Beantwoord

SD-kaart kan niet gereset worden

Mijn microsd-kaartje deed het niet, dus ik heb vandaag een nieuwe gekocht. Maar nu geeft mijn telefoon (motorola moto x play) nog steeds de volgende foutmelding als hij bij 30% van het formatteren is (dit was nodig omdat de sd-kaart zogenaamd beschadigd zou zijn):

"command '47 volume partition disk:179,64 public' failed with '400 47 Command failed'".

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? HELP!!
icon

Beste antwoord door Lodan 22 mei 2017, 17:44

Hoi Elinerrr,

Je kan proberen om via je computer de SD kaart te formatteren, vervolgens kun je deze terugplaatsen in de telefoon.

Stap 1

Stop de SD-kaart (of mini- micro-sd kaart) in de kaartlezer en sluit deze aan op je computer.

Stap 2

Ga naar deze computer (start > computer) of mijn documenten, of windows verkenner. Hier zie je een lijstje met opslagmediums, waaronder je SD-kaart onder “verwijderbare opslagruimte”.

Stap 3

Klik met je rechtermuis op de SD-kaart en klik “Formatteren”.

Stap 4

Kies een bestandsformaat dat je op de SD kaart wilt gebruiken. Klik op het menu aangegeven als “formatteer bestand”. Nu kun je kiezen tussen FAT (FAT16), FAT32, exFAT (FAT64) of NTFS. Je kan de kaart altijd opnieuw formatteren als blijkt dat het bestandssysteem niet compatibel is met een apparaat. De maximum bestandsgrootte in een FAT16-partitie is 2GB, bij een FAT32-partitie is dit 4 GB.

Stap 5

Klik “starten” en je kaart zal geformatteerd worden. Dit duurt even. Als je de melding ziet dat de kaart geformatteerd is ben je klaar. Al je gegevens zijn nu verwijderd.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Elinerrr,

Je kan proberen om via je computer de SD kaart te formatteren, vervolgens kun je deze terugplaatsen in de telefoon.

Stap 1

Stop de SD-kaart (of mini- micro-sd kaart) in de kaartlezer en sluit deze aan op je computer.

Stap 2

Ga naar deze computer (start > computer) of mijn documenten, of windows verkenner. Hier zie je een lijstje met opslagmediums, waaronder je SD-kaart onder “verwijderbare opslagruimte”.

Stap 3

Klik met je rechtermuis op de SD-kaart en klik “Formatteren”.

Stap 4

Kies een bestandsformaat dat je op de SD kaart wilt gebruiken. Klik op het menu aangegeven als “formatteer bestand”. Nu kun je kiezen tussen FAT (FAT16), FAT32, exFAT (FAT64) of NTFS. Je kan de kaart altijd opnieuw formatteren als blijkt dat het bestandssysteem niet compatibel is met een apparaat. De maximum bestandsgrootte in een FAT16-partitie is 2GB, bij een FAT32-partitie is dit 4 GB.

Stap 5

Klik “starten” en je kaart zal geformatteerd worden. Dit duurt even. Als je de melding ziet dat de kaart geformatteerd is ben je klaar. Al je gegevens zijn nu verwijderd.
Dank je, dit heb ik echter al geprobeerd en het werkt niet.. Mijn telefoon zegt dan weer dat de sd-kaart is beschadigd en dat hij hem moet formatteren en dan blijft hij weer hangen op 30%, voordat de foutmelding komt. Heb nu mijn tel teruggezet naar fabrieksintellingen, hopelijk werkt dat
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Elinerrr,

Ik zie dat er meerdere mensen met dit type toestel dit probleem ervaren. Het gaat dan echt om specifiek de Moto x Play die Android Marshmellow heeft.
Kun je proberen (ik weet niet of deze uit is, Android is zoals je ziet niet mijn expertise) om Android 7.0 Nougat te installeren op je toestel? Mogelijk kan dit helpen.
Hai Lodan, die is helaas nog niet beschikbaar maar als hij komt ga ik dat gelijk uitproberen! Heb ondertussen met de Motorola-klantenservice gesproken maar die weten het allemaal ook niet.. Mag hem opsturen naar Motorola maar ik wacht nog even de update af denk ik.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Elinerr,

Ik ben ook benieuwd of de tip van Lodan helpt. Houd je ons straks op de hoogte? :8
Precies wat hierboven staat heb Ik ook met Moto E4 plus, splinternieuw, en met nieuwe SD kaart erin. melding dat de kaart beschadigd is, en als je probeert formatteren staat het 5 minuten lang op 30% en meldt dan dat formatteren niet lukt.Al opgestuurd voor garantie, onderdeel vervangen maar probleem blijft. Wat is de oplossing?
Reputatie 3
Badge +11
Hey Temdec,

Heb je ook de tip van Lodan om Android 7.0 Nougat op je toestel te installeren geprobeerd? Na wat online research kwam ik dit topic tegen. Hierin zijn meerdere meldingen van hetzelfde probleem (ook meerdere topics overigens). Ik ga er dus vanuit dat dit een hardware issue is.. Ben je misschien in de mogelijkheid om te testen met meerdere SD-cards? Dan zouden we namelijk kunnen uitsluiten dat het hier aan ligt.

Ik hoor het graag van je Temdec. Alvast een goed weekend!

Reageer