Beantwoord

Scherm valt uit bij bellen Sony Xperia Z

Hi,

Bij het bellen valt scherm van mijn Sony Xperia Z valt. Weet je hoe ik probleem kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Jeroensky 12 maart 2014, 13:16

Die irritatie bewerkstellig jezelf, door niet het toestel na jou voorkeur. in te  stellen :-)

menu > settings > Display > sleep : stel langere tijd in.
menu > settings > powermanagement > stamina mode off (dan gaat accu sneller leeg, maar blijven niet gebruikte functies actief.
p.s. effe bewegen/schudden en scherm gaat hier weer aan.
Heel netjes hoor dat Z1 default zuinig met accu omgaat.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 3
Het scherm hoort tijdens het bellen uit te vallen ivm de proximity meter 🙂 Maar als jij hem in je hand houdt tijdens het bellen blijft het scherm wel aan. Bovenin rechts zit een sensor die meet of je hem tegen je hoofd houdt of niet, test maar :) 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sony Xperia Z sinds twee dagen. Als ik de telefoon niet tegen mijn oor heb blijft het beeld ook op zwart. Ik kan ook niet ophangen, pas als degene waarmee ik aan het bellen ben ophangt kan ik weer iets doen op mijn telefoon. Af en toe lukt het opeens wel even maar dan valt opeens het beeld weer weg.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sony Xperia Z sinds twee dagen. Als ik de telefoon niet tegen mijn oor heb blijft het beeld ook op zwart. Ik kan ook niet ophangen, pas als degene waarmee ik aan het bellen ben ophangt kan ik weer iets doen op mijn telefoon. Af en toe lukt het opeens wel even maar dan valt opeens het beeld weer weg.

Sinds vandaag heb ik hetzelfde probleem. Bij mij werkte de powerbutton ook niet meer om het scherm aan te krijgen. Op internet las ik dat dit mogelijk door de Stamina mode kon komen. Deze uitgezet en de powerknop lijkt weer te werken. Het probleem met het zwarte scherm tijdens bellen blijft wel aanwezig. Heel iritant als je zo niet kan ophangen, luidspreker aan kan zetten of een keuzemenu kan doorlopen.. wie o wie heeft er een oplossing. een Harde rest werkt in ieder geval niet.
Reputatie 4
@Jumpy-J

Welkom op het forum!

Vervelend dat je alsnog een zwart scherm krijgt. Op welke manier heb je de harde reset uitgevoerd? Was dit door middel van de knoppen combinatie en dat je het schermpje 'factory wipe' krijgt?
Ik heb hetzelfde probleem met z1, zeer zeer irritant
Die irritatie bewerkstellig jezelf, door niet het toestel na jou voorkeur. in te  stellen :-)

menu > settings > Display > sleep : stel langere tijd in.
menu > settings > powermanagement > stamina mode off (dan gaat accu sneller leeg, maar blijven niet gebruikte functies actief.
p.s. effe bewegen/schudden en scherm gaat hier weer aan.
Heel netjes hoor dat Z1 default zuinig met accu omgaat.
Jeroensky, dank je voor je reactie maar heet werkt bij mij nog steeds niet helaas. Weet iemand hoe?
Ik had dit probleem met mijn sony xperia z3 compact. Bij mij werkte het gewoon om hem opnieuw op te lateb starten.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Bucci,

Zou je het volgende eens kunnen checken: "Bel": *#*#7378423#*#* en ga vervolgens naar ‘Service tests’ > ‘Proximity switch’. Hier zou normaliter 'Proximity Switch OFF' moeten verschijnen en als je jouw hand rechtsboven het scherm houdt zou er 'Proximity Switch ON' in beeld moeten komen. Als dit niet het geval is, dan kan het zijn dat de sensor defect is.

Je kunt je toestel dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen om te zien of dit het probleem oplost (zorg voor een back-up voor je dit doet!). Anders kun je jouw toestel ter reparatie aanbieden om dit probleem op te lossen.

We horen graag of het gelukt is en als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat ook graag! 🙂
Ik heb een Z3+ waarbij het scherm sinds kort ook op zwart gaat als ik aan het bellen ben en ik die pas weer kan activeren als het gesprek afgelopen is (kan zelf niet ophangen). Ik heb bovenstaande uitgeprobeerd en bij mij geeft hij alleen maar aan 'Proximity switch on' en nooit off dus, waar ik ook mijn hand hou. Kan ik daar zelf iets aan doen?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Odettevt,

Welkom op het forum!

Erg vervelend dat jij hier ook last van hebt. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing.

Goed dat je de bovenstaande stappen al hebt uitgeprobeerd. Heb je jouw toestel toevallig al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt? Neem ook eens een kijkje in het 'hoe voorkom ik een reparatie' topic.

Laat ons weten wat het resultaat is!
Hoi Issam, ik ben nu mijn telefoon aan het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Zou hij dan weer goed moeten zijn of moet ik nog meer doen? Groetjes Odette
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Odette,

Goed dat je ermee aan de slag bent geweest. Ik hoop dat het terugzetten van je telefoon naar de fabrieksinstellingen de oplossing is! Probeer je telefoon eerst uit voordat je jouw back-up terug plaatst. Laat ons weten of het is gelukt.

Is het niet gelukt, dan kan je jouw toestel ter reparatie aanbieden.
Hoi Issam,

Helaas was het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet de oplossing. Bij de service test staat de proximity switch nog altijd steeds op 'on'. Als ik bel kan ik de ene keer wel, de andere keer niet mijn scherm terug krijgen voor het gesprek beëindigd is. Het is gewoon instabiel. Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om mijn toestel op te sturen en maar af te wachten hoe en wanneer ik hem terug krijg terwijl ik hier thuis zit met ontwenningsverschijnselen. Heb je verder nog goede ideeën?

Groetjes Odette
Reputatie 7
Badge +20
Hey Odette,

Jammer dat de reset niet heeft gewerkt.. :S

Heb je de laatste software op je telefoon staan? Als dit niet het geval is, raad ik je aan om dit alsnog te doen. Na wat zoekwerk kwam ik ook de app Proximity Screen Off Lite tegen, een app waarmee je misschien een alternatieve oplossing hebt voor dit probleem.

Als dit, en alle bovenstaande suggesties, geen effect heeft gehad, dan is het toch aan te raden je telefoon ter reparatie op te sturen, hoe vervelend het ook is dat je jouw toestel dan even moet missen.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Waarschijnlijk zit je hoesje voor de sensor rechtsboven
😃
sommige beschermfolie die je op je beeldscherm plakt / of er nog opzit van het net nieuw uit de verpakking gehaalde telefoon, laat die sensor niet werken
ff je folie oplichten en kijken of hij het dan wel doet...
net hetzelfde probleem gehad met men z5 premium

Groet
Ook bij mij viel t beeldscherm uit tijdens en na t bellen.. Beeld bleef op zwart.. En geen knopje niets werkte meer, totdat de gene aan de andere kant vd lijn ophing.. Daarna functioneerde de telefoon weer
Als de telefoon uit stond, liet hij zich niet meer aanzetten..
Ook werd de telefoon vaak gloeiend heet, waardoor er een barst ontstond aan de achterzijde.. Vorig jaar zijn alle bovenstaande oplossingen geprobeerd en niets hielp..uiteindelijk ter reparatie aangeboden.. Telefoon heeft een paar maanden daarna redelijk gefunctioneerd, maar soms toch weer t beeld op zwart.. Nu de laatste week weer veel problemen.. Telefoon laat zich vaak niet meer opstarten.. Reset is dan nodig.. Ook beeld vaak op zwart, af en toe weer beeld, maar dan slaat de telefoon volledig op hol.. Opent allerlei programma s en wordt gloeiend heet om daarna volledig vast te lopen
Telefoon uit pure wanhoop maar in de ijskast gelegd, aangezien ik de telefoon ook niet meer kon uitzetten, dat hielp
Gelukkig ben ik aan t eind van mijn abonnement en heb nu een Samsung s7 besteld... Zodra deze binnen is beland mijn Sony Xperia z3 compact linea direct in de vuilnisbak... Nog nooit zo'n klote telefoon gehad... Volgens mij is t een software probleem
Nooit geen Sony meer
Reputatie 7
Badge +20
Aii Oetje1,

Dat zijn geen goede ervaringen die jij hebt gehad met de Sony. Snap heel goed dat je er dan goed klaar mee bent en overstapt naar een andere telefoon.

Hopelijk bevalt de Samsung stukken beter! 😃
Dat hoop ik ook, heb de Samsung gisteren binnen gekregen... En ben er heel erg blij mee....vaarwel sony 😉
Reputatie 7
Badge +20
Goed te lezen! Heel erg veel plezier ermee! 🙂

Reageer