat je weten of het is gelukt? :)

hallo
is niet gelukt kom niet verder dan cell broadcast en daar kan ik verder niks doen
alleen op stoppen klikken ,rechts boven in staat niets 😞
Reputatie 4
Hey Grada,

Zou het misschien mogelijk zijn dat het dan linksboven zit bij je? Even gekeken bij een russisch filmpje, maar ik heb een vermoeden dat het aan de andere kant zit.

Als er een andere manier is waardoor je bij de instellingen van de app cell broadcast kan komen, mag dit ook. Het is de app openen, instellingen bereiken, en de gegevens invoeren.

Zou je anders een screenshot mee kunnen sturen wanneer je in de app zelf zit? Zo kan ik even meekijken met je waar de instellingen verstopt zitten.
Reputatie 7
Badge +20
Hey GRADA013,

Goed te zien dat Storm91 al met je mee denkt! :)

Had je zijn laatste bericht ook al gezien en uitgeprobeerd? Anders is het inderdaad om een screenshot mee te sturen, dan weten we allemaal iets beter waar we precies mee werken.

We zien je reactie graag spoedig binnenkomen!
Hey Grada,

Zou het misschien mogelijk zijn dat het dan linksboven zit bij je? Even gekeken bij een russisch filmpje, maar ik heb een vermoeden dat het aan de andere kant zit.

Als er een andere manier is waardoor je bij de instellingen van de app cell broadcast kan komen, mag dit ook. Het is de app openen, instellingen bereiken, en de gegevens invoeren.

Zou je anders een screenshot mee kunnen sturen wanneer je in de app zelf zit? Zo kan ik even

meekijken met je waar de instellingen verstopt zitten.

hallo weet niet of ik het goed gedaan heb maar hier een screenshot
Ook wij kregen het niet voor elkaar met de aanwijzingen voor LG van de officiële site. Maar met deze forum-hulp is het nu gelukt, lijkt het. Maar even wachten op een volgende test of, minder aantrekkelijk, een echt alert.
In ieder geval dank voor de duidelijke aanwijzingen.
Voor Grada de opmerking dat je in de Applicaties kijkt via instellingen , zoals NL alert aangeeft. Maar dat is niet juist. Doe wat hier op het forum staat en zoek Cell broadcast via het witte stipje met puntjes op het 1e scherm. Dan lukt het wel. Succes!
JvK
Reputatie 4
Hey Grada,

Geen idee waarom je opeens bij je instellingen zit maar... Als je even deze screenshot wilt volgen, hetgeen wat ik bedoelde is omringt met een gele lijn, helemaal onderin.

Klik dat aan, en zoek daar naar de app cell broadcast :8

@lisettevanklinken goed om te horen dat het gelukt is! Jammer dat je voor vandaag te laat ben 😞

Laat je weten of het is gelukt? :)

hallo allemaal
nou het is me gelukt ,ophet startscherm zelf staat een m=vierkantje met Extra eronder
en daarin staat Cell Broadcast open die en daar staat alles pfffff
iig allemaal bedankt
gr.Grada:D
Reputatie 6
Badge +17
Hi GRADA013,

Super om te horen dat het gelukt is (@storm91, bedankt voor je hulp!)! Wel zo'n veilige gedachten mocht er ooit echt iets aan de hand zijn. Thanks ook dat je nog even de oplossing deelt, handig voor anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen als jij. :)

Als je nu of in de toekomst nog eens een vraag hebt, dan weet je ons te vinden!

Reageer