Beantwoord

Port forwarding werkt niet op Unlimited 4G voor tablets

• 1 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 288 Bekeken

Beste,

Wij hebben een klant die gebruik maakt van unlimited 4G voor tablets in combinatie met een Huawei router. Op deze huawei router hebben wij de mogelijkheid om port forwarding in te stellen, alleen lijkt dit niet te functioneren. We hebben letterlijk alles geprobeerd en weten zeker dat het op de goede manier ingevuld is. Ook hebben wij al geprobeerd om het profiel APN aan te passen naar internet maar ook dit lijkt geen invloed te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door tmoesel 1 augustus 2017, 15:00

De APN internet heeft maar bepaade poorten open staan, o.a. poort 80. Soms is dit wel langzaam in het begin na opstarten en om te testen moet de toegang van buitenaf zijn, dus met een ander publiek IP adres en niet vanaf subnet 192.168.8.0/24
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
De APN internet heeft maar bepaade poorten open staan, o.a. poort 80. Soms is dit wel langzaam in het begin na opstarten en om te testen moet de toegang van buitenaf zijn, dus met een ander publiek IP adres en niet vanaf subnet 192.168.8.0/24
Beste,

Bedankt voor je reactie. We hebben het inderdaad extern geprobeerd via het WAN ip wat we hebben verkregen via dat netwerk. Maar helaas op poort 80 niks te bereiken.

Ik heb het idee dat het antwoord toch ergens anders ligt.
Reputatie 6
Badge +11
Ik weet niet of UDP op poort 80 wordt doorgelaten. Zo'n 2 maanden geleden nog heb ik een webserver draaiend in een Android telefoon succesvol over mobiele netwerkt gebruikt. Dat was met een prepaid SIMkaart. Het zou ook kunnen zijn dat die E5186s-22a de reden is dat het (nog) niet werkt. Ik heb zelf 4GvoorThuis met dat apparaat en genoeg onregelmatigheden tegengekomen. Alleen bij 4GvoorThuis abo kun je nog een andere APN gebruiken die alle poorten open heeft.

Reageer