Vraag

Problemen na updaten met Z2 (23.5.A.0.575)

• 7 juni 2016
  • 8 reacties
  • 425 Bekeken

Na de updaten werkt mijn camera niet meer. Wél de app maar het fysieke beeld is zwart. De selfservice camera werkt wel. Ook is het 4G en mobiel netwerk slecht tot niet 'bereikbaar'.een nieuwe simkaart maakte de bereikbaarheid nog slechter tot aan 'geen service'. Toen via Pc compagnion totale herinstallatie maar probleem blijft. Zijn er meer gebruikers die.dit probleem herkennen en belangrijker een oplossing hebben?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Betting,

O,jee! Dat klinkt niet heel goed :S.

Werkte 4G eerder wel goed? Waar heb je de meeste problemen mee? Bellen, sms'en of internetten?

Slim dat je ook al een herinstallatie hebt gedaan. Ik wil je adviseren om dit topic even door te nemen. Je vindt daar verschillende tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Mocht het met deze tips ook niet lukken om het toestel te herstellen dan kun je het toestel ter reparatie aanbieden. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen! Wil je ons op de hoogte houden hier?
Reputatie 6
Hoi betting,

Wanneer je je 'zaklamp' aanzet, heb je dan het probleem dat je deze niet meer uit kunt zetten zonder de telefoon te resetten.

In ieder geval lijkt het een probleem ingeslopen tijdens de nieuwe update. Niet alleen jij, maar meerdere mensen (willekeurige landen) hebben hetzelfde probleem. Het beste is te wachten op een update vanuit Sony, daar het probleem waarschijnlijk softwarematisch is.
De zaklamp werkt helaas wel zoals het moet. Aan/uit is geen probleem. Ik hoop idd dat het een software probleem is. Wanneer komt Sony met een update of patch?
Reputatie 7
Badge +20
Hi betting,

Thanks voor de terugkoppeling. Het lijkt inderdaad een software probleem. Zou je een alternatieve camera app kunnen downloaden zoals bijvoorbeeld Camu en controleren of je dat wel werkt? Zo kun je zien of het aan de camera ligt of de camera aansturing (app) van Sony zelf.

Heb je het topic dat Amy heeft gedeeld al gezien? Vaak lost een fabrieksreset dit soort problemen op na een update. Maak wel eerst een back-up van je gegevens voordat je dat doet.
Een alternatieve camera app heb reeds geprobeerd maar geen effect. Heb Fabrieksreset gedaan toen ik de.update opnieuw uitvoerde.
Reputatie 6
Een alternatieve camera app heb reeds geprobeerd maar geen effect. Heb Fabrieksreset gedaan toen ik de.update opnieuw uitvoerde.

Je hebt via PC Companion opnieuw geherinstalleerd geef je aan. Heb je gekozen voor een 'software reparatie' of voor een volledige reset? Je zou een 'software reparatie' nog eens kunnen doen via Companion. Je gegevens blijven dan behouden.

Nogmaals, het is een softwareprobleem, erin geslopen vanaf de update. Random en bij verschillende telefoons.

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z3-Compact/Camera-stopped-to-work-after-update-to-Marshmallow/td-p/1132182

Het is aan Sony om tot een oplossing te komen hiervoor. Je kunt daarvoor het opgegeven topic in de gaten blijven houden.

Start je telefoon ook af en toe eens opnieuw op!

Succes ermee!
Zucht... Jammer, tot op heden nog steeds geen update voor de camera.maar enorm bedankt voor je reply en zoekwerk KoenM!
Reputatie 6
Zucht... Jammer, tot op heden nog steeds geen update voor de camera.maar enorm bedankt voor je reply en zoekwerk KoenM!

Vervelend inderdaad. Ik lees op andere fora's dat men aangeraden is het toestel op te sturen. Echter weet ik niet of deze problemen binnen de garantie vallen. Het is natuurlijk vervelend dat de problemen na een update ontstaan zijn en dat je er eigenlijk niks aan kunt doen.

Ik heb je probleem doorgegeven en hopelijk zal er snel iemand reageren!

Succes ermee!

Reageer