Beantwoord

Probleem LG G4 (bootloop) ter reparatie, maar geen garantie?

• 7 november 2016
  • 9 reacties
  • 2648 Bekeken

Beste,

Ik heb een LG G4 in de zomer van 2015 aangeschaft bij jullie met een abonnement. Helaas begon het toestel sinds 2 weken terug continu te herstarten. Op internet kwam ik heel wat tegen en zag dat het een bekend erkend probleem is van de LG G4 ( fabrieksfout ).

Ik heb de toestel ter reparatie aangeboden bij T-Mobile en kreeg een mail dat de reparateurs hebben geconstateerd dat de reparatie van het toestel buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt. Zij kunnen de reparatie wel tegen betaling voor je uitvoeren.

Ik kreeg hierbij een foto van de bovenkant van mijn toestel ( speakers ) gemaild met een barstje die een jaar geleden was veroorzaakt door val schade.
Ik snap niet wat een kleine barst van een jaar geleden met de bekende soft/hardware probleem van de LG G4 te maken heeft. Er staat ook duidelijk in de omschrijving wat de klachten zijn. De barst hoeft niet gerepareerd te worden, enkel de bekende boot probleem.

Hoe nu verder?
icon

Beste antwoord door rlsikosek12 8 november 2016, 12:01

T-Mobile heeft de reparatie onder garantie geweigerd omdat het toestel zichtbare schade vertoond. Of de schade te maken heeft met het defect maakt in dit geval niet uit. Op tweakers.net las ik een bericht dat LG de getroffen toestellen wel wil repareren. Je zou dus contact op kunnen nemen met LG om te vragen of zij het probleem kunnen oplossen. Het tweakers artikel kun je hier teruglezen: https://tweakers.net/nieuws/107549/lg-geeft-bootloop-probleem-met-g4-toe-en-gaat-toestellen-repareren
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bosch64,

Jammer om te lezen dat jouw toestel ook kuren heeft! Heb je inmiddels al meer gehoord over de reparatie? Houd je ons op de hoogte?

Als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten.
ook mijn LG V10 heeft hetzelfde bootloop probleem, mijn V10 is 15 mnd oud en sinds deze week weg voor reparatie, heb bericht gehaddat mijn LG V10 nu doorgestuurd is naar LG.
benieuwd wat voor reactie ik terug krijg, maar mijntoestel is nog in nieuwstaat dus daar kan het niet aan liggen
Ik ken het probleem. Mijn LG had ook problemen en ook mijn LG valt buiten de garantie. Een beetje vreemd vind ik het idd dat val schade waar je eerder geen last van had nu een reden is voor geen garantie. Elke mobiel die ongeveer anderhalf jaar oud is heeft gebruikers schade. Maar ik weet wel voor mij geen LG mobiel meer.
Raar, ook irritant dan dat je continu voor de Bootloop moet gaan. Het is maar goed dat ik de toestel heb teruggeroepen. Heb op internet gelezen dat er meerdere mensen zijn met de problemen die ik heb gehad, schade aan je telefoon is geen fabrieksgarantie meer, tenzij je mee laat repareren bij LG.
Reputatie 2
David en Rlsikosek12, beide bedankt voor jullie reactie. T-Mobile kan hier inderdaad niets aan doen. Het probleem ligt eerder bij LG vind ik. Hun hebben in hun "sneaky" reparatie voorwaardes staan dat als er andere zichtbare schade is aan je telefoon dat dit mee gemaakt "moet" worden( tegen eigen kosten ), al heeft de schade niets met het probleem te maken. Dit is bevestigd door LG zelf en Dynafix.

Hoe hiermee omgegaan wordt, ligt aan de reparateur die het toestel in behandeling heeft, kan ik je melden. Ik heb een toestel met schade (2 barstjes in de glaslaag aan de voorkant, valschade) meerdere keren ter reparatie aangeboden voor het bootloop probleem en het toestel is iedere keer zonder problemen gerepareerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Arash,

Ik ben blij dat je tevreden bent over onze service, maar alsnog erg spijtig dat je deze problemen ervaart met je LG. Mooi dat je het uiteindelijk via een andere, erkende reparatiedienst hebt laten repareren. Is dit ondertussen al gebeurd of staat dit spoedig op de planning? Hopelijk werkt alles binnenkort in ieder geval weer goed! :)

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten!
David en Rlsikosek12, beide bedankt voor jullie reactie. T-Mobile kan hier inderdaad niets aan doen. Het probleem ligt eerder bij LG vind ik. Hun hebben in hun "sneaky" reparatie voorwaardes staan dat als er andere zichtbare schade is aan je telefoon dat dit mee gemaakt "moet" worden( tegen eigen kosten ), al heeft de schade niets met het probleem te maken. Dit is bevestigd door LG zelf en Dynafix.

Ieder mens met gezond verstand begrijpt denk dat dit heel verkeerd is. Niet te vergeten dat de toestel met een Hardware probleem aan mij verkocht is. Het is hetzelfde alsof je een nieuwe Toyota Prius hebt gekocht en er problemen zijn met remmen. Er komt een terugroepactie maar de probleem wordt pas verholpen als je de deukjes of krasjes aan je auto ook mee laat repareren tegen eigen ( hoge ) kosten.

Ik heb de toestel inmiddels terug laten halen en ga het laten maken bij een erkend reparateur. Gelukkig kan/wil hij wel enkel de Boot Loop gaan maken.

Conclusie: T-Mobile top service, LG heel wat minder. Geen LG ieder geval meer voor mij. Ik adviseer ieder elke medemens overigens ook geen LG aan te schaffen met zulke onzinnige voorwaardes, tenzij je bereid bent het te verzekeren, want aan de fabrieksgarantie heb je blijkbaar heel weinig bij hun.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Arash S,

Erg jammer om te lezen dat jij problemen ervaart met je LG G4!

Rlsikosek12 heeft je hier ook al een antwoord op gegeven. Het klopt inderdaad wat hij ook aangeeft, dat zichtbare schade effect heeft op de reparatie en jouw garantie. We vertrouwen hierin op het oordeel van de reparatiedienst, aangezien zij de experts zijn en nakijken wat het probleem is en hoe dit ontstaan kan zijn. Wij kunnen hier verder niets aan veranderen. Je kunt LG direct benaderen, zoals Rlsikosek12 ook al aan heeft gegeven om te vragen hoe zij met deze situaties omgaan.

Je kunt overigens ook een second opinion laten uitvoeren bij een erkende reparateur als je het niet eens bent met de uitkomst van de reparatie, wat jij in dit geval niet bent. Mocht het zo zijn dat hier een andere uitkomst naar voren komt, dan word jij alsnog in je gelijk gesteld en zijn de kosten niet voor jou. Als de second opinion echter hetzelfde resultaat heeft, dan zijn de kosten voor reparatie en second opinion voor je eigen rekening.

Als wij je op dit moment nog ergens bij zouden kunnen helpen, dan horen we dat graag van je.
Reputatie 3
T-Mobile heeft de reparatie onder garantie geweigerd omdat het toestel zichtbare schade vertoond. Of de schade te maken heeft met het defect maakt in dit geval niet uit. Op tweakers.net las ik een bericht dat LG de getroffen toestellen wel wil repareren. Je zou dus contact op kunnen nemen met LG om te vragen of zij het probleem kunnen oplossen. Het tweakers artikel kun je hier teruglezen: https://tweakers.net/nieuws/107549/lg-geeft-bootloop-probleem-met-g4-toe-en-gaat-toestellen-repareren

Reageer