Beantwoord

Pushmeldingen krijg ik een dag later op mijn Sony Xperia Z1 Compact

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik ben in bezit van een Sony Xperia xz1 compact. De telefoon draait op Android 9.
Ik ontvang sinds een aantal maanden een aantal pushberichten een dag later. Bijv. NL alert die gisteren zijn uitgegaan heb ik vanmorgen pas ontvangen. Dit gebeurt ook bij Buienradar. Ik ontvang de berichten over buien pas de volgende dag. Bij de KNMI app ontvang ik ze weer wel op de juiste dag.
De tijd en datum staan goed.
Buienradar vind ik niet zo'n probleem maar de NL alerts een dag later ontvangen vind ik wel een serieus probleem.
Kan iemand mij daarin helpen of adviseren?
Ik hoop dat ik het in het juiste subforum heb gezet.

alvast dank,
Sjors
icon

Beste antwoord door David 11 februari 2019, 12:07

Hoi Sjors,

Een buitje zie je inderdaad zelf ook nog wel aankomen, maar als er een NL Alert wordt uitgestuurd, dan is er wel écht iets aan de hand. Logisch dat je graag wilt weten waar de vertraging optreedt!

Heb je enig idee of het altijd precies een dag is of dat er nog wel een verschil optreedt, bijvoorbeeld de ene keer een paar uur en de keer erna meer dan een dag? Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig of je niets ontvangt wanneer je binnen zit, maar de vertraagde berichten wél ontvangt zodra je de deur uit stapt? Dit zou kunnen wijzen op een netwerktechnische oorzaak.

Ervaar je het probleem bij alle applicaties met pushberichten? Een NL-Alert zou namelijk binnen moeten komen via een SMS, niet zozeer via een pushmelding, zoals Buienradar deze heeft. Kun je eens kijken of de instellingen van je telefoon wel correct staan om een alert te ontvangen? Als je het niet bij alle applicaties hebt, raad ik aan om even de app van Buienradar opnieuw te installeren om te kijken of dit een positief effect heeft op het ontvangen van de meldingen.

Als het allemaal niets oplevert, dan kun je ook het toestel even een algehele reset geven. Zorg dan wel dat je eerst een back-up van jouw gegevens maakt, zodat je niets aan belangrijke bestanden en gegevens verliest. Op deze manier geef je jouw toestel even een grondige schoonmaak en dat geeft vaak al een positief resultaat!

Ik hoor graag van je of je het probleem hebt weten op te lossen en wat de boosdoener was!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sjors,

Een buitje zie je inderdaad zelf ook nog wel aankomen, maar als er een NL Alert wordt uitgestuurd, dan is er wel écht iets aan de hand. Logisch dat je graag wilt weten waar de vertraging optreedt!

Heb je enig idee of het altijd precies een dag is of dat er nog wel een verschil optreedt, bijvoorbeeld de ene keer een paar uur en de keer erna meer dan een dag? Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig of je niets ontvangt wanneer je binnen zit, maar de vertraagde berichten wél ontvangt zodra je de deur uit stapt? Dit zou kunnen wijzen op een netwerktechnische oorzaak.

Ervaar je het probleem bij alle applicaties met pushberichten? Een NL-Alert zou namelijk binnen moeten komen via een SMS, niet zozeer via een pushmelding, zoals Buienradar deze heeft. Kun je eens kijken of de instellingen van je telefoon wel correct staan om een alert te ontvangen? Als je het niet bij alle applicaties hebt, raad ik aan om even de app van Buienradar opnieuw te installeren om te kijken of dit een positief effect heeft op het ontvangen van de meldingen.

Als het allemaal niets oplevert, dan kun je ook het toestel even een algehele reset geven. Zorg dan wel dat je eerst een back-up van jouw gegevens maakt, zodat je niets aan belangrijke bestanden en gegevens verliest. Op deze manier geef je jouw toestel even een grondige schoonmaak en dat geeft vaak al een positief resultaat!

Ik hoor graag van je of je het probleem hebt weten op te lossen en wat de boosdoener was!
Beste David,

Ik heb het ook met de app van PostNL. Die meldt mij ook een dag later dat ik post of een pakketje heb ontvangen. Hoeveel uur exact later durf ik niet te zeggen. Buienradar heb ik opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft bestaan. De vertraging met NL alert kreeg ik een dag later thuis binnen. Was dus niet buitenshuis.
De instellingen van NL alert is blijkbaar automatisch in mijn toestel geïnstalleerd waarbij ik niet bij kan komen en dus ook niet kan controleren of dit goed staat. De verwijzing waarna jij verwijst betreft oude toestellen van Sony.
Ik ben bang dat ik inderdaad een algehele reset moet doen om te kijken of dat helpt.
Ik laat nog wel even weten of dat gelukt is.
gr
Sjors

Reageer