Beantwoord

Problemen met 4G na upgraden OnePlus 6 naar Android 10

• 9 december 2019
  • 10 reacties
  • 845 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 69 reacties
De foutmelding, rechtsboven.

Hoi,

Ik heb laatst mijn mobiel - Oneplus 6 -  geforceerd geupgrade naar aanleiding van dit topic:

https://tweakers.net/nieuws/160802/oneplus-begint-opnieuw-met-uitbrengen-van-android-10-voor-oneplus-6-en-6t.html

maar sindsdien is mijn 4G verbinding niet stabiel. Ik krijg een uitroepteken bij 4G en dan heb ik geen dataverbinding. Met de hand de dataverbinding uit en aan zetten lost het dan weer tijdelijk op.

Tevens kreeg ik een foutmelding van Google Suite dat het serienummer uit mijn mobiel weg was. 

Ik wil iedereen bij deze dus waarschuwen om Niet de Upgrade Tool te gebruiken! - De update heeft nog bugs!

En als iemand weet hoe ik mijn telefoon weer terugrol, zou dat ook fijn zijn.

icon

Beste antwoord door Escovan 18 december 2019, 08:47

Hoi, 

Het was even zoeken, maar ik heb een makkelijke Rollback kunnen doen via deze link: 

https://www.theandroidsoul.com/how-to-roll-back-oneplus-6-6t-to-android-9-pie/

De problemen zijn daarmee verholpen

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @Escovan,

Heb je dit via de officiële weg van OnePlus gedaan? Goed om op dit op de community van OnePlus te delen. Daar denken ze graag mee en is feedback bij issues altijd zeer gewenst. Ik wacht zelf meestal op de gepushte update van OnePlus zelf. Geeft net iets meer zekerheid.

Na een update zet ik tegenwoordig meestal mijn telefoon nog even extra uit en aan. Ik merk dat de software daarna net iets lekkerder werkt. Heb zelf de 7 Pro. Mocht dit niet lukken kun je overwegen om een fabrieksreset uit te voeren. Let wel dat je jouw data veilig stelt!

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb de Oxygen Updater tool gebruikt… Zoals aangegeven in het Tweakers topic.

Vanavond om 9 uur belt een agent mij terug van OnePlus om de update terug te draaien.

Reputatie 7
Badge +5

Goed te lezen. Heb het topic op Tweakers niet gezien. 

Is het gelukt met terugdraaien? Hebben ze aangegeven wat er mis is? Fout bij installatie of een bug?

Reputatie 4
Badge +1

Ze belden niet zoals afgesproken … Zit er nu aan te denken om gewoon een handleiding van XDA-Developers te pakken en zelf de image van Oktober terug te zetten. 

Reputatie 4
Badge +1

Oh wacht, ik heb garantie/verzekering op de telefoon! Ik vraag de winkel waar de garantie loopt wel even of ze er iets aan kunnen doen. 

Edit: Oh, de winkel zegt dat ik gewoon moet wachten tot een nieuwere update gepusht wordt… Tja. 

Reputatie 6
Badge +4

Als je wilt downgraden, kun je het beste de MSM Downloadtool gebruiken. Let er wel op dat als je er volgens mij niet het IMEI nummer ermee terug krijgt. Maar ik ben eens op het XDA forum tegen gekomen dat er wel een manier is deze terug te krijgen.

Vergeet niet de Qualcomm drivers te installeren voor je die gebruikt.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Ik gebruik die OxygenUpdater zelf ook en heb een 6t. Op het XDA forum lees je dat bij de 1 alles wel werkt en de ander heeft problemen. De update van de updater is dezelfde update als die via de OPO website komt.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb de bug gereproduceerd en ingediend bij OnePlus Community en ze zeggen dat de developers er nu naar kijken.

https://forums.oneplus.com/threads/netwerk-problemen-4g-na-update-android-10.1152399/

Met serienummer doelde ik niet op het IMEI-nummer. IMEI zit nog wel gewoon in de telefoon. 

De bug heb ik geclassificeerd als “Probleem bij het Switchen van Netwerk” want het treed op als ik van Wifi naar 4G ga.

Reputatie 6
Badge +4

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost.

Mocht je toch graag terug naar Android 9 willen, dan kun je gewoon die tool gebruiken. Je zal alleen ten alle tijden je data kwijt zijn, dus mocht je terug gaan, adviseer ik je om wat dingen naar je pc te kopieeren. 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, 

Het was even zoeken, maar ik heb een makkelijke Rollback kunnen doen via deze link: 

https://www.theandroidsoul.com/how-to-roll-back-oneplus-6-6t-to-android-9-pie/

De problemen zijn daarmee verholpen

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Escovan 

Bedankt voor het delen van de oplossing. Hier hebben andere klanten ook zeker wat aan! 

Reageer