Beantwoord

Pixel 4a 5G - 5G ondersteuning

  • 4 February 2021
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo allemaal,

 

Heeft iemand ervaring met de Pixel 4a 5G? En heb je het 5G netwerk van T-Mobile werkend op jouw Pixel? Op die van mij is het 5G netwerk van T-Mobile niet zichtbaar.

Ik heb uiteraard een 5G sim-only bundel.

 

Met vriendelijke groeten,

Jaime

icon

Beste antwoord door eric 4 February 2021, 16:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Helaas heeft Pixel de software nog niet bijgewerkt zodat de IMSI van T-Mobile (of een ander NL netwerk) herkend wordt als 5G netwerk. Dat certificerings traject, waarna via een software update 5g wordT “AAN” gezet in de software van het toestel wordt wel gedaan door fabrikanten die op de Nederlandse markt actief zijn. Pixel is dat helaas niet.

Dank voor je antwoord! Heeft iemand een idee of Google hier mee bezig is? Wel vreemd van Google, hoe lang zijn de binnengrenzen in Europa nou wel niet open? Zo gek is het niet dat er apparaten de grens over gaan.

 

Nu vind ik 5G niet echt broodnodig, maar jammer is het wel.

Reputatie 7
Badge +14

Tja, Google er eens op zou ik zeggen. In de omringende landen worden ze alleen formeel in Duitsland en Frankrijk verkocht. NL,BE,LU dus niet.

Dat zijn natuurlijk betrekkelijk kleine landen, dus alle specifieke aanpassingen (zoals 4G bellen, Vowifi en 5G parameter implementatie) doen ze dan voor een klein aantal potentiele verkopen.

De Pixel update van juni 2021, die sinds 7 juni, 20:00 uur te installeren is, brengt 5G ondersteuning aan op het toestel.

Reageer