Vraag

Nokia Lumia backup terugzetten

• 8 februari 2014
  • 3 reacties
  • 4627 Bekeken

Reputatie 2
Ik ben in het bezit van een Nokia Lumia die automatisch backups 
van mijn instellingen en apps maakt op mijn Microsoft Account.

Mijn toestel is defect geraakt en ik heb een nieuw exemplaar ontvangen.

Als ik dit nieuwe toestel voor de eerste keer aanzet, worden automatisch instellingen
gemaakt en wordt al snel gevraagd verbinding te maken met mijn Microsoft account (dan wordt tijdens
dit installatieproces een eventuele backup teruggelezen).

Na het ingeven van gebruikersnaam en wachtwoord krijg ik de mededeling dat er geen verbinding met het account gemaakt kan worden.
Ik heb op dat moment namelijk nog geen verbinding via WiFi.
Deze stap (aanmelden bij Microsoft) is over te slaan. Dan volgt een mededeling dat er apps geinstalleerd worden en kom ik tenslotte in het beginscherm.

Dan kan ik verbinding maken met WiFi en vervolgens onder "accounts" verbinding maken met mijn Microsoft account.

Ik heb dan wel weer toegang tot mijn personen, agenda etc. die ook opgeslagen zijn.
Een backup met mijn telefooninstellingen wordt echter niet teruggezet. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Groet,

Perry

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
@PerryJ
Welke telefooninstellingen bedoel je precies?
Internet, MMS?
Reputatie 2
Dit zijn o.a. de geinstallerde apps, en  "de meeste instellingen van je telefoon",
je ingestelde account, beginscherm, WiFi netwerken etc.

Op de Nokia Lumia vind je onder:
Instellingen -> Backup -> Applijst en Instellingen.
Als voorbeeld:
http://img.wonderhowto.com/img/89/30/63496445882204/0/increase-battery-life-your-nokia-lumia-920-and-other-windows-phone-8-devices.w654.jpg

Op Skydrive vind je dit backup bestand in een map: NokiaContentControl met de naam:
Do_Not_Delete.psd

Groet, Perry
Reputatie 1
Hooi

lijkt mij een probleem van hotmail te zijn. Misschien is de backup bestand corrupt of defect. Probeer eens de telefon opnieuw terugzetten en dan voer je hotmail gegevens opnieuw in, misschien lukt t dan ook je backup bestand terug terug te lezen van je skydrive.

groeten uit duitsland,
Sebastian

Reageer