Beantwoord

Overgang Android 6 naar 7 geen internet verbinding meer

• 22 september 2017
  • 3 reacties
  • 456 Bekeken

Hallo,

Ik heb met mijn Google-one telefoon een update gehad naar Android 7. (BQ Aquaris A4.5)
Nu doet mijn internet het niet meer.
Ik heb de APN handmatig ingesteld maar dat helpt niets.
Heeft iemand nog ideeën?

Tnx
Max
icon

Beste antwoord door MaxK 22 september 2017, 23:27

Hoi David,
Was (gelukkig) niet nodig. Heb 2 uur zitten rebooten en zonder Wifi van alles uitgeprobeerd op het internet. Daarnaast ook alle instellingen die iets met de blokkade te maken konden hebben langsgelopen maar alles stond "aan". Krijg ik ineens in een van de schermen de vraag: kennelijk staat je internet uit, wil je die aanzetten? (met een knopje) En klaar.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Max,

Je hebt in ieder geval nog genoeg MB's én geen blokkades, dus dan gaan we eens onderzoeken waar het wél aan ligt! 🙂

Wat we vaak zien is dat een update wat naschokken kan veroorzaken, waardoor er wat dingen verkeerd gaan. Dit zou ook zeker bij jou het geval kunnen zijn. Ik wil je dan ook aanraden om even een fabrieksreset uit te voeren. Zorg er ten eerste dan wel voor dat je een goede back-up maakt, zodat je niets verliest. Daarna zou het eigenlijk alweer moeten werken! Kun je dit eens proberen?

We horen graag of het gelukt is en of je nog vragen voor ons hebt! Houd ons op de hoogte. 🙂
Hoi David,
Was (gelukkig) niet nodig. Heb 2 uur zitten rebooten en zonder Wifi van alles uitgeprobeerd op het internet. Daarnaast ook alle instellingen die iets met de blokkade te maken konden hebben langsgelopen maar alles stond "aan". Krijg ik ineens in een van de schermen de vraag: kennelijk staat je internet uit, wil je die aanzetten? (met een knopje) En klaar.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Max,

Dat was inderdaad wel een redelijk eenvoudige oplossing, zo ineens! Gelukkig is het nu opgelost. 🙂

Reageer