Beantwoord

NL alert, staat al tijden uit op mijn lumia, maar krijg TOCH iedere keer bericht

• 4 december 2017
  • 1 reactie
  • 626 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Ik erger mij al tijden aan NL alert. ik wil GEEN alerts ontvangen. Nou kan ik dit op de telefoon uitzetten, zo staat het ook al jaren uitgeschakeld. Maar toch krijg ik ieders keer als er een NL alert is een alarm op mijn telefoon. Ook al een keer om 5 uur 's ochtends gebeurd.

Als ik hierover ga klagen bij NL alert krijg ik een reactie dat ik hiervoor bij mijn provider moet zijn. Als ik bij t-mobile de klacht neerleg zeggen ze dat ik bij NL alert moet zijn ...

Wie kan mij helpen om ervoor te zorgen dat die stomme alerts worden uitgezet?

Mvg
Marco
icon

Beste antwoord door Gilbert 4 december 2017, 12:38

NL-Alert is een overheidsdienst die werkt op basis van cell broadcast. Dat betekend dat een algemeen signaal wordt uitgezonden over alle netwerken. De providers hebben zover ik weet geen controle hierover. Waarom je door NL-Alert wordt doorgestuurd naar je provider vind ik dan ook erg vreemd. Wat voor een model Lumia heb je precies? Ik neem aan dat 'ie draait Windows Phone?
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +4
NL-Alert is een overheidsdienst die werkt op basis van cell broadcast. Dat betekend dat een algemeen signaal wordt uitgezonden over alle netwerken. De providers hebben zover ik weet geen controle hierover. Waarom je door NL-Alert wordt doorgestuurd naar je provider vind ik dan ook erg vreemd. Wat voor een model Lumia heb je precies? Ik neem aan dat 'ie draait Windows Phone?

Reageer