Beantwoord

Portforwarding met T-Mobile GO abonnement werkt niet

Goedemorgen,

Ik wil een portforwarding configureren op een Huawei-B315s alleen word dit geblokkeerd.
Doormiddel van een ander bericht begrijp ik dat we hiervoor de APN instellingen aangepast moeten worden naar fms, Alleen krijg ik hiermee geen verbinding en word er automatisch een verbinding gemaakt met de APN: smartsites.t-mobile
Zijn er nog andere mogelijkheden die we kunnen proberen?
icon

Beste antwoord door Muberra 13 juni 2017, 15:04

Hoi Roos-ib,

Welkom op het forum!

Ik zie dat iedereen al met je mee heeft gedacht. Heel erg bedankt daarvoor! Ik heb het voor je nagevraagd en port forwarding met een mobiel abonnement is niet mogelijk. Dat kan alleen met ons 4G voor Thuis abonnement en T-Mobile thuis internet.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +11
APN: internet staat voor een aantal gangbare poorten open, daarmee kun je wellicht uit de voeten met wat extra portmapping. APN: fms werkt alleen voor "4G voor Thuis" abo.
APN: internet heb ik ook geprobeerd. Deze werkt wel voor de standaard poort voor RDP, alleen ik wil meerdere RDP verbindingen configureren en dan worden de andere poorten wel weer geblokkeerd.
Ik het het abonnement GO is hiervoor geen andere APN die geen poorten blokkeer?
Reputatie 6
Badge +11
Nee; Als workaround kan je in wellicht in Windows registry voor andere terminal servers een andere poort instellen of een soort custom gateway/proxy bouwen, maar dat wordt wel heel complex. Of abo om laten zetten naar "4G voor Thuis".

zie ook deze discussie:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716/index10.html
Reputatie 3
Volgens mij krijg je geen publiek IP-adres toegewezen met een mobiel abonnement, maar zit je feitelijk al achter NAT vanuit T-Mobile. Je kunt dus wel poorten forwarden, maar doordat je eigen apparatuur niet publiek toegankelijk is, heb je hier niets aan.

Ik weet eigenlijk niet of er particuliere abonnementen zijn, waarbij met een mobiele dataverbinding krijgt met een publiek IP-adres. Misschien heb je hiervoor een zakelijke aansluiting nodig, maar dat laatste weet ik niet zeker.
Reputatie 4
Hoi Roos-ib,

Welkom op het forum!

Ik zie dat iedereen al met je mee heeft gedacht. Heel erg bedankt daarvoor! Ik heb het voor je nagevraagd en port forwarding met een mobiel abonnement is niet mogelijk. Dat kan alleen met ons 4G voor Thuis abonnement en T-Mobile thuis internet.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! 🙂

He Hallo,

Ik ben nu al lange tijd aan het proberen om mijn verbinding van buitenaf beschikbaar te stellen, zodat ik wat bestanden op elk willekeurig moment kan benaderen. Dit lukt niet en als ik de reacties lees (Helaas geen oplossingen) is dat niet mogelijk of maakt T-mobile dit technisch niet mogelijk.

Echter lees ik op het forum dat je met de APN “smartsites.t-mobile” achter een Carrier Grade NAT firewall zit. Diverse mogelijkheden worden aangeboden, maar ook een bericht zoals hierboven wordt neergezet dat het niet mogelijk is. Dat is tot op heden ook mijn ervaring.

• Qx:  Klopt het dat je achter een firewall zit en er geen port forwarding mogelijk is?

Ik ben van een 4G voor thuis oplossing (toen het nog een oplossing was met een beetje snelheid ipv de krankzinnig lage snelheid van 25mbit ) overgestapt op een Tablet Go Unlimited abonnement, want dat was de beste optie volgens de dame aan de balie ivm snelheid en mogelijkheden.

Echter heb ik inmiddels alles gedaan om ook maar iets te benaderen en dat lukt alleen als ik via een 3de partij verbinding maak (lees: teamviewer als test). Zelfs als ik in de DMZ mijn machines zet zijn deze niet benaderbaar.

• Qx: Welke oplossing biedt T-Mobile om dit wel in te regelen?
  • Qx: Welke andere oplossingen zijn er mogelijk om toegang te krijgen tot mijn netwerk?
  • Qx: Welk abonnement had de medewerker mij aan moeten raden (uitgaande van de eis van minimaal 50Mbit/s) als er geen mogelijkheden zijn binnen het T-Mobile netwerk?

Ik hoop dat jullie mijn een antwoord kunnen geven op mijn vragen. Alvast bedankt.

grt,

Dretje

Ps: Mijn abonnement is Unlimited Go Tablet, Router/modem welke ik gebruik is Netgear LB2120, nu zonder firewall, maar normaliter met Edgemax X firewall van Ubitqui.

Reputatie 5
Badge +17

Je kunt proberen om de APN aan te passen naar ‘internet’ ipv ‘smartsites.t-mobile‘. Als het goed is, krijg je dan een publieke IP adres zonder CG-NAT.

Tevens is een Tablet abo niet echt bedoeld voor deze situaties qua portforwarding.

He Hallo, 

Ik was even met vakantie, maar ben inmiddels weer achter het toetsenbord beland. De AP was al aangepast en ik heb nog steeds dezelfde issues. Dus de oplossing zit daar niet. Aangezien T-Mobile zelf niet heeft gereageerd ga ik het onderwerp opnieuw aanmaken, want de servicedesk verwijst mij weer naar dit platform.

grt,

Dretje

Reputatie 7
Badge +20

Hi Dretje,

Wij kunnen hierin ook geen ondersteuning bieden, want (zoals Pilovali al terecht aankaartte) is het Tablet abonnement niet voor dit gebruik bedoeld én daarnaast is deze router ook niet een apparaat wat wij ondersteunen.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je natuurlijk bij ons terecht!

Hallo David,

Dank je wel voor je reactie. 

De ondersteuning van mijn Router/apparaat is niet relevant, deze regel ik zelf in. HIj doet het stabieler dan de Huwaaibomenrouter die TM leverde.

Echter had ik een T-Mobile Thuis 4G abonnement met 150Mbit/s oid… deze is twee jaar geleden gewijzigd en kreeg een mega downgrade naar 25 mbit. 

Op advies van T-Mobile en de garantie dat dit verder geen consequenties had, behalve dat ik na 5Gb bij moet tanken ben ik geswitched.  Dat nadeel heb ik geaccepteerd, maar nergens staat door T-Mobile iets beschreven over Corporate firewalls….geen port forwarding, etc…… Smartsites, Internet…. 

Ik kan mijn “tablet” niet eens in een DMZ zetten als ik dat zou willen. Als klant kan ik nergens informatie vinden…. niet in de voorwaarden, niet in mijn contract, niet in support documentatie, nergens…… HOE KAN IK DAN WETEN WAT WEL OF NIET GOED IS?????

Bij de TM klantenservice verwijzen ze me hier naar toe…. maar ik kom nergens verder! Niemand die me zegt hoe ik het WEL voor elkaar kan krijgen. Dat is alles wat ik wil weten!

Ik woon op een afstand ver weg van normaal SDL (8mbit-1mbit). Glas niet beschikbaar.

En nu?  Welke oplossing is er? Illegaal abonnement normaal bellen? T-Mobile Thuis 4G?

Ik hoor graag iets.

thnx

Dretje

Reputatie 7
Badge +20

Hi @dretjedretje 

Mijn collega heeft het al duidelijk uitgelegd. Het tablet abonnement is niet daarvoor bedoeld en dus wordt het niet ondersteund. Je kan voor 4G voor Thuis gaan waar je meer mogelijkheden hebt, bijvoorbeeld port forwarding, maar de snelheid is 25 Mbit/s dus de keus is aan jou. 

Als er andere vragen zijn, laat het weten!

Reageer