Vraag

Signaal valt geheel weg van prepaid international sim i.c.m. de asha 302

Het GSM bereik valt geheel weg als ik mijn prepaid international kaartje in mijn Asha 302 heb. Na het aanzetten heb ik even volle bak signaal en na 3 minuten is de verbinding geheel weg. Ik ben dan gewoon niet meer bereikbaar. Dit heb ik continu en ook op meerdere lokaties in Nederland.

Als ik dezelfde prepaid international kaart in een oude samsung GTE21020B stop, blijf ik wel signaal houden.
Ik heb een kruistest uitgevoerd en de basic bij de asha 302 prepaid geleverde sim kaart (nieuw model sim) in de Nokia Asha smartphone gedaan en dan houd die sim wel vol signaal zonder uit te vallen. Als ik de prepaid International sim (ouder type sim kaart) in het oude model samsung stop, dan houd hij wel signaal.

Mijn conclusie is dat de Prepaid International sim niet niet werkt in de asha 302. Het toestel valt met deze combinatie constant geheel weg kwa verbinding.
Op deze manier heb ik niets aan de Prepaid International sim i.c.m. met de moderne Nokia Asha 302 prepaid. Ik ben imers niet bereikbaar.
Door 2 sim's in 2 toestellen te testen, weet ik: Toestellen zijn oke, alleen doet de ene sim niet waar hij voor is aangeschaft in 1 van de 2 toestellen.

Ik hoop dat een van de moderators mij kan helpen om dit probleem op te lossen.

8 reacties

Reputatie 7
@esra123
Bedankt voor je uitgebreide informatie. Nu weten wij bijna zeker dat het een simkaart probleem is! 🙂 Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze kun je activeren via My T-Mobile.
Wat fijn Michel! En wat een snelle reactie!

Ik zal het resultaat hier komende week posten! T-Mobile is wat service betreft Top-Mobile 🙂
De sim is binnen en ik heb hem 2 uur geleden geactiveerd. Het ziet er naar uit dat het probleem nu is opgelost. Ik blijf nu goed signaal houden. De verbinding blijft nu goed en valt niet meer weg.
Reputatie 7
@esra123
Blij om te horen dat de nieuwe simkaart goed werkt en bedankt dat je het even hebt laten weten! 🙂
Hoi Michel,

Ik ben een vriendin van esra123 en ik heb precies hetzelfde probleem. Met mijn prepaid international sim ben ik heel erg vaak NIET bereikbaar. Doe ik een andere basic Tmobile prepaid sim in mijn Samsung Galaxy Y, dan ben ik daar wel continu goed mee bereikbaar. Ook ik heb de kruistest gedaan met een simpel toestel en in dat andere simpele toestel heb ik wel permanent verbinding met mijn prepaid international kaart.
Het is dus de kaart die niet goed functioneerd in mijn galaxy y. Het toestel is goed. Ik hoop dat jij mij ook kunt helpen.
Groet,
Mina
Reputatie 7
@Mina123
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Goed om te lezen dat je al zo uitgebreid je simkaart hebt getest 😃 Ik kan je zeker helpen. Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd want je gebruikt inderdaad een oude versie. De simkaart zul je binnen 3 dagen ontvangen. (wellicht nu iets langer in verband met Hemelvaart.) Zodra je de simkaart hebt ontvangen dan kun je hem activeren via My T-Mobile. Op dat moment word je telefoon nummer overgezet van je oude naar je nieuwe simkaart. Ik hoor graag van je of dit je problemen oplost.
Hoi Michel_1,

Het probleem is nu met de nieuwe kaart opgelost!

Groet,

Mina
Reputatie 7
@Mina123
Goed om te horen en bedankt voor het laten weten! 🙂

Reageer