Beantwoord

Nummer blokkeren Android

Wie weet hoe je bij een Sony xperia een 06 nummer moet blokkeren??
icon

Beste antwoord door AmyP 30 december 2014, 10:09

Hi Kitty,

Welkom terug op het T-Mobile Forum!

Goede vraag! Vaak kan dit via je instellingen > oproep instellingen > extra instellingen > oproepen blokkeren. Met Android kun je ook een contact direct doorsturen naar voicemail. Dit doe je door het contact te openen, druk vervolgens op bewerk. Wanneer je helemaal naar beneden scrolt kun je kiezen voor 'oproepen rechtstreeks naar voicemail verzenden'. Wanneer je deze optie aanvinkt zal deze persoon rechtstreeks naar voicemail worden verzonden.

Laat je weten of het gelukt is? :8

Bekijk origineel

9 reacties

Sorry sony xperia z1
Reputatie 7
Badge +15
Hi Kitty,

Welkom terug op het T-Mobile Forum!

Goede vraag! Vaak kan dit via je instellingen > oproep instellingen > extra instellingen > oproepen blokkeren. Met Android kun je ook een contact direct doorsturen naar voicemail. Dit doe je door het contact te openen, druk vervolgens op bewerk. Wanneer je helemaal naar beneden scrolt kun je kiezen voor 'oproepen rechtstreeks naar voicemail verzenden'. Wanneer je deze optie aanvinkt zal deze persoon rechtstreeks naar voicemail worden verzonden.

Laat je weten of het gelukt is? :8
Hi Amy, helaas via de weg die jij uitlegt, kan ik dus niet een nr blokkeren, en krijg ook gewoon de sms binnen. Ik wil een nr blokkeren zodat diegene mij op geen enkele manier kan bekijken.
Reputatie 5
Hey kittybeets,

Het is niet mogelijk om een contact volledig te blokkeren. Je kunt wel inkomende oproepen van één persoon automatisch doorschakelen naar je voicemail. Dit kan zoals collega Amy aangeeft.

Wanneer je van iemand overlast ervaart kun je hiernaar een onderzoek laten instellen. Dit kan via dit formulier.
Ook is het eventueel mogelijk om je 06 te wijzigen zodat deze persoon je nummer niet meer kent.

Ik hoop je hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd. Vragen? Let me know!
Kan T-Mobile er echt niet voor zorgen dat je een nummer kunt blokkeren. Hetzij T-Mobile of de klant zelf. Het is toch te gek dat je gedwongen wordt een ander nummer te nemen of een onderzoek laten doen wanneer je lastig wordt gevallen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jinny42,

Naast de blokkade die je zelf kunt instellen op je telefoon, is het wel mogelijk om een onderzoek te laten starten. Een klant wordt dus nooit gedwongen om van nummer te wisselen.

Er zijn wel een aantal voorwaarden waar aan voldaan moeten worden voor er daadwerkelijk een onderzoek kan worden gestart. Zo moet er bijvoorbeeld wel een verbinding zijn geweest, het gesprek moet dus beantwoord zijn. Dat is natuurlijk niet altijd even plezierig, maar anders kunnen we niet achterhalen om welk nummer het gaat en deze eventueel blokkeren. We bieden dus zeker de mogelijkheid om overlast tegen te gaan!

Heb jij hier op dit moment ook daadwerkelijk last van of was het iets dat je gewoon opviel? Als we ergens bij kunnen helpen, horen we dat graag!
Hallo,

Ik wil op mijn Sony Xperia Z3 compact ook een contact blokkeren. Het lukt me op allerlei sociale media wel, maar niet op mijn telefoon zelf, met als gevolg dat ik nu dagelijks ongewenst 5-10 smsjes krijg van deze persoon. Ik vind een onderzoek wat overdreven.. het lijkt me dat ik een contact toch wel kan blokkeren?

Gr,
Denise
Reputatie 6
denisemjp schreef:

Hallo,

Ik wil op mijn Sony Xperia Z3 compact ook een contact blokkeren. Het lukt me op allerlei sociale media wel, maar niet op mijn telefoon zelf, met als gevolg dat ik nu dagelijks ongewenst 5-10 smsjes krijg van deze persoon. Ik vind een onderzoek wat overdreven.. het lijkt me dat ik een contact toch wel kan blokkeren?

Gr,
Denise

Hoi Denise,

Helaas is de optie SMS blokkeren uit Android gehaald. Wel zou je een aparte app kunnen installeren waarmee je ook SMS kunt blokkeren. Een voorbeeld met goede recensies is DEZE app.

Succes!
Tom schreef:

Hey kittybeets,

Het is niet mogelijk om een contact volledig te blokkeren. Je kunt wel inkomende oproepen van één persoon automatisch doorschakelen naar je voicemail. Dit kan zoals collega Amy aangeeft.

Wanneer je van iemand overlast ervaart kun je hiernaar een onderzoek laten instellen. Dit kan via dit formulier.
Ook is het eventueel mogelijk om je 06 te wijzigen zodat deze persoon je nummer niet meer kent.

Ik hoop je hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd. Vragen? Let me know!

Je kan hiervoor gewoon een app downloaden!
https://www.androidplanet.nl/tips/android-telefoonnummers-blokkeren/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mrnumber.blocker

Dus wat je zegt klopt niet het is dus zeker wel mogelijk :S

Reageer