Beantwoord

Onscherpe camera Huawei P10

• 11 maart 2018
  • 13 reacties
  • 11200 Bekeken

2 dagen geleden ontstond wat ik ook bij anderen lees op het forum. Opeens krijg ik de camera aan de achterzijde niet meer scherp gesteld. Die aan de voorzijde wel. Reset naar fabrieksinstellingen helpt niet. Vanmiddag opeens weer goed. Maar nu weer slecht. Lijkt dus software storing. Wat nu? Wie heeft tips die werken of moet de camera terug naar de leverancier?
icon

Beste antwoord door Bas 13 maart 2018, 12:12

Ai, dat gaat niet helemaal zoals het hoort, Hans. Je wilt natuurlijk wel mooie scherpe foto's in kleur kunnen maken! Heel goed dat je al getest hebt hoe de camera bij andere apps werkt, daarmee zijn we namelijk al een heel eind.

Ik ben natuurlijk meteen online voor je opzoek gegaan! Daar lees ik, zoals je zelf al goed aangeeft, over meerdere klachten met hetzelfde probleem. Binnen dit topic worden een aantal goede tips gegeven. Zo hebben de onderstaande stappen het probleem voor een aantal mensen opgelost. Zou je deze stappen eens kunnen proberen?

1. De "Perfect Selfie" feature aanzetten;

2. Een foto nemen met de front camera (selfie);

3. Daarna switchen naar de main camera;

Mocht dit niet de oplossing bieden dan zou ik je willen adviseren de telefoon ter reparatie aan te bieden. Wij bieden namelijk altijd een garantie van 24 maanden bij de door ons geleverde toestellen, meer informatie hierover kun je vinden op deze pagina. Het aanmelden voor reparatie kun je hier doen!

Mocht je verder nog vragen hebben, schroom dan niet, we helpen je graag! 😃
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hoi n.pepels,

Ohh, dat klinkt niet heel veilig. Wij raden het in ieder geval af! Dit kan misschien het probleem (tijdelijk) oplossen, maar natuurlijk ook andere problemen veroorzaken. Wil je er zeker van zijn dat je toestel weer goed functioneert, dan kan je deze ter reparatie aanbieden bij ons.

Laat je ons even weten of het is gelukt? Als je verder nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden!
Er is geen update beschikbaar. De tips hebben helaas ook niet geholpen. Ik heb internet afgezocht en er is een manier die werkt. En die is: de telefoon rechtop op tafel laten leunen en plat op het scherm laten vallen. Ik weet het. Ik geloofde mijn ogen ook niet. Overigens is het geen blijvende oplossing. Heel gek dat het bij monochroom geen probleem is trouwens.
Reputatie 7
Badge +20
Hi n.pepels,

Wat jammer dat je dit probleem ook ervaart. Heb je de tips die in dit topic staan al geprobeerd? Heb je je toestel al geupdate? Zoals je kan zien werkte dat bij Hans wel. Mocht het een hardware fout zijn dan kun je je toestel ter reparatie aanbieden. Dat kan heel makkelijk via deze pagina of in de T-Shop.

Laat je even weten of het lukt?
Ohw nee...
Ik heb al met Huawei gebeld. De instellingen helemaal doorlopen, maar helaas zonder gewenst resultaat. De oplossing was: terug zetten naar fabrieksinstellingen. de halve dag kwijt geweest met uizoeken hoe ik dat he beste kan doen zonder gegeven te verwijderen (is aardig gelukt) nu weer alles terug installeren... Maar het probleem is er nog steeds! Inderdaad gewone camera geeft wazig beeld. Bij monochroom geen problemen!
En nu?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Bedankt voor de terugkoppeling en super dat het nu opgelost lijkt te zijn! Ik hoop ook dat je geen problemen meer zal ervaren met je camera. Mocht er toch iets zijn dan weet ik zeker dat mijn collega's in de shop je graag verder helpen! Als ik nog iets kan doen dan hoor ik het ook graag! Ik wens je alvast een mooi weekend toe! 🙂
Inmiddels update gehad (toeval?) en tot nu toe is de camera niet meer onscherp geweest. Dus duimen dat het over is gegaan. Zo niet dan kom ik langs bij de winkel.
Reputatie 7
Badge +19
Wat jammer dat het toch niet optimaal werkt, Hans. Als het echt een softwarematig probleem is, dan zal Huawei daar zelf met een update voor moeten komen. Ik verwijs niet graag door, maar wellicht kun je ook met hen contact op te nemen, zodat je weet of dit een bekend probleem is en wat zij hierin adviseren. Het enige wat wij kunnen doen is onderzoeken of het toch niet hardwarematig is en dat kan inderdaad via een reparatie. Een back-up maken is in dat geval zeker een goed idee. Je kunt hier lezen hoe je dat doet!

Hopelijk is het probleem zo snel opgelost! Houd je ons op de hoogte? Mochten we je in de tussentijd ergens mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten!
David heb gedaan wat je zei en merk dat toch af en toe de camera niet scherp stelt. Dus vaak wel maar soms niet. Kan er geen software update geregeld worden want denk dat het daaraan ligt. Zo nee dan toestel inleveren? Moet ik dan alles eraf halen of hoe wekt dat?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hans,

Ik neem het stokje even over van Bas!

In deze YouTube-video vind je de instructies om de Perfect Selfie feature in te schakelen. Kun je het met deze stappen eens proberen?

Als geen enkele geboden optie werkt, dan komt het toch aan op een reparatie. Dan kun je de stappen van Bas in zijn bericht volgen.

Laat je weten of het uiteindelijk toch nog is gelukt? 🙂
Ha bas.. Met perfect selfie feature bedoel je de camera aan de voorzijde of een speciale instelling daarvan? Die laatste kan ik niet vinden op mijn toestel
Reputatie 4
Badge +13
Ai, dat gaat niet helemaal zoals het hoort, Hans. Je wilt natuurlijk wel mooie scherpe foto's in kleur kunnen maken! Heel goed dat je al getest hebt hoe de camera bij andere apps werkt, daarmee zijn we namelijk al een heel eind.

Ik ben natuurlijk meteen online voor je opzoek gegaan! Daar lees ik, zoals je zelf al goed aangeeft, over meerdere klachten met hetzelfde probleem. Binnen dit topic worden een aantal goede tips gegeven. Zo hebben de onderstaande stappen het probleem voor een aantal mensen opgelost. Zou je deze stappen eens kunnen proberen?
1. De "Perfect Selfie" feature aanzetten;
2. Een foto nemen met de front camera (selfie);
3. Daarna switchen naar de main camera;

Mocht dit niet de oplossing bieden dan zou ik je willen adviseren de telefoon ter reparatie aan te bieden. Wij bieden namelijk altijd een garantie van 24 maanden bij de door ons geleverde toestellen, meer informatie hierover kun je vinden op deze pagina. Het aanmelden voor reparatie kun je hier doen!

Mocht je verder nog vragen hebben, schroom dan niet, we helpen je graag! 😃
Net gemerkt dat met andere fototoestel app het probleem hetzelfde is. Alleen heel dichtbij scherp. Dus wat kan T-mobile nu voor mij doen?
En merk dat, net als bij anderen, alleen de monochroom instelling nog scherpe foto's opleverd.

Reageer