Vraag

Nokia N8 Update PR1.1

Reputatie 2
Hey,

Wanneer komt de update voor de branded N8 van jullie?
Dit is erg vervelend dat het telkens lang duurt. Dit had ik ook met mijn n95 30 was al uit en ik kon hem niet verder updaten dan 12.

Mvg,
Kevin

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 5
@kevinwalter

Ik heb direct om informatie gevraagd bij de desbetreffende afdeling. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik je dit weten.
Reputatie 6
@kevinwalter
Op dit moment is er geen grote update verwacht voor de Nokia N8. Het updateproces van dit soort toestellen is anders. Je kunt dit het beste vergelijken met de wijze waarop Microsoft de updates doet voor Windows pc's. De updates die Nokia voor 'openmarkttoestellen' uitbrengt zijn te vergelijken met de maandelijkse updates van Windows. Dit zijn kleine fixes en dus ook kleine updates. De updates voor branded versies zijn meer te vergelijken met de servicepacks voor Windows. Dit zijn verzamelpakketten van updates en dus ook grotere updates.
Reputatie 2
@Raymond

Nou ik vind toch wel dat het een belangrijke update is.
De webbrowser is geupdate, Email functies geupdate.
Hier onder een lijst:

* Web updated to 7.2.8.10
* Quickoffice updated to 6.4.166, editing functions now enabled on the N8 (i.e. don't have to pay to upgrade), improved zooming functions
* Adobe Reader updated to 2.5.653
* Big update to Nokia Email; performance improved; 'unread emails' flag added to homescreen widget; meeting requests can be accepted directly from email invitations; maps integration, which means people can view the meeting location on the map when the address is mentioned in the location field in the invite
* General performance improvements
* Dialler now works in landscape mode
* Previous performance updates are rolled in and, in the full (Ovi Suite-installed, >100MB) image, there's the facility to provide a better working starting point than hard resetting a PR 1.0 device

Kunnen jullie er echt niet over denken om deze versie ook voor de branded n8's te maken?
Of zal ik moeten wachten tot PR 2.0?
Reputatie 2
Ik heb ook nog een aanvulling.

Ik zie nu dat T-Mobile in Engeland ook pr1.1 heeft gemaakt.
Zijn jullie niet 1 organisatie? Waarom het ene land wel en het andere land niet?
Reputatie 2
Nog een aanvulling(is er trouwens geen edit button?):

Voor sommige test programma's van Nokia heb je ook pr1.1 nodig.
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-diagnostics/download_and_installation
Ik vind dit erg vervelend dat dit niet kan.
Reputatie 2
Pr1.1 is wel belangrijk aangezien het naast de updates die kevinwalter heeft opgenoemd ook de ''apps update'' en ''video update'' van een een paar weken geleden bevat die zowel de prestaties van de telefoon verbeteren en ondersteuning voor meer video codecs en ondertiteling in videos geven (beide updates hebben we niet gehad). Deze updates zijn er overigens ook voor de c6-01 en c7.
Reputatie 2
Je klopt heb je helemaal gelijk in.

Kan ik me telefoon na 1,5 maand nog ruilen?
Ik hoor net dat nokia naar windows phone 7 gaat..
En dat dit weer niet op de N8 kan.
Ik heb helemaal geen zin in gezeik dat nokia uiteindelijk weer geen updates gaat uitgeven. Omdat ze persee windows phone 7 moeten helpen ontwikkeln.
Reputatie 2
Wat dat betreft Keving de N8 kan soms niet alle updates installeren. Ik heb een simlockvrije N8 en daar heb ik de halve update PR1.1 op staan. Dit omdat er een video update mislukt is en ik het niet recht kan breien.

Daarnaast heb ik ook een branded 6700 classic en daar wacht ik al eeuwen voor een update en niemand kan voor die update verzorgen. T-mobile gebeld voor simunlock code maar de code werkt niet en moet ik extra kosten maken om het gedaan te krijgen.
Nou ik dacht het niet. SLECHTE ZAAK!
Reputatie 2
Ja je moet je product code wijzigen via NSU. (mag niet van t-mobile) (kan niet met de n8. nog niet)

Trouwens T-Mobile.. Waarom reageren jullie niet meer?
Reputatie 5
@kevinwalter

T-Mobile Nederland staat los van T-Mobile Engeland. Het kan dus zijn dat zij een update uitbrengen die wij uberhaupt niet gaan uitbrengen.

@doc007

Waarom zou je extra moeten betalen voor het simlockvrij maken van je oude toestel?
Reputatie 2
@ Aeon

Oke. Nouja het zal wel. Waarom kan de ene n8 van jullie wel updaten en de andere n8 niet?
Ik ken nog iemand de z'n telefoon bij t-mobile heeft genomen en die kan hem gewoon updaten.
Reputatie 2
Nouja als ik hier geen normaal andwoord krijg. Alleen maar van ja het moet een grote update zijn. Ik ga hem weg brengen naar een Nokia Service punt. Kan je elke nokia updaten van onder de 2 jaar. 🙂 En hij blijft updatebaar. Ik vindt dat je niet zo met klanten om kan gaan T-Mobile!

Heb ook al jullie klanten service gebeld. Daar werd gezegt dat ze er niks vanaf wisten.
Daarna heb ik Reitsma groep gebeld. Die zijn een officieel serice punt. Je kan hem daar gewoon gratis laten updaten. 🙂
Reputatie 2
Pr1.1 is wel belangrijk aangezien het naast de updates die kevinwalter heeft opgenoemd ook de ''apps update'' en ''video update'' van een een paar weken geleden bevat die zowel de prestaties van de telefoon verbeteren en ondersteuning voor meer video codecs en ondertiteling in videos geven (beide updates hebben we niet gehad). Deze updates zijn er overigens ook voor de c6-01 en c7.

Video update is net gekomen zie ik ook de apps update. (1,5 maand na data)
Reputatie 2
Hmm de update is ook gekomen 😃 1.1

T-Mobile gaat dit ook zo lang duren met 2.0?

Toch bedankt dat jullie toch hebben besloten de update uit te brengen!
Reputatie 5
@kevinwalter

Sorry dat het zo lang heeft geduurd. Ik hoop dat de update een dergelijke verbetering is waar je iets aan hebt! 🙂
Reputatie 2
@ Aeon

Gelukkig wel :)
Wireless lan loopt nu niet meer vast met WPA2. 😃