Vraag

(ROM) Update T-Mobile Android toestelle...

Reputatie 2
T-mobile voert de g2, oftewel de HTC hero. Lopen de software updates van de Hero gelijk met die van de g2? Heeft de g2 wel of geen Sense interface, er zijn namelijk wisselende verhalen hier over te horen

This topic has been closed for comments

975 reacties

Reputatie 2
Volgns mij heeft T-mobile met de HTC hero de plank totaal mis geslagen is een *****n besturingssysteem
Reputatie 2
De G2 heeft gewoon de Sense interface, maak je hier niet druk om. Je hebt dezelfde functionaliteit als de normale Hero.
Voor updates zal het waarschijnlijk iets langer duren voordat die er zijn, dit is meestal zo.

En johan, je kunt jezelf ook voorlichten voordat je een enorm dure telefoon koopt. Ik ben juist blij met Android na een 2tal windows mobile (HTC dus) telefoons. Volgens mij heeft HTC de plan precies raak geslagen met de Hero 😉
Reputatie 2
Dat mensen zelf geen onderzoek doen en dan gaan klagen over het toestel is een beetje jammer en dom, moet je niet zo impulsief zijn en je laten inpakken door een verkoper.

Ik was gelijk verkocht van het apparaat en zo ook mijn vriendin. We hebben beiden de G2 in zwart/wit combinatie. Hiervoor altijd een Windows mobile toestel gehad en ik verwacht dat er straks net zoveel aanbod is met software.
Reputatie 2
Ondertussen is het mij duidelijke dat er gewoon de HTC sens interface op het apparaat zit. Het gaat mij niet over het wel of niet van Android. Ik wil graag weten of t-mobile snel software (ROM) updates uitbrengt na die van HTC.
Reputatie 2
De software updates komen vanuit google omdat er android op zit ipv het gebruikelijke windows mobile bij HTC. volgens mij is de software er dan net zo snel op de G2 als op een simlockvrije Hero 🙂
Reputatie 2
De HTC HERO is geleik aan de G2 TOUCH enkel is deze branded.

de update verbeterd duidelijk de snelheid van de software en voegt ook nog een aantal dingen toe en eerlijk gezegd snap ik niet dat branded phones deze Hero update niet direct kunnen downloaden, maar dat er geen informatie word vrij geven wat de T-mobile klanten kunnen verwachten vind ik vreemd.

@T-mobile:
Wat mogen de G2 Touch gebruikers (t-mobile klanten) verwachten omtrent de ROM Update Utility van HTC?

htc hero update:
http://www.htc.com/nl/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671
Reputatie 2

@T-mobile:
Wat mogen de G2 Touch gebruikers (t-mobile klanten) verwachten omtrent de ROM Update Utility van HTC?

Dat is nu precies wat ik wilde weten....
Reputatie 2
Volgens de engelse tmobile site hoeven we voorlopig niets te verwachten:

http://support.t-mobile.co.uk/discussions/index?page=forums&topic=8010381a02397d01237a386684007c5d&topicit.offset=0
Reputatie 2
Volgens de engelse tmobile site hoeven we voorlopig niets te verwachten:

http://support.t-mobile.co.uk/discussions/index?page=forums&topic=8010381a02397d01237a386684007c5d&topicit.offset=0

het is iig wel een druk topic dat aandacht trekt en er word mee gelezen en gereageerd door een Mod.

de Hero Update gaat iig niet werken op de G2 tenzij je je G2 Root. en dat is juist iets waar velen mee hebben gewacht omdat er een update op komst was.

het is ook geen kwestie dat G2 gebruikers de update willen, maar simpelweg moeten. het is tenslotte een upgrade van een al fantastische phone en je mag daarom niets anders verwachten als HTC gebuiker maar ook als T-Mobile klant.

het is dus aan T-Mobile om deze Hero update vrij te geven voor een G2Touch.
kwestie van aanpassen, testen en vrijgeven.
of dit al gebeurt had kunnen zijn is nu niet van belang aangezien hij er niet is, maar er mag zeker gevraagd worden of hij er uberhaubt komt voor de G2 en zo ja, wanneer?
Reputatie 2
Ik zou ook graag willen weten wanneer deze update er voor T-mobile phones komt, ik hoop zsm. Er zou toch niet zoveel aangepast hoeven te worden...
Reputatie 2
Ik heb zelf ook al even een mailtje naar de T-mobile helpdesk gestuurd en in afwachting van reactie of en wanneer de G2 gebruikers de update kunnen verwachten.

Na alle goede berichten op de diverse fora kan ik echt niet wachten om de update door te voeren!
Reputatie 2
Ik wacht gespannen af...ik wil update!
Reputatie 2
Hier hetzelfde, kom maar op met die update!
Reputatie 2
aangezien we hier totaal geen feedback krijgen...........

kan ik iedereen aanraden het t-mobile.co.uk forum te volgen. er word veel gereageerd en het laatste nieuws en roddels zijn daar te volgens

http://support.t-mobile.co.uk/discussions/index?page=forums&topic=8010381a02397d01237a386684007c5d&messageit.offset=90
Reputatie 2
Ik heb de vraag intern doorgestuurd en indien er meer bekend is, wordt dit uiteraard gemeld.
Reputatie 2
dan verwacht ik snel een antwoord als ik eerlijk ben...
in the UK zijn ze namelijk al bezig met testen van de Rom en is bekend gemaakt dat ie ook voor de G2 word gereleased.

RE: G2 / HTC Hero Updated ROM

Hi everybody,

Thank you for your patience on this, please be assured T-Mobile are listening to you.

T-Mobile will roll out the update for T-Mobile G2 customers once the testing process is complete. We will keep you posted on this and provide more details over the next week.

We're making sure Customer Services have this message too.

until testing is complete we don't know if it will be done OTA or as a download. We'll let you know more detail as soon as we can though.

Miles & muneni
Forum Moderator
Reputatie 2
Op de HTC website is een rom update te vinden voor de HTC hero. De G2 is natuurlijk de gesimlockte versie van de HTC hero, maar mijn vraag is nu of dat deze verbeterde software update ook echt werkt op de G2?
Of komt T-Mobile ergens in de toekomst met een eigen update?
Reputatie 2
@Kevin
Dat is inderdaad de vraag die in dit topic leeft...

Ben het eens met Teddek dat ik ook snel een antwoord verwacht. Vooral het probleem met de SMS die regelmatig niet aankomt en met deze update verholpen wordt is zeer welkom!
Reputatie 2
de hero versie werkt niet op de G2 versie tenzij je deze root en dat is op eigen risico.

wat ik lees op het UK forum is dat tmobile de update voor de hero aan het testen en aan het klaar maken is voor de G2.
maar dit kan weken of wel maanden duren als je naar updates van andere telefoons kijkt. maar rond die tijd is ook Android 1.6 wel vrijgegeven voor het publiek dus wat moeten wij dan nog met die update?

als je dan bedenkt dat de G2 op dit moment het top model van tmobile is dan mag je verwachten dat ze daar dan ook boven op zitten. het is namelijk al 2 maanden bekend is dat de hero update eraan kwam...
Reputatie 2
Hij komt....

[i]
Email
RE: G2 / HTC Hero Updated ROM
Posted: 2 hours ago in response to: edwaado
Hi everyone,

First of thanks for all of your comments, good and bad we do care and we needed to ask a few internal questions so that we could give you the right answer.
The G2 update was initially scheduled for release at the end of October / early November. However, as a result of your feedback on our forum this is no longer the case. Subsequently:

[u]
Reputatie 2
Hey Teddek, thanks voor de update! Misschien kun je een beetje bijklussen als moderator hier op het forum! Je heb tot nu toe meer nuttige info geplaatst dan de 'echte' moderators...

Hou je ons woensdag op de hoogte als er nieuws is?
Reputatie 2
Ik heb alles perfect bij gehouden iedere dag, want ik ben zelf ook op de update aan het azen. Er is vandaag de vraag gesteld of de ROM update alleen voor de Engelse versie straks te updaten is....
Hier had ik zelf nog niet aan gedacht, maar dat gaat waarschijnlijk wel het geval zijn denk ik. Dit aangezien het feit dat ook de update voor de HTC Hero op verschillende sites (htc.com, htc.uk) op verschillende data werd gereleased.
Ik weet niet hoe de communicatie is tussen Tmobile UK en NL.

Daarbij zeer slecht dat T Mobile NL niet eens reageert
Reputatie 2
die vraag heb ik idd ook gestelden & gemaild en vandaag heeft een klant uit Duitsland deze vraag ook gesteld.

Mischien dat een Modearator TMob.nl daar antwoord op kan geven?
maar ik betwijfel het. ik vind de feedback en Service hier betreurend slecht!!

de Rom update is Tmob.nl echt niet ontgaan en zeker wel bekend, maar feedback als in Egleand hooo maar!
krijg de indruk dat het contract is getekend is en de centen "binnen" zijn. dus waar zouden ze zich ook nog druk om maken... erg frustrerend

De Hero rom was wel uni. mensen hebben de Engelse maar ook de Zweeds/Noorse rom ge
Reputatie 2
Toen ik mijn toestel deze week kocht verzekerde de verkoper dat de ROM gewoon de HTC ROM was. Teleurstellend dat de HTC upgrade niet meteen beschikbaar is. Iemand ervaring met die root-upgrade? Er schijnen wel aardige ROM's te krijgen zijn (MoDaCo?)
Reputatie 2
Veel mensen van het UK-forum hebben dit geprobeerd (Modaco) en zijn er zeer positief over. Ik wacht toch liever 3 dagen, dan dat ik 400 euro weg gooi (niemand kan garanderen dat het goed gaat). De telefoon is niet langzaam, maar mag wel sneller zijn.
Hoop alleen dat deze update dus ook voor onze NL telefoons gaan werken.
Zou me 0,0 verbazen als het alleen puur voor UK is en wij weer een jaar langer moeten wachten, dan ga ik toch wel erg hard twijfelen of ik mijn telefoon ook niet ff ga rooten.