Beantwoord

opladen Xperia Z lukt niet meer

Hallo,

Mijn 3 weken oude Experia Z wil niet meer opladen. langzaam zie ik de procenten aflopen zonder mogelijkheid hem bij te laden. Wanneer ik de telefoon in de lader doe gebeurt er helemaal niets. Wanneer ik hem aan de computer aansluit, die gedaan bij meerdere computers met verchillende kabeltjes kan ik wel connecten met de computer om bestanden over te zetten maar laadt hij  niet bij.

Ik heb nav fora reacties ook de telefoon meerder malen aan en uit gezet, en de aan/uit knop lang ingehouden, echter helaas zonder succes.
Misschien overbodig om te zeggen, maar na he lezen van verschillende fora heb ik geen rare dingen gedaan met mijn telefoon, ben er niet mee gaan douchen oid.

Kan iemand helpen hoe ik mijn telefoon weer opgeladen krijg
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 17 juli 2013, 10:09

@Strengert
Dat is vervelend! Heb je al geprobeerd het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen? Mocht dit niet helpen dan wil ik je aanraden om het toestel aan te bieden ter reparatie, aangezien je met verschillende kabeltjes nog steeds niet op kunt laden.

Wil je hier laten weten wat je bevindingen zijn?

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@Strengert
Dat is vervelend! Heb je al geprobeerd het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen? Mocht dit niet helpen dan wil ik je aanraden om het toestel aan te bieden ter reparatie, aangezien je met verschillende kabeltjes nog steeds niet op kunt laden.

Wil je hier laten weten wat je bevindingen zijn?
Ik heb op 18 april jl een Xperia Z met abonnement aangeschaft via T-mobile, echter op 31 juli jl ook terug gebracht voor reparatie omdat het toestel
op geen enkele wijze meer wilde opladen. Reparatie zou tot 2 weken kunnen duren (is al lang om je toestel te missen) nu ontving is gisteren (na 11 dagen) een bericht dat het NOG eens 2 weken langer kon gaan duren... verder geen enkele uitleg waarom dit allemaal zo lang moet gaan duren, of het aanbod om tijdelijk een vervangend toestel op te halen of zo... ik kan hier voor geen begrip opbrengen, ervaar alleen de overlast, betaal mijn abonnement en wordt gevoelsmatig door T-mobile en de reparatiedient verder aan mijn lot overgelaten?!   Kan toch niet waar zijn? 

Betreft Reparatienummer: iRMATMOB11120289

Wat gaat T-Mobile voor mij doen? 

Reputatie 4
@ Renzy

Ik zie dat jouw vraag al in dit topic is beantwoord. Om het Forum voor iedereen overzichtelijk te houden wil ik je vragen om je vraag voortaan maar op een plek te stellen, dan krijg je ook het snelst antwoord. Dit staat overigens ook in de huisregels van het Forum 🙂
Ik heb exact hetzelfde probleem als Strengert. Ook ik heb pas de Sony xperia Z besteld en ook mijn telefoon wil niet meer opladen. Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn Sony Ericson Arc en daarbij werd ik bij de t-mobile winkel weggeschoffeerd (waar ik woedend over was) dat de reparatie daarvoor meer dan €120,- zou bedragen. Ik ben uiteindelijk toch bij t-mobile gebleven, omdat de nieuwe telefoon van Sony wel goede recensies had en ik daarbij een goede deal kreeg (door een uiterst vriendelijke en begripvolle verkoper). Nu heb ik opnieuw exact hetzelfde probleem, kennelijk veel voorkomend bij Sony. Ook ik doe geen rare dingen met mijn telefoon, want ik houd hem weg van water, laat hem niet vallen en ik heb de telefoon voorzien van een goede hoes en beschermfolie.

Ik begrijp dat als ik hem opstuur 2 weken kwijt ben en mogelijk zelfs langer, getuige de reactie van Renzy. Nu heb ik gewoon een goede telefoon met internet nodig voor mijn werkzaamheden. Kan ik ervanuitgaan dat als ik mijn telefoon opstuur ter reparatie een tijdelijk vervangende telefoon krijg en dat ik mijn eigen telefoon weer gerepareerd retour kan verwachten (dus niet een 2e hands vervanging).
Reputatie 4
@ Baloe020

Welkom op het T-Mobile Forum!

Mijn excuses voor de late reactie! Ik begrijp dat het voor jou dus ook niet mogelijk is om het toestel op te laden. Heb je al geprobeerd om de fabrieksinstellingen te herstellen? Zorg dan wel dat je een back-up maakt van de gegevens op het toestel. Via deze link kan je via onze Toestelhulp pagina precies zien hoe je dit kunt doen.

Mocht dit het probleem niet oplossen dan kan je via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie die er op het toestel zit. We kunnen dan een reparatie voor jou in gang zetten. Mocht de onafhankelijke reparateur constateren dat het toestel omgeruild dient te worden (wat zelden voorkomt) dan zal het toestel worden vervangen door een toestel dat verkeert in nieuwstaat. Je zult wel zelf voor een vervangend toestel moeten zorgen tijdens deze reparatie. Wanneer je een toestel-verzekering hebt afgesloten kan je contact opnemen met de verzekeraar, zij zullen dit dan verder voor je oppakken. Laat je even weten of het is gelukt?
hallo

ik heb hetzelfde probleem mijn telefoon laad sinds gisteren ineens niet meer op, ik heb vannacht een andere kabel , stopcontact ect geprobeerd hij is nu leeg.
na mijn fiasco met de samsung txt dacht ik een goede gevonden te hebben hij is pas 6 maanden oud ben ontzettend zuinig op me telefoon en dan gebeurd er dit heb hem ook niet overladen (dat hoor je ook wel eens)  wat moeten we nu doen???

ik heb geen verzekering extra afgesloten 

met vriendelijke groeten

johan dijkhuizen
Reputatie 3
@ johan d

Welkom op de T-Mobile Communinity!

Wat vervelend dat je problemen ervaart met je toestel. Je geeft aan dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd. Het is inmiddels duidelijk dat het probleem niet in de oplader zit. Heb je de mogelijkheid om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Als dat niet lukt adviseer ik je om je toestel ter reparatie aan te bieden.

Reageer