Beantwoord

Opstartprobleem android toestel

• 4 maart 2017
  • 9 reacties
  • 7587 Bekeken

Dit krijg ik in beeld: "Android wordt gestart. Optimaliseren van applicatie 2 van 2. Dit kan langer duren afhankelijk van het aantal apps. Verwijder de batterij niet voordat het is afgerond." Dan een venstertje "Android wordt gestart.... Vervolgens blijft het zwart gedurende ca 1 minuut, dan komen gedurende 2 seconden mijn apps in beeld, dit meerdere keren. Dan wordt het weer zwart. En begint het van voren af aan. De icoontjes van de apps blijven net te kort in beeld om instelling of iets dergelijks te raken.
Uitzetten lukt overigens ook niet. Het is begonnen toen de WIFI ineens wegviel 2 weken geleden. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Sam- 5 maart 2017, 14:17

Hoi Jolanda,

Erg vervelend, begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.

Welk toestel gebruik je? Wordt je telefoon herkend wanneer je deze koppelt aan je computer of laptop? Zo ja, dan adviseer ik je om zo snel mogelijk een volledige back-up te maken van al je gegevens.

Wordt je toestel niet herkend en blijft je toestel zich herstarten zonder dat je in het menu kan komen, dan adviseer ik je om een harde reset uit te voeren. Op deze site vind je de instructies van een harde reset, je hoeft alleen je merk en model toestel in te voeren om de juiste instructies te krijgen.

Is dit ook niet de oplossing, dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jolanda,

Erg vervelend, begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.

Welk toestel gebruik je? Wordt je telefoon herkend wanneer je deze koppelt aan je computer of laptop? Zo ja, dan adviseer ik je om zo snel mogelijk een volledige back-up te maken van al je gegevens.

Wordt je toestel niet herkend en blijft je toestel zich herstarten zonder dat je in het menu kan komen, dan adviseer ik je om een harde reset uit te voeren. Op deze site vind je de instructies van een harde reset, je hoeft alleen je merk en model toestel in te voeren om de juiste instructies te krijgen.

Is dit ook niet de oplossing, dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.
Helaas ging aansluiten aan de computer ook niet. Het toestel bleef ook dan herstarten. De harde reset wilde ook niet lukken. Die methode had ik ook al gevonden, maar volgens mij werkt dat alleen als het toestel aan staat. En dat is nou net het probleem. Ik heb vandaag een nieuw toestel gekocht. Dat leek me toch een handigere oplossing.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jolanda,

Dat is natuurlijk ook een oplossing! 😉 Had je nog een oudere back-up van jouw gegevens? Als je nog hulp nodig hebt om deze gegevens op jouw nieuwe toestel te zetten, laat het dan even weten! We helpen je hier graag bij. Kun je dan aangeven welk toestel je hebt gekocht?

In ieder geval veel plezier met jouw nieuwe toestel! Laat je het weten als ik nog ergens bij kan helpen?
Hallo Thalina, ik had een LG K8 350N. Deze heb ik pas mei vorig jaar gekocht, maar dat terzijde. De Sim-kaart bevatte inderdaad nog een backup zodat ik de meeste gegevens nog wel heb. Alleen is de Simkaart uit de LG een hele kleine, bijgeknipte. Ik heb daarom nu een nieuwe besteld. Hoe kan ik nu een echt complete backup maken met mijn nieuwe Samsung J7 2016 Gold zodat ik niet weer van alles moet aanpassen? Gewoon alles via de pc?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jolanda,

Het knippen van een simkaart is nooit een goed idee, ik wil je dus sowieso afraden om dit in de toekomst te doen. Het kan namelijk netwerk- en telefoonproblemen opleveren. Het handigste is dus om een nieuwe te bestellen als je een ander formaat simkaart nodig hebt voor een toestel.

Je kunt de instructies van Samsung aanhouden om een back-up van jouw gegevens te maken. Met deze stappen zou het moeten lukken om een complete back-up te maken! Zou je dit kunnen proberen en laten weten of het gelukt is? Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan doen we dat natuurlijk ook graag!

Mocht je nog vragen hebben over het aanmaken van de back-up of juist over heel iets anders, laat het dan gerust weten. 🙂
Ik laat het weten of het is gelukt. Ik heb de nieuwe Simkaart nog niet binnen. Bij het verlengen van mijn abonnement vorig jaar via Miky kreeg ik wel een nieuw toestel maar geen nieuwe passende simkaart. Knippen mag dan geen goed idee zijn, maar ik had niet zoveel keus.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jolanda,

Als je er geen simkaart bij hebt ontvangen, kun je altijd contact opnemen met de aanbieder, dus in jouw geval Miky, om te kijken of zij een nieuwe simkaart op willen sturen. Anders had je deze ook via My T-Mobile kunnen bestellen of in een T-Mobile winkel kunnen aanschaffen. Op die manier hoefde je de simkaart niet te knippen. Voor nu is het dan te laat, maar dan weet je het in de toekomst. :)

Houd je ons op de hoogte van jouw bevindingen? We zitten klaar voor al je vragen!
Simkaart is binnengekomen. Voor de zekerheid zowel met het toestel een backup gemaakt als ook alle gegevens naar de pc gekopieerd. Maar, het was echt appeltje-eitje. Nieuwe simkaart activeren via T-Mobile site. Via SMS code ontvangen, Simkaarten gewisseld en alles staat er nog precies zoals het was. Helemaal blij dus. Ik vond zelfs meteen waar ik mijn pincode kon wijzigen.
Allemaal hartelijk bedankt voor de adviezen en hulp.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi Jolanda,

Ah super! Goed om te lezen dat het allemaal soepel is gelopen. :)

Graag gedaan namens onze vriendelijke collega's hier boven. Jij bedankt voor je terugkoppeling. Je weet ons te vinden als je in de toekomst weer vragen of verzoeken hebt, we staan voor je klaar!

Reageer