Onbruikbaar toestel Nokia 9 Pureview

• 26 juli 2019
  • 1 reactie
  • 2120 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beknopt samengevat:

Na afsluiting abonnement toestel binnengekregen. Aanvankelijk leek er niets aan de hand. Na valschade opgestuurd naar Dynafix. Chauffeur kwam met een kluisje met handboei om de telefoon halen. Na 8 weken en veel gezeur eindelijk toestel terug. Kwam via de post binnen in een bubbeltjesenvelop en lag op de grond (Heel apart, eerst kluis en daarna envelop). Affijn, toestel in gebruik genomen. Helaas met heel veel mankementen in de software. 1. Camera werkt niet. 2. Playstore is niet gecertificeerd waardoor apps als Netflix niet kunnen worden geïnstalleerd. 3. Extreem batterijverlies. 4. Laden gaat heel erg langzaam. 5. Updates worden niet uitgevoerd. etc. etc. Via Nokia geprobeert naar een oplossing te zoeken, maar na 7 chatpogingen (in het Engels en met veel ondeskundigheid) kwam die er niet. Weer met klantenservice T-mobile gebeld en werd door de medewerker verzocht naar een winkel te gaan. In de winkel werd mij een aanbod gedaan om mijn Nokia 9 Pureview om te ruilen voor een Samsung A50. Aanvankelijk ja gezegd, maar na vergelijk thuis kon ik dit niet accepteren, omdat de specificaties en prijs van mijn huidige telefoon niet afwegen tegen een A50. De aflossing van mijn huidige toestel zal blijven bestaan.

Ik heb voorgesteld te ruilen voor een Samsung Galaxy S10E. Deze heeft vrijwel dezelfde specificaties, en na alle ellende zou dat wel een goede deal zijn. Een gelijkwaardig toestel, en qua prijzen ongeveer evenredig. Maar de medewerker mocht en kon dat niet doen.

Ik overweeg nu juridische stappen om een passende deal af te dwingen omdat mijn mobiel op essentiële punten onbruikbaar is. In de winkel werd mij ook gezegd dat repareren zinloos is, omdat de software van het toestel zoiezo al slecht is, en dat Nokia niet aan de verwachtingen voldoet, waardoor T-Mobile het merk als zodanig niet meer aanbeveelt.

Daarom stel ik T-Mobile nog 1 keer in de gelegenheid mij een passende oplossing aan te bieden, zodat ik na alle ellende van de afgelopen tijd weer kan genieten van een fatsoenlijk toestel en geen zorgen meer hoef te hebben.

Heb als doekje voor het bloeden 2 maanden toestelbetaling gekregen. Dit weegt niet op tegen de kosten, de stress en alle andere ongemakken die ik heb ervaren. Tijdens de reparatie een goedkope smartphone moeten kopen omdat het allemaal te lang ging duren. Belkosten, benzinekosten, reparatiekosten, verzendkosten etc. Niet erg om ergens in te investeren, maar als het vervolgens niet loont en ik als klant nu van het kastje naar de muur wordt verwezen, of onredelijke voorstellen krijg, dan voel ik mij niet serieus genomen.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +4
@KLT1980 Ik zou ook balen en dan druk ik me nog zacht uit.

Waarom zeg je ja tegen een toestel, wat de helft van de prijs kost? Ik zou dat sowieso gecontroleerd hebben, voor ik überhaupt een reactie zou geven. In de winkel kunnen ze met gemak op het scherm de vergelijking van de toestellen laten zien.

Wat ik helemaal niet snap, is dat T-Mobile het toestel wil ruilen voor een toestel wat de helft goedkoper is. Al zou mij dat overkomen zijn, zou ik in ieder geval helemaal uit mijn plaat gaan. Maar dan in de winkel.

Als T-Mobile je toestel niet wilt ruilen, naar wat jij wilt, horen ze gewoon een goede Nokia 9 terug te geven. Zeker als de toestellease hetzelfde blijft.

En een leentoestel krijg je je overigs alleen als je een verzekering hebt afgesloten.

Reageer