Realme Buds Air Neo Review: Prima Oordoppen voor de prijs

• 29 juli 2020
  • 0 reacties
  • 690 Bekeken

Reputatie 2

Echt draadloze oordopjes of TWS-oordopjes, zoals ze tegenwoordig worden genoemd, winnen snel aan populariteit vanwege hun waargenomen veelzijdigheid. Zoals vaak gebeurt in de technologiesector sprak Apple met de AirPods tot de verbeelding van mensen, en zoals altijd waren ze te duur voor massale acceptatie. Dat bood de mogelijkheid voor meerdere merken om vergelijkbare producten te maken voor een fractie van de kosten. Laten we eens kijken wat de betaalbare Realme Draadloze Oordoppen te bieden hebben en of ze het waard zijn om te kopen.

Build, design en functies

De gelijkenis tussen de Realme Buds Air Neo en de Apple AirPods is moeilijk te missen, te meer met de witte variant die we ter beoordeling kregen. De gelijkenis houdt daar niet op en strekt zich ook uit tot de oplaadcassette. De oordopjes zijn gemaakt van kunststof van goede kwaliteit met een gladde, glanzende afwerking en verrassend zonder de bedrijfsnaam of het logo. Hoewel ze niet zo compact zijn als de AirPods, zijn ze ook niet te omvangrijk en steken ze niet onhandig uit de oren.

Ze zijn erg licht en elk oordopje weegt slechts 4,1 gram. Gezien het feit dat ze zijn uitgerust met een vrij grote dynamische driver van 13 mm, is dat een behoorlijke prestatie qua formaat en gewicht, beide. De oplaadcassette is ook compact en weegt meer dan 30 gram. Het kan worden opgeladen met elke micro-USB-oplader. Ik had hier liever een Type-C-oplaadpoort gezien. De oordopjes hebben geen fysieke knoppen, maar een klein gebied aan de achterkant is aanraakgevoelig en laat je een handvol taken uitvoeren zoals het beantwoorden van oproepen, het afspelen / pauzeren van nummers, het springen naar het volgende nummer.

Er kunnen nog een paar functies worden gewijzigd via de Realme Link-app, samen met het inschakelen van Google assistent. Deze oordopjes zijn IPX4-geclassificeerd, zweet- en waterbestendig, dus je kunt ze meenemen naar de sportschool of om te joggen zonder je zorgen te maken over beschadiging.  Ze zijn ook compatibel met Bluetooth 5.0 en ondersteunen de AAC-codec. Er is een lage latentiemodus aanwezig voor een betere synchronisatie tussen audio en video tijdens het gamen of films kijken.

Comfort

Realme Buds Air Neo

Je krijg je bij de Realme Buds Air Neo geen siliconen oordopjes voor het oor. Het bedrijf gaat uit van een filosofie die voor iedereen past: de harde plastic schaal gaat in het oor. Ik moest ze af en toe aanpassen om me op mijn gemak te voelen.  Misschien ben ik te gewend aan siliconen tips op in-ear monitors. Aangezien er geen voorzien is, is er hier weinig passieve geluidsisolatie.  Vooral buiten is er veel omgevingsgeluid.

Er is nog een ander klein probleem;  aangezien de oordopjes aanraakgevoelig zijn, eindig je ofwel met het pauzeren van de muziek of spring je naar het volgende nummer wanneer je aan het passen bent met de fitting, en dat kan behoorlijk irritant worden. Maar nadat je ze hebt aangepast, passen ze goed in de oren en springen ze niet per ongeluk uit, zelfs niet tijdens het joggen. Maar de algehele druk op het oor is iets meer dan ik had gewild.

Presentaties

De Realme Buds Air Neo zijn heel gemakkelijk te synchroniseren en ze ondersteunen ook Google Fast Pair. Het enige dat je hoeft te doen, is de knop op de hoes een paar seconden ingedrukt houden om de oordopjes in de koppelingsmodus te krijgen en ze met de telefoon te synchroniseren. De verbinding blijft sterk dankzij de Realme R1-chip die ze aandrijft, en er zijn ook geen synchronisatieproblemen tussen de twee knoppen. Het specificatieblad vermeldt een draadloos bereik van 10 meter en de Air Neo wist de verbinding comfortabel een beetje over die afstand vast te houden, zelfs met een obstakel ertussen.

Aanraakbediening voor audio is beperkt. Je kunt een nummer afspelen of pauzeren of naar het volgende gaan. Je kunt niet teruggaan naar het vorige nummer en je kunt het volume niet regelen via de knoppen Je kunt dit alleen vanaf je telefoon doen.  Over geluidsvolume gesproken, de Realme Buds Air Neo zijn niet de luidste toppen die ik ben tegengekomen.  Om het in cijfers uit te drukken, moest ik het Bluetooth-volume op de telefoon naar 75-80 procent duwen om de luidheid te bereiken die ik over het algemeen rond de 50 tot 60 procent van verschillende andere oortelefoons haal.  Hoewel niet de luidste, vond ik dit Realme-paar zelfs buiten luid genoeg.

Als we verder gaan met de geluidskwaliteit, is deze op zijn best gemiddeld, maar de norm voor budget TWS-oortelefoons.  Het komt niet in de buurt van die van bedrade oortelefoons of zelfs van de draadloze nekbanden die duizenden Rupees lager verkopen. Deze earpods zijn behoorlijk hoog op bas dankzij de grote 13 mm drivers. Er is voldoende bas om de bassheads te plezieren, maar een beetje te veel voor de algehele balans.  Het eet in lagere middenfrequenties, waardoor de middentonen zwak klinken.  De hoge tonen worden redelijk goed weergegeven, maar het algehele geluid mist details.

Audiotracks zonder al te veel complexe instrumenten klinken behoorlijk goed op dit paar, maar luisteren naar die met een mengelmoes van instrumenten kan een beproeving zijn. Simpel gezegd, als je voornamelijk naar Popmuziek of EDM luistert, is het geluid prima op de Realme Buds Air Neo.  Als je meer van rock of metal houdt, is dit niet het paar voor jou.  Maar dit is geen specifieke klacht voor deze oordopjes. De categorie TWS voor het budget evolueert nog steeds en op een redelijke afstand van afwikkeling. In vergelijking met een jaar geleden is de geluidskwaliteit die je op TWS-oordopjes krijgt in dit budget aanzienlijk beter, maar nog ver verwijderd van hun draadloze nekband-tegenhangers. Volledige vrijheid van kabels met een laag budget gaat ten koste van de geluidskwaliteit.

Belkwaliteit
De gesprekskwaliteit is een beetje een zorg, vooral de microfoon.  Ik kon de persoon aan de lijn met redelijke duidelijkheid horen, maar ik was niet perfect hoorbaar voor de oproepende persoon. En dat was het geval, of ik nu binnen of buiten was. Buiten was het een beetje erger, omdat de microfoon wat omgevingsgeluid oppikte en het de ander erg moeilijk maakte om bepaalde delen van het gesprek te begrijpen. Als je op zoek bent naar TWS-toppen, speciaal om te bellen, dan is de Realme Buds Air Neo geen ideale keuze.

Accuduur
De Realme Buds Air Neo hield tijdens mijn test een accuduur van minder dan 3 uur vol op een  lading voordat een van de oordoppen geen accu meer had.  Dat komt dicht in de buurt van wat het bedrijf adverteert en standaard voor deze categorie. De oplaadcase slaagt erin deze oordopjes nog vier keer op te laden voordat je de case opnieuw moet opladen. Dat is een totale batterijback-up van iets minder dan 15 uur, wat heel behoorlijk is. Hoewel de batterijstatus van de oordopjes zichtbaar is op de telefoon waarmee ze zijn gekoppeld, zijn vergelijkbare gegevens voor de case niet beschikbaar. De enige indicatie die je krijgt wanneer de batterij bijna leeg is, is dat de LED rood oplicht.

Conclusie en Prijs
De Realme Buds Air Neo kan worden gekocht voor €39,99 Euro in de officiële webshop van Realme in Europa. Dat maakt ze een van de meer betaalbare echte draadloze oortelefoons die er zijn, maar ze leggen de lat niet hoger in het segment. Hoewel ze niet spectaculair klinken, zien ze er cool genoeg uit om door te gaan als iets dat veel duurder is. Als u op zoek bent naar volledig draadloos met een krap budget, is dit een goede keuze.

Prijs Realme Buds Air Neo

figure widgetfigure widget

0 reacties

Geen reactie

Reageer